Kakofoni Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Measurement of Impulsive Thrust from a Closed Radio-Frequency Cavity in Vacuum Abstract: A vacuum test campaign evaluating the impulsive thrust performance of a tapered radio-frequency test article excited in the transverse magnitude 212 mode at 1937 MHz has been completed. The test campaign consisted of a forward thrust phase and reverse thrust phase at less than 8×10−6torr8×10−6 torr vacuum with power scans at 40, 60, and 80 W. The test campaign included a null thrust test effort to identify any mundane sources of impulsive thrust; however, none were identified. Thrust data from forward, reverse, and null suggested that the system was consistently performing with a thrust-to-power ratio of 1.2±0.1mN/kW1.2±0.1 mN/kW. Artikkelen er åpen, men er ikke lett for meg å skjønne hva dette vil si. Alt jeg vet er at dette er en "umulig" maskin, så hvis dette stemmer så kommer vel eksisterende modeller til kort? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Det var mye jeg ikke forsto når jeg skummet raskt gjennom artikkelen, men inntrykket mitt er i hvertfall at de har gjort et skikkelig og seriøst eksperiment. Det betyr ikke nødvendigvis at resultatet er riktig. For å kunne stole på det må det reproduseres av andre. Det jeg syntes var var mest interessant var likevel diskusjonen på slutten om hva slags fysikk som kan ligge bak om resultatet er riktig. De forkaster ikke bevaring av energi og bevegelsesmengde, men diskuterer en endring av kvantemekaniske egenskaper til vakuum som gjør at vakuumet kan balansere bevegelsesmengden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå