Soles Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 (endret) Har et problem med at jeg får opp grå skjerm med en lyd uten stopp Dette skjer når jeg skal spille noe. Kjørt et par Benchmarks samme problemet skjer. Har funnet ut at den midterste vifta på skjermkortet ikke går rundt som den skal. Hva skal jeg gjøre? Får jo ikke spilt noen akuratt. System specs: CPU: Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz GPU: GTX 670 MOBO: P8Z77-V RAM: Hyper X 16GB Har tatt et par screenshot fra gpu-z, ser jo at alt stemmer men så fort jeg spiller noe skjer det. EDIT: Ser foresten at skjermkortet ligger på 47°C ikke under load. Det har aldri vært så høyt kanskje rundt 38°C. Kanskje på tide å investere i nytt skjermkort. Endret 20. november 2016 av Soles Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Temperaturen under idle kan være fordi vifta ikke går, fordi du har litt støv i rillene eller at det varmt i rommet. Ville ikke plaget meg. Kan du lage en video med mobilen og laste opp på Youtube? Dette hørtes nemlig snodig ut... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Gpu er kaputt, er redd du må kjøpe ny. Jeg fikk mange forskjellige farger på mitt 285 kort(ps er ørten år siden) Men har du prøvd å fjerne støv? Fan speed 0 på 670, jaja. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Gpu er kaputt, er redd du må kjøpe ny. Jeg fikk mange forskjellige farger på mitt 285 kort(ps er ørten år siden) Men har du prøvd å fjerne støv? Fan speed 0 på 670, jaja. Jeg spør for å lære: Hvordan kan du konkludere med at det er kaputt så fort, når kortet fungerer fint i idle og til alle andre oppgaver enn spilling? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Det er på grunn av at jeg har opplevd det samme Funket idle, men på belasting 3d fansy farger så restart. Må vel si erfaring På bilde så ser jeg også 0 rpm på gpu-z. Hos meg er det: fan speed % 83, fan speed rpm 2485. 1080kort. Lenke til kommentar
Soles Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Har gjort en clean på skjermkort viftene, kjørt på full speed med Gigabyte OC Guru. Eneste som skjer er at dem 2 ytterste funker, men den i midten beveger ikke seg. Testet skjermkortet på en annen PC med akuratt samme problem. Har bestilt et budsjett kort som funker like bra som et 980 "Gigabyte 1060 Extreme Gaming 6GB" Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 https://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=81902 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Hæ. Vi har da bra garanti i Norge, vi betaler for det, så hvorfor ikke søke på reklamasjon? Har selv ett 980 med dårlig vifte som jeg skal sende inn. Lenke til kommentar
Soles Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Hæ. Vi har da bra garanti i Norge, vi betaler for det, så hvorfor ikke søke på reklamasjon? Har selv ett 980 med dårlig vifte som jeg skal sende inn. De fleste skjermkort har 3 år garanti. Kjøpte mitt for 3½ år siden. Det er jo over garantien. Sendte en mail til Pixmania, men de svarer ikke pga dem har fått nye eiere. Så sendte jeg mail til Gigabyte, dem sa det var 3 år garanti fra du kjøper deres produkt. Gidder jeg virkelig å sende det tilbake, for så å vente til over nyttår før jeg får et evt nytt skjermkort. Nei, derfor kjøpte jeg Gigabyte 1060 Extreme Gaming 6GB. Fordi det har 4 år garanti som er en liten bonus. Endret 25. november 2016 av Soles Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Altså er det ment å vare vesentlig mer enn 2 år, altså har du 5 års reklamasjonsfrist. Lenke til kommentar
Soles Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Altså er det ment å vare vesentlig mer enn 2 år, altså har du 5 års reklamasjonsfrist. Sant det får evt tenke på det da, etter jeg har fått det nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå