Gå til innhold

Pedofile overgripere, hva gjør vi, og hva bør strafferammen være ?

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke personer som forgriper seg på hjelpeløse barn før få noen "ny sjanse". De har ødelagt disse barna. De bør ikke få noen sjanse til å ødelegge fler. Sexovergripere, særlig pedofile, har vel også den høyeste tilbakefallsraten av alle former for kriminalitet?

Det er under 15 prosent av pedofile overgripere som forgriper seg på nytt. De 8-9 andre av 10 overgripere vil du altså ikke gi en ny sjanse. Er det andre prinsipper i sharialoven du ønsker innført?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke personer som forgriper seg på hjelpeløse barn før få noen "ny sjanse". De har ødelagt disse barna. De bør ikke få noen sjanse til å ødelegge fler. Sexovergripere, særlig pedofile, har vel også den høyeste tilbakefallsraten av alle former for kriminalitet?

Det er under 15 prosent av pedofile overgripere som forgriper seg på nytt. De 8-9 andre av 10 overgripere vil du altså ikke gi en ny sjanse. Er det andre prinsipper i sharialoven du ønsker innført?

Hva har å ikke gi en barneovergriper en ny sjanse med sharialov å gjøre?

Livstid i fengsel er helt greit ved et slikt overtramp.

1, De har alle gjort noe helt sykt

2, Ja sorry - det er bare 10-15% sjanse (ifølge deg) for at de gjør det igjen, men det er 10-15% sjanse for mye.

3, Her har de en fin celle og vann/brød resten av livet.

4, De slipper å gå rundt å være redde for å overgripe igjen, samfunnet slipper det samme.

5, Vinn - vinn

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de fleste friske mennesker støtter livstid for slike perverse overgripere...

FrP-tankegang.

"Jeg er skikkelig dum og har ingen ting å komme med av argumenter eller fakta, derfor appellerer jeg til flertallskonsensus fordi jeg er for dum til å fatte at jeg er godt under gjennomsnittet og folk flest er faktisk IKKE så dumme som meg".

Og selvsagt, ignorerer poenget med at dine forslag virker mot sin hensikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du forfekter er et prinsipp fra sharia og talibanisme. Vår rettsorden har prinsippet om at straffen skal stå i forhold til forseelsen. Når straffutmålingen for pedofile overgrep i Norge er på noen måneder, og i grove tilfeller to-tre år, så forteller det at skaden overgrepet har medført, er beskjedent i forhold til det du forestiller deg.

Et annet viktig prinsipp er at vi utmåler straff etter rasjonelle vurderinger. Det innebærer blant annet at offeret selv eller nærstående til offeret ikke blir involvert. Dessuten utelukkes mennesker som er så følelsesmessig engasjert at de har mistet klarsynet (se deg speilet).

Lenke til kommentar

Fengsle dem, og kaste nøkkelen ?... eller opp etter en murvegg og avslutte dem der..?

Høres bra ut, synd at vi går andre veien nå for tiden da venstresiden prøver å legitimere pedofili.

Synd at det er mulig å pensle så mye bås inn i et så kort innlegg.

Hva er venstreorientert med å legitimere pedofili?

Pedofili er uansett ikke noe du har grunnlag for å legitimere eller ikke. Pedofili bare er der, så enten kan du akseptere det eller så må du nesten starte opp en ulovlig lobotomi-bedrift.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du forfekter er et prinsipp fra sharia og talibanisme. Vår rettsorden har prinsippet om at straffen skal stå i forhold til forseelsen. Når straffutmålingen for pedofile overgrep i Norge er på noen måneder, og i grove tilfeller to-tre år, så forteller det at skaden overgrepet har medført, er beskjedent i forhold til det du forestiller deg.

Et annet viktig prinsipp er at vi utmåler straff etter rasjonelle vurderinger. Det innebærer blant annet at offeret selv eller nærstående til offeret ikke blir involvert. Dessuten utelukkes mennesker som er så følelsesmessig engasjert at de har mistet klarsynet (se deg speilet).

1, Nei jeg forfekter ikke et prinsipp fra sharia og talibanisme.

Jeg er 100% mot tortur/lemlestelse/drap/etc ved lovbrudd.

Jeg er dog for at straffeutmålingen skal være streng i alvorlige saker.

Overgrep mot barn er en VELDIG alvorlig sak

2, Vår rettsorden/praksis er ikke perfekt bare fordi den er som den er.

At straffen er på noen få måneder til noen få år ved overgrep mot barn er helt utrolig.

Dette kan få/får livsvarige følger for barnet/personen, og du mener altså et par måneder er ok siden skaden overgrepet har medført er "beskjedent"? Hva legger du i ordet beskjedent forresten?

Når det kommer til prinsippet om at offeret selv, eller nærstående, ikke skal være med å bedømme straff ser jeg ikke hvorfor du tar med det? Jeg er hverken et offer, eller nærstående til et offer. Min mening har ikke noe med egen, eller andres, erfaring å gjøre.

Dette er en 100% objektiv og egen mening, uten følelsesmessig engasjement. Absolutt 0% innvirkning på klarsyn.

Hvorfor du prøver å si til meg uten noe som helst hold at min mening er feil grunnet "følelsesmessig engasjement" eller "manglende klarsyn" viser bare at du er helt på bærtur. Hvor du i det hele tatt tar det fra er meg virkelig uforståelig. Ta en kikk i speilet selv før du prøver å pålegge andre å gjøre det.

Lenke til kommentar

Fengsle dem, og kaste nøkkelen ?... eller opp etter en murvegg og avslutte dem der..?

Høres bra ut, synd at vi går andre veien nå for tiden da venstresiden prøver å legitimere pedofili.

Venstresiden faktisk, snakker om å presse verden inn i ditt eget oppkonstruerte bilde.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hver gang alvorlig kriminalitet rulles opp tiltrekker det seg en gruppe mennesker som må få utløp for sine (ukontrollerte) følelser ved å foreslå kreative og smertefulle avstraffelsesmetoder som faller på sin egen urimelighet. Det tilfører ingenting til debatten annet enn støy og fremstår som umodent.

Jeg er overbevist om at på samme måte som man ikke kan "kurere" homofili og andre seksuelle tilbøyeligheter som går utover normalen så er også pedofili et fenomen som henger sammen med menneskelig biologi og noe man må regne med å alltid måtte forholde seg til. Det betyr selvfølgelig ikke at det bør være lovlig å ha sex med barn, men utgangspunktet for hvordan man forholder seg til pedofili kan ikke være å utrydde det som fenomen. Det perfekte samfunnet der alle følger reglene og ikke påfører hverandre smerte har aldri eksistert og vil aldri eksistere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes praktisk talt ingen straffbare handlinger (og få lovlige) som ikke "kan få livsvarige følger for personen". Er du konsekvent, eller er denne typen straffbare handlinger et særtilfelle?

Jeg stjeler/nasker en tv (vilkårlig gjenstand) - livsvarig følge?

Jeg ramponerer en bil (vilkårlig ting) - livsvarig følge?

Jeg tægger/gjør hærverk på en vegg/bil/hus, privat eller offentlig - livsvarig følge?

etc etc etc....

Jeg vil si at det er nokså mange straffbare handlinger som ikke kan få livsvarige (eller store) følger.

Lenke til kommentar

Det finnes praktisk talt ingen straffbare handlinger (og få lovlige) som ikke "kan få livsvarige følger for personen". Er du konsekvent, eller er denne typen straffbare handlinger et særtilfelle?

Traumer. Du stjal den fra huset til noen, som nå er livredd for sin egen sikkerhet. Se også under.

Du er ikke søkegod, og forsikringen dekker det ikke. Vedkommende må nå kjøpe ny bil, og har et livsvarig tap tilsvarende det beløpet. Du har livsvarig satt vedkommende i en dårligere økonomisk posisjon.

Jeg tægger/gjør hærverk på en vegg/bil/hus, privat eller offentlig - livsvarig følge?

Se over.

Jeg vil si at det er nokså mange straffbare handlinger som ikke kan få livsvarige (eller store) følger.

Nei, det er bare du som ikke har fantasi nok.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Traumer. Du stjal den fra huset til noen, som nå er livredd for sin egen sikkerhet. Se også under.

Du er ikke søkegod, og forsikringen dekker det ikke. Vedkommende må nå kjøpe ny bil, og har et livsvarig tap tilsvarende det beløpet. Du har livsvarig satt vedkommende i en dårligere økonomisk posisjon.

Se over.

Nei, det er bare du som ikke har fantasi nok.

Når du referer til traumer og stjeling så antar du automatisk at det er snakk om innbrudd? Det står da vitterlig ikke noe sted? Nå må du slutte å trekke egne konklusjoner da. Det (inbrudd) er i seg selv er et eget lovbrudd og etter min mening nokså alvorlig. Stjeling/nasking er fra butikk. Ser ikke for meg at det er mange ansatte som har traumer av at noen har stjålet med seg varer. Men du kan gjerne vise til noen som har det (får presisere det så du ikke antar noe feil igjen, det er ikke snakk om ran)

Livsvarig dårlig økonomisk situasjon av at noen ramponerer bilen din? Så hos deg er enten alt sort eller hvit?

Enten så er man død, eller så er man levende, enten så har man det 100% fint, eller så har man det 0% fint?

Enten så har man det økonomisk kjempebra, eller så er alt i ruiner.

Tviler på at det er mange som er i ruiner av at bilen blir ramponert (med mindre du tar utgangspunkt i at noen faktisk ødelegger absolutt hele bilen så det ikke er noe verdi igjen der, jeg snakker om at noen punkterer dekk/ødelegger lakken/knuser noen ruter..)

Men igjen, her er du med enten sort eller hvit tankegangen din. Enten så er bilen 100%, eller så er den helt skrap.

Hvis det skulle være tilfelle at den er 100% ødelagt, 0% verdi igjen. Så er det faktisk mulig å leve uten bil og ettersom vi i Norge har et ganske bra kollektiv tilbud.

Ang tægging.

Det tar tid å ordne. Jeg opplever det ukentlig på mine eiendommer (næring og privat) men kan ikke si å få traumer eller slite livsvarig økonomisk (eller på andre måter) av å måtte dra opp en pensel og male et lite område i ny og ne. Tviler sterkt på at andre opplever livsvarige økonomiske eller mentale traumer av at det er tægget på en vegg de eier i ny og ne. 

Og til slutt.. Nei det er ikke jeg  som ikke har fantasi nok. Jeg lever i realiteten og trenger ikke fantasi. Du derimot har en overflod av fantasi som ikke er festet i virkeligheten.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Livsvarig dårlig økonomisk situasjon av at noen ramponerer bilen din? Så hos deg er enten alt sort eller hvit?

Enten så er man død, eller så er man levende, enten så har man det 100% fint, eller så har man det 0% fint?

Enten så har man det økonomisk kjempebra, eller så er alt i ruiner.

Jeg foreslår at du leser innlegget mitt en gang til. Det du skrev, og jeg siterte, var "livsvarige følger".

Ramponerer du bilen min, og jeg må kjøpe ny bil for 200k, er det en livsvarig følge - for resten av mitt liv vil jeg være 200k (pluss eventuelle rentekostnader) dårligere stilt enn det jeg ville ha vært hvis du ikke hadde ramponert bilen min, alt annet gitt å være likt.

Du lever åpenbart ikke i samme realitet som oss andre dersom du mener at å ramponere noens bil etter en viss tid setter dem i samme økonomiske stilling som om du ikke hadde ramponert bilen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ang tægging.

Det tar tid å ordne. Jeg opplever det ukentlig på mine eiendommer (næring og privat) men kan ikke si å få traumer eller slite livsvarig økonomisk (eller på andre måter) av å måtte dra opp en pensel og male et lite område i ny og ne. Tviler sterkt på at andre opplever livsvarige økonomiske eller mentale traumer av at det er tægget på en vegg de eier i ny og ne. 

Jo, det har livsvarige økonomiske og funksjonsmessige følger, mange offentlige bygg må designes mtp hærverk og tagging, og det går utover andre funksjoner eller pris.

AtW

Lenke til kommentar

Ramponerer du bilen min, og jeg må kjøpe ny bil for 200k, er det en livsvarig følge - for resten av mitt liv vil jeg være 200k (pluss eventuelle rentekostnader) dårligere stilt enn det jeg ville ha vært hvis du ikke hadde ramponert bilen min, alt annet gitt å være likt.

Kjører du rundt uten forsikring på bilen din? Du er klar over at det er ulovlig?
Lenke til kommentar

Kjører du rundt uten forsikring på bilen din? Du er klar over at det er ulovlig?

Den påkrevde ansvarsforsikringen dekker ikke skader på egen bil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tar du ut forsikring på ungene dine mot å bli utsatt for seksuelle overgrep?*

Hvor kjøper du den? Jemen?

* Forsikring mot å bli utsatt for seksuelle overgrep er påkrevd i bl.a. syrisk flyktningeleire, som er grunnen til at mindreårige jenter inngår ekteskap / blir tvangsgiftet tre ganger så mye som før krigen

Endret av Ola mellom 3 og 40 tegn
Lenke til kommentar

Tar du ut forsikring på ungene dine mot å bli utsatt for seksuelle overgrep?*

Selvsagt. Og hvis de blir ødelagt bare bytter jeg dem inn i noen nye eller penger... Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...