Gå til innhold

Byggespill for barn?


Anbefalte innlegg

Jeg har mekket XP1600/GeForce2 maskin til Onkelen min langt ute i Indre Ødemark. Nå prøver jeg å lære ungene hans å bruke maskin. De elsker Paint, men sliter med alle typer spill som har poengberegning, brett med ulik vanskelighetsgrad et.c. De liker å se på når jeg spiller strategispill, både økonomiske simulatorer og krigsspill, men det er bare selve byggingen (anlegge industri, baser, flytte tanks og kanoner...) som interesserer dem. Derfor lurer jeg på om det finnes spill for barn (under ti år) hvor man bare bygger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erling E. @ 29/11/2003 : 15:57

(Slaym @ 29/11/2003 : 14:47)

Jeg tror det finnes noen Lego Creator-spill. Broren min drev med det en stund. Du kan bygge div. borger o.l.

 

Her er to linker.

 

Lego Creator

Knigts Kingdom 

 

 

Jøss. Det fikk jeg lyst på!

 

Jeg også! :D Dritgøy demo, lekte masse med Lego da jeg var liten.

 

Takker for tilbakemeldinger! Tenkte ikke på simcity. Det burde jeg såklart ha gjort.

Lenke til kommentar
simcity? :roll:

Sim City er ikke noe for barn akkurat. Man må holde øye med hvordan det går, om folk flytter ut, penger osv... hele tida.

Jeg spilte Sim City (og 2000) masse da jeg var ti år, og langt under også. Det er overhodet ikke et spill beregnet for barn, men jeg husker jeg fikk det til etter hvert. Kommer litt an på åssen unger det er, men nå husker jeg faktisk at jeg hadde masse problemer med å få strøm og vann dit, for eksempel, og det likte jeg. Sånt er lærerikt. Skader aldri å prøve.

 

Det eneste byggespillet bortsett fra Sim City som jeg klarer å komme på, er Sim Park. Det spillet er i hvert fall beregnet for barn, det finnes på norsk, og det byr på en god del utfordringer, pluss at det er veldig lærerikt. Det innebærer mer enn bygging, men det er adskillig lettere enn SC og sikkert verdt å prøve.

 

Server dem Transport Tycoon Deluxe når dem blir litt eldre. Det får dem hekta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...