Gå til innhold

Sony Xperia XZ vs Huawei P9

Haze2003

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg snuser litt på disse mobiler, Sony Xperia XZ vs Huawei P9?

Kansje Huawei Honor 8 32GB, kan være noe? hmm..

Vet at XZ har bedere kamera & "vannavstøtende"

men, P9 har bedere ytelse?

Ser at Elkjøp skal ha "Black friday week" neste uke, da er :

Sony Xperia XZ (Tirsdag) = 5490,-

Huawei P9 (Torsdag) = 3990,-

Leser mye bra om P9

med den prisforsjellen, er det vært og gå for XZ?

Vender litt over på P9...

Tips gjerne om evt andre tlf :)

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg finner av eksempelbilder med XZ virker å være et godt stykke unna P9, hvertfall. Tipper fjolset på Elkjøp tenkte at flere megapiksler var bedre, noe som er bullshit. XZ er nok litt bedre på video. Jeg har testet P9 grundig selv, og den var lynkjapp og en meget ålreit telefon. Til 4000,- er den latterlig mye for pengene. Om du vil ha godt mobilkamera blir du neppe misfornøyd med P9, altså.

Lenke til kommentar

Er i akkurat samme situasjon. 
Jeg leste testen Tek.no gjorde av XZ, og jeg må si jeg ble skuffet over hvor dårlig kameraet yter i dårlig lys.

Bilde med Xperia XZ

xpxzb.749x562.jpg

Bilde med Huawei Nova Plus:

nplusb.749x562.jpg

Bilder lånt fra Sony Xperia XZ testen: http://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xz/351041/2

Legg merke til den hvite bilen, som faktisk ikke vises i det hele tatt fra Xperia XZ

Kamera er viktig for meg. Og at en telefon som koster 2-3000 mer, ikke klarer bedre på kamerafronten, skuffer meg.

Det som taler litt i mot Huawei P9 for meg, er mangelen på dedikert kameratast på siden av telefonen. Utrolig kjekt å kunne starte kamera uten å måtte åpne telefonen.

Så jeg er veldig i bedaring om hvilken telefon jeg skal velge. 

Idag får man P9 til 229 kr /mnd med Swap, mot 299 kr/mnd for XZ

Får jo også Galaxy S7 (ikke Edge) for 299kr/mnd. Som skal være en av de bedre kameramobilene på markedet. 

Jeg har iallefall ikke registrert stor forskjell mellom Edge og vanlig når det kommer til andre ting enn selve skjermen

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

S7 og Edge er helt identiske, eneste forskjellen er curved skjerm, størrelsen på displayet og batteriet. 

Det stemmer. Og prisen, da.

Vil påstå P9 har vel så godt kamera som S7/S7 edge. Samsungen er kanskje et lite hakk bedre på autoeksponering i en del tilfeller, men P9 er bedre på høy ISO og på detaljer. Svarthvitt-kameraet er også ganske stilig. RAW-filene fra P9 er vesentlig bedre enn fra S7 også, om det har noe å si. Nå har jo f.eks Snapseed fått RAW-støtte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...