Even. Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 vet noen hvordan man kan lage dette??? http://www.gjerrigknark.com/ext.php?url=ht...ump.cgi?ID=3227 slik at det blir en sånn ramme øverst. der det står ekstern link Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Teoretisk sett kan det vel fikses med frames.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Jepp det er frames, hverken mer eller mindre. Det som er "vanskelig" er å få det nye vinduet til å vise rett side i den nedre framen. Kommer faktisk ikke på noen smart måte å gjøre det på i farta. Kan sikkert fikses med php, men mottoet mitt er at php er bare en ny måte å gjøre gamle ting på - det kan som regel ordnes på andre måter Endret 29. november 2003 av enden Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Lag en fil som du kaller ext.php <?php if (!$URL){ $externlink = "404.html";} // for eksempel else{ $externlink = "{$URL}"; }; echo" <html> <head> <title>Siden din - ekstern link</title> </head> <frameset rows=\"50,*\" framespacing=0 border=0 frameborder=0> //legg inn adresse til headern din under her. <frame name=\"hode\" frameborder=0 src=\"headern_din.html\" marginwidth=0 marginheight=0 scrolling=no border=\"no\"> //her får ramme-settet beskjed om hvilken side det skal åpne. <frame name=\"viseside\" frameborder=0 src=\"$externlink\" marginwidth=2 marginheight=2 scrolling=auto border=\"no\"> </frameset> </html>"; ?> så navigerer du til ext.php med: <A HREF="ext.php?URL=http://forum.hardware.no" target="_BLANK">Åpne Extern side</A> Slang detta sammen litt fort, men det skal kansje funke... EDIT: sloppy code Endret 29. november 2003 av Dino_ Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Bare på pur f skal jeg finne på en ikke-php måte å gjøre det på Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Bare på pur f skal jeg finne på en ikke-php måte å gjøre det på Greit enden, førstemann? Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 orker ikke nå. Er syk, og dama har okkupert utviklingsmaskinen. Ligger på so****** med laptoppen på fenget, og den er ikke spec god å taste på Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg vil bare si at slikt er gruelig plagsomt... Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Det er mange gode grunner til å droppe hotmail, men det der er en an hovedgrunnene spør du meg Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei, pokker eller, leste gjennom tråden en gang til og så at de sensurerte sof_aen! Mord! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 For å være helt gal i huet , kan man jo med PHP laste ned siden man skal besøke, og endre selve html koden man lastet ned ved å putte på en DIV mellom BODY og original koden Nå tok jeg ikke mye hensyn til om det er lov eller ei eller om det kan skape andre problemer som linker og bilder osv... Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 heh, kreativ tilnærming til problemet FuLu Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 fønka utrulig kjempefint det. er bare bra med php siden hele siden er php fra før eksempel: http://gatebiler.frac.dk/include/linkview/...www.dyrenett.no Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Tilbake til hovedsiden virka ikke. Siden hovedsiden alt er merket vil det ikke generere noe endring at man velger option hovedsiden. Derfor reagerer den ikke på at hovedsiden bli valgt. Lag en tom option (velg side elns) som er default Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 stilig. det eneste måtte være at hvis jeg valgte tilbake til hovedsiden kom jeg ikke tilbake, ellers funket de andre Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 <?php if (!$URL){ $externlink = "404.html";} // for eksempel [B]*******[/B] else{ $externlink = "{$URL}"; }; echo" <html> <head> ...... ...... blabla. ?> ******* Siden 404.html (exempel) kan du jo gjøre slik : <html><head> <meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.wroom.tk" </head> <TABLE WIDTH="100%" BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="2" HEIGHT="100%"> <TR> <TD> <DIV ALIGN="CENTER"><FONT FACE="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif" SIZE="1" COLOR="#FFFFCC">Hupps, så drar vi tilbake...</FONT></DIV> </TD> </TR> </TABLE> </body> </html> Så legger du til en framebraker på hovedsia di: <script = javascript> if (top.frames.length!=0) top.location=self.document.location; </script> og så kan du legge til sånne dærre som følger cursor rundt på sia og lyd on load, og film og flash og..og... spøk til side, siden din er pen, mycket bra syns jeg. men du må fixe den derre navigeringn tilbake til hovedside, som enden sier. og så burde du hatt en "klikk her for å åpne uten denne headern"-greie, kan muligens gjøres ved å kombinere meta-redirekten og det lille scriptet over samt litt php (enden, hørte du? php!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå