Eirik+ Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Hei, jeg har vært så heldig å få en gratis hustomt av mine foreldre. Tomten koster mellom 2-300 000,- å få ferdig opparbeidet. Problemet mitt er at jeg ikke kan få mer enn ca 1,5 - 1,7 millioner i lån i banken. Derfor skal jeg sette opp huset selv. Jeg har god erfaring med ferdig elementbygging av hus, men ingen erfaring med støping av plate og grunnmur. Heller ingen erfaring med takstoler (jeg har bestemt meg for flatt tak med en vinkel på ca 11 grader). Jeg ønsker å bygge et hus over to etasjer med en grunnflate på 60m2. Spørsmålet er følgende : Har noen erfaring med hva det vil koste å sette opp grunnmur, støpe plate og bygge element selv? Har noen erfaring med Jackon byggesett? Har noen erfaring med kostnader og priser på dette? (Har vurdert å bygge hele huset med jackon) Jeg ser for meg å kunne gjøre alt selv, bortsett fra elektrisk og rørleggerarbeid. Jeg får gode rabatter via forhandler (10-30%.) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Hei, jeg har vært så heldig å få en gratis hustomt av mine foreldre. Tomten koster mellom 2-300 000,- å få ferdig opparbeidet. Problemet mitt er at jeg ikke kan få mer enn ca 1,5 - 1,7 millioner i lån i banken. Derfor skal jeg sette opp huset selv. Jeg har god erfaring med ferdig elementbygging av hus, men ingen erfaring med støping av plate og grunnmur. Heller ingen erfaring med takstoler (jeg har bestemt meg for flatt tak med en vinkel på ca 11 grader). Jeg ønsker å bygge et hus over to etasjer med en grunnflate på 60m2. Spørsmålet er følgende : Har noen erfaring med hva det vil koste å sette opp grunnmur, støpe plate og bygge element selv? Har noen erfaring med Jackon byggesett? Har noen erfaring med kostnader og priser på dette? (Har vurdert å bygge hele huset med jackon) Jeg ser for meg å kunne gjøre alt selv, bortsett fra elektrisk og rørleggerarbeid. Jeg får gode rabatter via forhandler (10-30%.) Variere etter kommune hvor store bygg man kan sette opp uten godkjent ansvarsrett. En boenhet krever ansvarsrett alle kommuner. Du må alier deg med en byggmester eller moelven eller andre som levere ferdighus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå