Gå til innhold

Mer, mer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bildet representerer også rent personlig for meg en liten "seier", i den forstand at jeg har syntes det er vanskelig å ta bilder av mennesker i byen, uten kraftig tele-linse. Her brukte jeg min kjære 35mm som altså tilsvarer omtrent 50mm i fullformat. Ingen bryr seg om en fyr med kamera. :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes dette ble et godt gatebilde og en god tittel. Jeg går ut fra at dette er i din hjemby, synes jeg kjente meg igjen i ditt forrige bilde. Vi to kom litt uheldig ut. Jeg forstår hva du mener med seier ?. Jeg har det på samme måte i min hjemby Kristiansund. Når jeg er i Oslo eller utlandet føler jeg langt friere. Jeg spør likevel ofte om jeg kan få ta bilde ? eller i etterkant om jeg kan bruke de ved entuell offentliggjøring. Ditt bilde krever ikke slike spørsmål. Jeg har også Nikon D200 og 35mm som du bruker. Dette er et kamera som jeg ikke kommer til å kvitte meg med. Så lenge ISOen holdes lavt kan dette kameraet konkurrere med dagens moderne kamera. Fortsett med gatefoto, du kan godt ? være litt dristigere. Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Her er det tydelig at de haster avgårde inn på handlesenteret .

Flott observert og formidlet .

Ellers synes jeg at nok er nok når det gjelder julehandelen .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Jeg synes dette ble et godt gatebilde og en god tittel. Jeg går ut fra at dette er i din hjemby, synes jeg kjente meg igjen i ditt forrige bilde. Vi to kom litt uheldig ut. Jeg forstår hva du mener med seier ?. Jeg har det på samme måte i min hjemby Kristiansund. Når jeg er i Oslo eller utlandet føler jeg langt friere. Jeg spør likevel ofte om jeg kan få ta bilde ? eller i etterkant om jeg kan bruke de ved entuell offentliggjøring. Ditt bilde krever ikke slike spørsmål. Jeg har også Nikon D200 og 35mm som du bruker. Dette er et kamera som jeg ikke kommer til å kvitte meg med. Så lenge ISOen holdes lavt kan dette kameraet konkurrere med dagens moderne kamera. Fortsett med gatefoto, du kan godt ? være litt dristigere. Mvh Gunnar

Tusen takk for hyggelig melding! :-)

Ser at veldig mye gatefoto enten viser rygger eller folk som er langt nok unna til at de ikke umiddelbart identifiseres. Sekunder etter dette bildet tok jeg flere bilder av de som kom ut fra kjøpesenteret, men de valgte jeg å ikke legge ut, nettopp av den grunn.

Min ferd inn i Nikon-land startet for bare omtrent en måned siden. Med bakgrunn i fotografering med Canon 400D, ville jeg ha ei lyssterk linse rundt 30-35mm, men fant ut at det som tilbys for Canon fort ville bli kostbart. Hadde også lyst til å prøve Nikon, og fant ut at 35mm f/1.8 både er relativt rimelig, og anses som bra. Etter en del lesing og søking på FINN, ble det et D200. Stortrives med både kamera og linse.

:-)

Gatefoto blir det nok mer av, men i rykk og napp. Er mest i helgene det blir fotografert noe særlig, for nå er det mørkt både før og etter jobb.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...