FranZe Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Som overskriften forteller er jeg ute etter typisk barnespill til PC. 5-8 års alderen. Spill som er lette å spille med andre ord Noe lignende Mario Cart eller noe slikt. Kommer til å skaffe meg Rayman Legends som kan gå an til hun eldste, noe sikkert min samboer også kommer til å spille litt. Men skulle gjerne hatt noen lett drevne spill til barn. Gjerne hvor en kan spille flere stykker samtidig også. Sliter med å finne dette og håper at noen har tips Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Moderatormelding Trådtittel er endret til noe mer beskrivende, i henhold til retningslinjene punkt 2.3.Reaksjoner på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Minecraft. Finnes til playstation, xbox, pc, smarttelefoner og tablets. 3 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Sonic & All-Stars Racing Transformed 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Barna mine på 6 og 8 år spiller Minecraft og Stardew Valley. Ser du spør et noe lignendes Mario Kart. Her er det noe lignende: http://store.steampowered.com/app/389510/ 1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 20. november 2016 Forfatter Del Skrevet 20. november 2016 (endret) Takker for mange svar hittil Kommer til å skaffe alle spillene som er nevnt sålangt, men avventer litt med minecraft. Kan xbox kontroller brukes til alle de nevnte spillene? Ser du spør et noe lignendes Mario Kart. Her er det noe lignende: http://store.steampowered.com/app/389510/ Hehe, sjekk den farten når en kjører i 60 km/t da Og den grafikken. Skal da uansett ha det spillet, men måtte glise litt når jeg så det. Barn bryr seg ikke om slikt uansett. Fordelen er jo at det ikke går så alt for raskt så ungene klarer å henge med på spillet Endret 20. november 2016 av FranZe Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Nintendo Classic Mini må jo være ypperlig når den kommer inn i butikkene igjen,og inneholder muligens noe nostalgi for dere også? 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 doom 4 er ganske bra, minner meg om quake Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Det er ikke bare-bare å finne gode barnevennlige spill. Selv har jeg en liten samling som jeg vet slår an, når onkelbarna er på besøk. Alle de som nevnes under har god kontrollerstøtte. Rock of ages: Kult toplayerspill som går ut på kappløp med store steiner nedover baner med (eller uten) hindringer. God splitscreen, og ikke for vanskelig (om man holder seg til enkle baner.) Ser at både Rayman og Sonic All-stars er nevnt allerede. Begge er knallgode. Husk at Rayman er så tilgivende i starten at "alle" kan være med og få det til. (Ihvertfall med origins, som jeg har her.) Riptide GP2. Vannskutere. Helt greit billigspill med splitscreen, men ikke stort mer enn det. Spelunky. Litt for vanskelig for en 5-åring, men for litt eldre barn er dette en spennende utfordring. God multiplayer. Går ut på å utforsk gruver, finne gull og juveler, redde prinsessa, og passe seg for monstre. The wonderfull end of the world. Enkelt, koselig enplayerspill som er barnevennlig og noe helt annerledes. Katamari-klone - dvs. man styrer en figur i en verden som vokser seg større med å plukke opp ting. Grow home. Søtt enplayerspill med en robot som skal klatre opp til romskipet sitt. Litt vanskelig. Ellers så hender det også at jeg drar fram Goat Simulator og Trine-serien. (Sistnevnte har knallgod coop) - men disse er vel litt for lite barnevennlige til en 5-åring. Det er nesten synd at coop har blitt såpass nedprioritert som det har blitt. Husker det var trivelig med coop i amiga-spill når jeg var liten. (Et annet alternativ som forsåvidt kan gå an, er jo emulatorer. Fins jo plenty av gode barnevennlige klassikere på konsoll som kjører perfekt på dagens pc-er. Men det er jo ikke helt lovlig...) 2 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. november 2016 Forfatter Del Skrevet 21. november 2016 (endret) doom 4 er ganske bra, minner meg om quake Og du synes at ett spill hvor en praktisk talt drar ut innvoller passer til en 4-5 åring? Håper ikke du har barn som du forer med spill for å si det slik. Det er ikke bare-bare å finne gode barnevennlige spill. Selv har jeg en liten samling som jeg vet slår an, når onkelbarna er på besøk. Alle de som nevnes under har god kontrollerstøtte. Takker for mange gode og utfyllende svar Nei, det med barnespill er ikke så enkelt å finne, men med litt hjelp finner en i alle fall fler, og det settes pris på Emulator ja, det hadde kanskje ikke vært så dumt. Nintendo Classic Mini må jo være ypperlig når den kommer inn i butikkene igjen, og inneholder muligens noe nostalgi for dere også? Ja, det er vel nintendo som kanskje har det beste når det kommer til barnespill. I alle fall i den aller yngste klassen. Vi har en gammel Wii så vi har jo Super Mario og det der. Men den har begynt å tulle seg litt pluss at det lages ikke nye spill til den lenger da den er ute av produksjon. Men i første omgang får de nøye seg med spill som kan skaffes til pc Endret 21. november 2016 av FranZe Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 LEGO-spillene er fantastisk bra og anbefales på det sterkeste til 5-8års alderen. Jeg synes de er artige også og har spillt mer enn et par timer for å si det slik. De er ikke helt hjernedøde heller selv om det kanskje kan virke slik, mange steder der man må bruke hodet for å komme seg videre. Det er mulighet for 2-player der og støtte for håndkontroll(er). 4 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. november 2016 Forfatter Del Skrevet 21. november 2016 LEGO-spillene er fantastisk bra og anbefales på det sterkeste til 5-8års alderen. Jeg synes de er artige også og har spillt mer enn et par timer for å si det slik. De er ikke helt hjernedøde heller selv om det kanskje kan virke slik, mange steder der man må bruke hodet for å komme seg videre. Det er mulighet for 2-player der og støtte for håndkontroll(er). Da tar jeg en titt på de også At en må bruke hodet litt er jo ingen ulempe, heller ikke at det går an å spille flere samtidig Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Takker for mange svar hittil Kommer til å skaffe alle spillene som er nevnt sålangt, men avventer litt med minecraft. Kan xbox kontroller brukes til alle de nevnte spillene? Ser du spør et noe lignendes Mario Kart. Her er det noe lignende: http://store.steampowered.com/app/389510/ Hehe, sjekk den farten når en kjører i 60 km/t da Og den grafikken. Skal da uansett ha det spillet, men måtte glise litt når jeg så det. Barn bryr seg ikke om slikt uansett. Fordelen er jo at det ikke går så alt for raskt så ungene klarer å henge med på spillet Lillegutt på 5 gruser allerede meg i bilspill. Ikke undervurder ungene Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. november 2016 Forfatter Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Takker for mange svar hittil Kommer til å skaffe alle spillene som er nevnt sålangt, men avventer litt med minecraft. Kan xbox kontroller brukes til alle de nevnte spillene? Ser du spør et noe lignendes Mario Kart. Her er det noe lignende: http://store.steampowered.com/app/389510/ Hehe, sjekk den farten når en kjører i 60 km/t da Og den grafikken. Skal da uansett ha det spillet, men måtte glise litt når jeg så det. Barn bryr seg ikke om slikt uansett. Fordelen er jo at det ikke går så alt for raskt så ungene klarer å henge med på spillet Lillegutt på 5 gruser allerede meg i bilspill. Ikke undervurder ungene Hehe, Nei. De er noen racere. Ser de sitter på ipad'en og spiller til tider. Går unna der og fingrene går som noen trommestikker Men det kommer litt an på spillet og hvordan det spilles. Her er planen å finne spill som flere skal spille samtidig og at yngstegutt (som er 4 selv om jeg skrev 5-8) også skal ha det artig. Må ha med seg alle Når sønnen din klarte å slå deg i bilspill, overvurderte du deg selv eller undervurderte du han? Endret 21. november 2016 av FranZe Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Alle spill som det skrives om på Gamer er laget for barn. Men mest for barn ned i 3-års alderen. Ville ikke undervurdere barns evne til å tåle en utfordring. Spillene vi spilte da vi var små, (dvs da dinosaurer fremdeles rullet rundt på jorda) var mye vanskeligere enn det som anbefales nå for tiden, og vi spilte de spillene helt fint, fordi en av de beste tingene med spill er at de skaper mestringsfølelse om man bare øver litt. Men dette var en avsporing. Om du er ute etter spill man kan spille samtidig på en skjerm, så er jo den ultimate Mario Cart-klonen Wacky Wheels. Kan kjøpes nesten gratis på GOG. https://www.gog.com/game/wacky_wheels Hjernetrim er alltid artig å spille med flere, hvor man kan samarbeide om å finne løsningene. The Incredible Machine-serien er også nesten gratis på GOG. https://www.gog.com/game/the_incredible_machine_mega_pack Eventyrspill var superfasinerende da jeg var liten, og har fantastisk mange bra spill for barn. Om du ikke har lyst til å oversette engelsken, så er spillene fra Amanita fantastiske, og har ingen ord. Machinarium det mest opplagte valget. https://www.gog.com/game/machinarium_collectors_edition Det å bygge sin egen by var også kjempemorsomt i SimCity en gang i tiden. Cities: Skylines er et av de bedre moderne alternativene i dag. For å redusere kompleksitet, skru på "uendelig med penger"-valget, og la ungene utfolde seg. SimCity2000 og SimCity 3000 kan også varmt anbefales. http://store.steampowered.com/app/255710/ 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 doom 4 er ganske bra, minner meg om quake Og du synes at ett spill hvor en praktisk talt drar ut innvoller passer til en 4-5 åring? Håper ikke du har barn som du forer med spill for å si det slik. hva med gta 5? det er som bilspilling og alle barna og nevøer jeg kjenner liker det. man kjører bil + man lærer mye nyttig som å ikke kjøre ned folk, ikke banke folk, og ha en god oppførsel osv. og på online delen kan man lærer å unngå problemer som feks hvis noen kjører etter deg så er det best å stikke unna, unngå å bli skutt osv som er ganske bra overlevelsesopplæring Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. november 2016 Forfatter Del Skrevet 21. november 2016 doom 4 er ganske bra, minner meg om quake Og du synes at ett spill hvor en praktisk talt drar ut innvoller passer til en 4-5 åring? Håper ikke du har barn som du forer med spill for å si det slik. hva med gta 5? det er som bilspilling og alle barna og nevøer jeg kjenner liker det. man kjører bil + man lærer mye nyttig som å ikke kjøre ned folk, ikke banke folk, og ha en god oppførsel osv. og på online delen kan man lærer å unngå problemer som feks hvis noen kjører etter deg så er det best å stikke unna, unngå å bli skutt osv som er ganske bra overlevelsesopplæring ' Hvis du ikke har noen tips til pc spill som har aldersgrense under 7 år trenger du ikke poste i denne tråden i det hele tatt. Du vet for lenge siden at det ikke er slike spill jeg er ute etter, ennå kjører du på. Hvis du ikke klarer å respektere det jeg har skrevet her og igjen kommer med usakeligheter som er ikke har noe med tråden å gjøre i det hele tatt, men heller stikk motsatt, rapporterer jeg det gladelig inn. Når du kun er her for å lage tullball ser jeg dessverre ingen annen løsning på det. 1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 21. november 2016 Forfatter Del Skrevet 21. november 2016 Alle spill som det skrives om på Gamer er laget for barn. Men mest for barn ned i 3-års alderen. Ville ikke undervurdere barns evne til å tåle en utfordring. Spillene vi spilte da vi var små, (dvs da dinosaurer fremdeles rullet rundt på jorda) var mye vanskeligere enn det som anbefales nå for tiden, og vi spilte de spillene helt fint, fordi en av de beste tingene med spill er at de skaper mestringsfølelse om man bare øver litt. Men dette var en avsporing. Takker for mange gode forslag her Har tittet litt på de (youtube) og det ser ut som flere kan være aktuelle. Så det hadde kommet HD utgave av Wacky Wheels men standard utgaven hadde kommet bedre ut. Men nå skal jeg høre med ungene hva de vil ha for nå har jeg fått en god del tips her. Hjertelig takk folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå