Marinius Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Hei, Jeg sender ut ukentlige mail til mine ansatte med tall og resultater utifra hvordan butikken har gjort det i inneværende uke. Jeg leter derfor etter en funksjon for tid / dato, slik at jeg slipper å manuelt regne ut antall dager som har vært denne måneden f.eks. Dette skal bli brukt til f.eks omsetning der jeg skriver hvor mye omsetning butikken har hatt inneværende måned og hvor mye det er snakk om pr arbeidsdag. Og her kunne det vært greit med en funksjon som kan regne dette ut selv. Håper noen kloke hoder han hjelpe Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Jeg komme rpå to måter du kan løse dette på. Det finnes sikkert flere også. NETT.ARBEIDSDAGER(startdato; sluttdato; [helligdager]) - Dette regner ut antall arbeidsdager mellom to datoer og er kanskje mest aktuell for deg DAGER (funksjon) regner ut antall dager mellom to datoer Lenke til kommentar
Trelkrok Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Se "Formelsamling for excel" som Harald har lagt ut. MANGE gode tips der :-) 2 Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 27. november 2016 Forfatter Del Skrevet 27. november 2016 Takker for svar begge to! Sjekker ut og kommer tilbake med svar! Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 27. november 2016 Forfatter Del Skrevet 27. november 2016 (endret) Oppfølgingsspørsmål: Jeg ønsker å bruke funksjonen dager igjen av måned. Men hvordan kan jeg endre denne til å gjelde antall arbeidsdager igjen? Edit: Tror jeg må lese igjennom linken som til ilpostino... Endret 27. november 2016 av Marinius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå