Haze2003 Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Hei! Jeg snuser litt på disse mobiler, Sony Xperia XZ vs Huawei P9? Kansje Huawei Honor 8 32GB, kan være noe? hmm.. Vet at XZ har bedere kamera & "vannavstøtende" men, P9 har bedere ytelse? Ser at Elkjøp skal ha "Black friday week" neste uke, da er : Sony Xperia XZ (Tirsdag) = 5490,- Huawei P9 (Torsdag) = 3990,- Leser mye bra om P9 med den prisforsjellen, er det vært og gå for XZ? Vender litt over på P9... Tips gjerne om evt andre tlf Endret 19. november 2016 av Haze2003 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Er du sikker på at XZ har bedre kamera? Skal inrømme at jeg ikke har testet den selv enda, men 23 megapiksler er ikke nødvendigvis bedre enn 12, for å si det mildt. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 20. november 2016 Forfatter Del Skrevet 20. november 2016 Er du sikker på at XZ har bedre kamera? Skal inrømme at jeg ikke har testet den selv enda, men 23 megapiksler er ikke nødvendigvis bedre enn 12, for å si det mildt. Nei, det er sant. Var en raskt tur innom Elkjøp.. Han mente det ivertfall... Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Det jeg finner av eksempelbilder med XZ virker å være et godt stykke unna P9, hvertfall. Tipper fjolset på Elkjøp tenkte at flere megapiksler var bedre, noe som er bullshit. XZ er nok litt bedre på video. Jeg har testet P9 grundig selv, og den var lynkjapp og en meget ålreit telefon. Til 4000,- er den latterlig mye for pengene. Om du vil ha godt mobilkamera blir du neppe misfornøyd med P9, altså. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Er i akkurat samme situasjon. Jeg leste testen Tek.no gjorde av XZ, og jeg må si jeg ble skuffet over hvor dårlig kameraet yter i dårlig lys. Bilde med Xperia XZ Bilde med Huawei Nova Plus: Bilder lånt fra Sony Xperia XZ testen: http://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xz/351041/2 Legg merke til den hvite bilen, som faktisk ikke vises i det hele tatt fra Xperia XZ Kamera er viktig for meg. Og at en telefon som koster 2-3000 mer, ikke klarer bedre på kamerafronten, skuffer meg. Det som taler litt i mot Huawei P9 for meg, er mangelen på dedikert kameratast på siden av telefonen. Utrolig kjekt å kunne starte kamera uten å måtte åpne telefonen. Så jeg er veldig i bedaring om hvilken telefon jeg skal velge. Idag får man P9 til 229 kr /mnd med Swap, mot 299 kr/mnd for XZ Får jo også Galaxy S7 (ikke Edge) for 299kr/mnd. Som skal være en av de bedre kameramobilene på markedet. Jeg har iallefall ikke registrert stor forskjell mellom Edge og vanlig når det kommer til andre ting enn selve skjermen Endret 21. november 2016 av Stig-Arne Lenke til kommentar
fflex Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 S7 og Edge er helt identiske, eneste forskjellen er curved skjerm, størrelsen på displayet og batteriet. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 S7 og Edge er helt identiske, eneste forskjellen er curved skjerm, størrelsen på displayet og batteriet. Det stemmer. Og prisen, da. Vil påstå P9 har vel så godt kamera som S7/S7 edge. Samsungen er kanskje et lite hakk bedre på autoeksponering i en del tilfeller, men P9 er bedre på høy ISO og på detaljer. Svarthvitt-kameraet er også ganske stilig. RAW-filene fra P9 er vesentlig bedre enn fra S7 også, om det har noe å si. Nå har jo f.eks Snapseed fått RAW-støtte. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Mitt valg havnet på Samsung Galaxy S7 Hovedårsaken var at Samsung faktisk garanterer vanntetthet ned til 2 meter i 30 min. Noe som kan være veldig verdifullt når man har små barn som er aktiv i vann Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Jeg så feil på pris.. det er 2990,- for p9 idag på Lefdal Endret 23. november 2016 av Haze2003 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg så feil på pris.. det er 2990,- for p9 idag på Lefdal & 2990,- på Elkjøp til torsdagen....!!... Du sto ikke feil, de har senket prisen, antakelig fordi de oppdager at expert skulle selge den for 3333,- på fredag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå