Grubleruble124 Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Hei. specs: Strix 970 i7-4770 8 GB ram, ddr3 1600MHz 250 GB SSD CM gold 550W PSU MSI B85M-E45 1150 spiller i full HD 144hz First off; jeg er newb. Leser at det kommer nye prosessorer på nyåret (så det er vel ikke noe poeng i å kjøpe en ny på blackfriday f.eks?). Har en i7-4770, men mangler en bokstav K slik at jeg kan klokke. Hvordan kan jeg oppgradere PCn min gradvis frem mot det? Hvilken (vann)kjøler kan jeg kjøpe nå, som vil passe senere? Nytt hovedkort? PSU? Har lyst til å lære meg og bygge selv også, og vil derfor kjøpe en ny case - noen anbefalinger? Har faktisk lyst på noe åpent (glass etc) som ser fancy ut med led-lys osv. Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Skal du først ha noe nytt: EVGA SuperNOVA 850 G2L LED, 850W PSU ATX 12V V2.4, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 2x 6pin PCIe, 9x SATA Intel Core i7-7700K Palit GeForce GTX 1080 GameRock Z270 hovedkort NZXT Source S340 60CM Flexible LED Case Strip Light For PC Computer Decor DC12V Waterproof Hvorfor vurdere vannkjøling? https://www.techbay.no/category.html/vannblokker-prosessor Skal du ha ekte vannkjølling koster det ganske mye, det er bedre med god vifter i så fall. Endret 21. november 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Hvorfor trenger du å oppgradere? Noen spesielle spill som PCen ikke klarer? Hvis ikke PCen klarer ønsket FPS så er det bare å bytte skjermkortet mot et GTX 1070. Ikke kjøp vannkjøling med mindre du tenker å begynne med ekstrem overklokking og vil bruke mye penger. Kjøp heller en god heatpipe-kjøler som f.eks. Noctua. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Den maskinen er etter min mening ikke verdt å koste på annet enn 8GB mer RAM. Jeg hadde solgt den billig til en kompis eller gitt den bort, eventuellt hatt som besøks-PC eller noe annet rart. Det kan hende, hvis forhåpningene blir innfridd, at AMD kommer med noe som virkelig gir god pris/ ytelse over nyttår. Å vente på next-gen Intel CPU'er er antagelig meningsløst i forhold til bedre ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå