robertaas Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Og fortsatt henger de langt etter de beste på passiv støydemping slik som Etymotics... Noen modeller å anbefale ? Er4 som allerede er nevnt er veldig gode. HF2 (Android) og HF3 (IOS) er praktiske da de kan brukes som handsfree. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Bruk på fly, der er Bose svært bra. Omtrent helt stille inne i dem. Har dog ikke slikt selv, men har vurdert det. Blir nok kjøpt hvis jeg begynner å fly mye igjen snart. Er dette en spøk eller har du faktisk ikke prøvd noe bedre? Jeg har prøvd Bose mot mine egne med passiv lyddemping ombord på fly og Bose falt helt fullstendig gjennom. Ja, man trykker på en knapp og man kan høre at ekstern støy forsvinner, med Bose reduseres støy 15 dB. Men mine kunne redusere støyen med 42 dB. Og støyreduksjonen i Bose har flere hørbare defekter som man kan bli gal av å høre på om man først legger merke til dem. Og sist med ikke minst er lydkvaliteten dårlig. Den er alt annet enn nøytral eller gjennomsiktig. Det er noe som går igjen også i vanlige høyttalere fra Bose. Fikk engang en AB-test mot noen høyttalere av et annet merke og ingen som hørte det kunne skjønne hvordan Bose i det hele tatt klarte selge noe. "No highs, no lows, must be Bose" er et gammelt utsagn i Hifi-kretser. Hver gang jeg ser noen ta frem sine digre Bose ombord på et fly så gliser jeg bare for meg selv og rister på hodet. "Yet another one born". 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Tja noen vektlegger vel comfort mer enn andre 1 Lenke til kommentar
iernie Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) [Deleted] Endret 1. desember 2016 av iernie Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Kongen på haugen i støydempende hodetelefoner er AKG N90Q. Disse er ikke med i testen så ble litt skuffa. Prisen er på rundt 14 lapper så kanskje utenfor budsjettet til de fleste, før de har prøvd de da selvfølgelig Det er vel fordi de er kablet og ikke trådløse Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Bruk på fly, der er Bose svært bra. Omtrent helt stille inne i dem. Har dog ikke slikt selv, men har vurdert det. Blir nok kjøpt hvis jeg begynner å fly mye igjen snart.Er dette en spøk eller har du faktisk ikke prøvd noe bedre? Jeg har prøvd Bose mot mine egne med passiv lyddemping ombord på fly og Bose falt helt fullstendig gjennom. Ja, man trykker på en knapp og man kan høre at ekstern støy forsvinner, med Bose reduseres støy 15 dB. Men mine kunne redusere støyen med 42 dB. Og støyreduksjonen i Bose har flere hørbare defekter som man kan bli gal av å høre på om man først legger merke til dem. Og sist med ikke minst er lydkvaliteten dårlig. Den er alt annet enn nøytral eller gjennomsiktig. Det er noe som går igjen også i vanlige høyttalere fra Bose. Fikk engang en AB-test mot noen høyttalere av et annet merke og ingen som hørte det kunne skjønne hvordan Bose i det hele tatt klarte selge noe. "No highs, no lows, must be Bose" er et gammelt utsagn i Hifi-kretser. Hver gang jeg ser noen ta frem sine digre Bose ombord på et fly så gliser jeg bare for meg selv og rister på hodet. "Yet another one born". Nå så er jo aktiv og passiv størreduksjon to helt forskjellige ting da så jeg ville ikke sagt at ett produkt som demper lyd kan sammenliknes med ett produkt som demper støy. Synes det er en fordel at jeg kan høre lyder rundt meg samtidig som støy er redusert. Endret 22. november 2016 av Yopaz 1 Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Savne å se B&w her, noen av det beste headsettene jeg har vært borti. Den trådløse versjonen av P7 f.exe Vi har en drøss av trådløse hodetelefoner uten støydemping inne til test også, så det er bare å følge med videre - Niklas 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Hva vektlegger dere mest i slike tester som dette? Lyden til mange av hodetelefonene er manhe hakk bedre enn i testens nummer 2: Bose QC35. Støydemping til QC35 er utrolig god, men hvor mange prosent står den for i testen? Kan dere vise oppsettet dere evaluerer etter? Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 På DENON AH-GC20 må NC skrus på hvis du hører på med kabel, hvis ikke blir lyden som beskrevet. Lyden i disse er faktisk veldig bra. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hvilke andre alternative øreklokker er det til QC35 og Sony? Tenker makspris rundt 3-3.500 kr, aktiv støydemping da jeg sitter mye på skole og lesesal, helst trådløs men ikke noe absolutt krav. Eller er det rett og slett bare å gå for QC35? Lenke til kommentar
Ribtinitus Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Det skrives gjentatte ganger at nesten samtlige er spesielt gode på flyet, men flere flyselskaper forbyr jo bruk av Bluetooth headsets. Kunne tek kanskje gjort en oversikt over hvilke flyselskap som tillater å bruke disse, og hvilke som nekter? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Har det noen praktisk konsekvens? Er det ikke bare å bruke de uansett? AtW Lenke til kommentar
Ribtinitus Skrevet 14. desember 2016 Del Skrevet 14. desember 2016 Aner ikke. Flere flyselskaper skriver på sine sider at de ikke tillater bruk av bluetooth headsets. Om de håndhever forbudet er selvfølgelig en annen sak, så nettopp derfor kunne det vært interessant om en journalist tok en ringerunde og spurte... 1 Lenke til kommentar
rujo79 Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Da det er en test av "Trådløse hodetelefoner med aktiv støydemping", så regner jeg med at lyden som omtales i de forskjellige hodesettene her er via trådløs overføring? Feks i BeoPlay H9, den fantastiske lyden som omtales i disse, er det vai blåtann eller kabel? Og er det ved mobiltelefon som kilde? Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Aner ikke. Flere flyselskaper skriver på sine sider at de ikke tillater bruk av bluetooth headsets. Om de håndhever forbudet er selvfølgelig en annen sak, så nettopp derfor kunne det vært interessant om en journalist tok en ringerunde og spurte... Interessant, og har tenkt på det samme. Har aldri blitt stoppet eller snakket til , og har Bluetooth på både på telefon, nettbrett og headsett som regel. Veldig kjedelig om det plutselig ikke var tillatt lenger. Lenke til kommentar
Djz Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Syntes 100abn fortjener mer en 6 /10. God lyd, dog batteri og meget komfortabel, eneste er middels støyreduksjon. De er og en del billigere en mange av de andre. Den karakteren forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
VinceK Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Trodde virkelig Sony MDR 100 ABN var mye bedre enn 6/10 og sisteplass. Hadde planer om å kjøpe den på cdon nå som den er satt ned til under 1800 kr fra 2500, -. Ble litt usikker nå. Nå er ikke støykansellering grunnen til at jeg vil ha den, da hadde jeg gått for storebroren. Visste ikke at denne hadde den funksjonen engang. Men ser at det er den dere har trukket mest på. Hmm, what to do Lenke til kommentar
Espp Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Anbefaler 100ABN så lenge du ikke skal bruke de mye på farten. Vind blir alltid veldig forsterket av Aktiv støydemping, men i akkurat denne modellen er det enormt høyt. Det overdøver all musikk hvis du er ute å vandrer i vind f.eks. Å ha dem på inne og gå imellom er ingen problem. Lyden og alt annet enn selve støydempingen er det klasse over. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Et STORT problem jeg hadde med mine Sony MDR-1000x de dagene jeg prøvde dem var at jeg fikk mange falske "klikk" på touch-overflaten når jeg gikk med hette over hodet i regnet. Gjorde dem ubrukelig for meg som ville bruke dem bla. til og fra jobb her i Bergen og som må gå et stykke. Kjøpte 100ABN på Black Friday-salget, og de har problemer med vind når en har på NC, men fungerer ellers flott. Følte ikke at den nye modellen var verdt over dobbel pris. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Skulle gjerne hatt BEOPLAY H9 i sort utgave... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg