Herr Brun Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Så det hadde vært bedre om kriminelle ikke fikk de gode advokatene, men bare de som tar til takke med minstelønn? vi har ikke minstelønn i Norge. Velkommen til den virkelige verden: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=90849/ Ser du juridisk tjenesteyting på den listen? Nei. Men du finner det her: http://www.juristforbundet.no/Lonn-og-arbeidsvilkar/ Ingen minstelønn der. Fordi det ikke er minstelønn i Norge. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Så det hadde vært bedre om kriminelle ikke fikk de gode advokatene, men bare de som tar til takke med minstelønn? vi har ikke minstelønn i Norge. Velkommen til den virkelige verden: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=90849/ Ser du juridisk tjenesteyting på den listen?Nei. Men du finner det her: http://www.juristforbundet.no/Lonn-og-arbeidsvilkar/ Ingen minstelønn der. Fordi det ikke er minstelønn i Norge. Så det er massevis av advokater som jobber for under 100 kroner timen? Så fantastisk! Kan du gi meg nummerene deres? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Så det hadde vært bedre om kriminelle ikke fikk de gode advokatene, men bare de som tar til takke med minstelønn? vi har ikke minstelønn i Norge. Velkommen til den virkelige verden: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=90849/ Ser du juridisk tjenesteyting på den listen?Nei. Men du finner det her: http://www.juristforbundet.no/Lonn-og-arbeidsvilkar/ Ingen minstelønn der. Fordi det ikke er minstelønn i Norge. Helt riktig, vi benytter os av noe som heter tariff https://snl.no/tariff Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Det er svært, svært få advokater som har tariffavtale. Men det finnes markedskrefter som gjør at du ikke finner noen som jobber under statens sats. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Hvilket betyr at vi ikke trenger LOVBESTEMT minstelønn, fordi vi har minstelønn i praksis. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Gulag er løsningen for slike. Jeg er ikke sikker på om jeg skal ta det som en overdrivelse eller om din ideologi faktisk har kommet dit. Endret 19. november 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Et av problemene i landet er folk som deg som ikke ser problemer med dette. Ja, jeg er enig i at folk er de som lager problemer for alle land. Hadde vi fjernet alt av folk hadde det blitt fred overalt - og mulig at jeg er 1 stk problem, og da er du problem nr 2 For det første er det jo helt tydelig at 995 kr er alt for høyt når advokatene går til sånne lengder for å få "kundene". De gjør vel det for å skape seg ett godt grunnlag fremover siden rettsbehandlingen tar lang tid, og dermed kan de oppnå stabil inntekt fremover. Selve raten synes jeg ikke er spesielt høy For det andre er det et kjempeproblem at vi har åpne grenser og ikke klarer å stenge for kriminelle. Og når de først er kommet inn klarer vi ikke få dem ut igjen. Vi har åpne grenser fordi det gavner handel og service, altså gir oss grunnlag for høy timelønn og rater til bla advokatene våre. Det kommer ikke kriminelle inn til landet, det kommer folk inn som begår kriminalitet. Du klarer vel se forskjell på folk og handlinger håper jeg Greit nok du er tilfreds med ting slik det er i dag, men det er flere og flere som sperrer opp øynene og sier nok er nok. Det er på tide ting forandrer seg. Hvem sier at jeg er spesielt tilfreds? Og hvem sier at ikke også jeg vil se endringer på systemet?? Vi har et rettsystem som ikke fungerer. Vel, fengslene våre er vel fulle til enhver tid, og rettsakene går vel sin gang, og advokatene tjener sin lønn, så jeg skjønner ikke hva du legger i utsagnet!? Hva skal de gjøre annerledes konkret? Vi har et ineffektivt politi som ikke klarer å få mye gjort. Hva konkret skal de gjøre annerledes? Vi har en latterlig lav oppklaringsprosent hvor det meste blir henlagt. Og hvordan skal det endres konkret? Vi har en rettsprosess som er lang og komplisert hvor alle saker tar utrolig lang tid og koster utrolig mye. Og ditt konkrete forslag til endring er? Vi har et fengsel som er mer som et 4stjernes hotell enn et fengsel. Mener du virkelig at de er sånn som dette eksempelet på 4stjernes hotell: Neida, ser ingenting spesielt med det norske systemet. Vel, hvorfor må det nå være så spesielt, er det ikke nok at det kan fungere noenlunde greit for alle, og at eventuelle forbedringer tas ut fra sunn fornuft, og ikke sinne, frustrasjon og antydninger til panikk? Endret 19. november 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Hvilket betyr at vi ikke trenger LOVBESTEMT minstelønn, fordi vi har minstelønn i praksis.Denne semantikkdiskusjonen er tåpelig, men du må gjerne operere med en slik definisjon av minstelønn om det får deg til å føle deg bedre. Ditt opprinnelige innlegg forutsatte uansett at forsvarere fikk betalt mer enn "minstelønn i praksis", og at det var bedre med advokater som faktisk fikk ordentlig betalt. Til opplysning er altså det du omtaler som "minstelønn i praksis" lik nettopp denne satsen. Lenke til kommentar
ili Skrevet 19. november 2016 Forfatter Del Skrevet 19. november 2016 Ja, jeg er enig i at folk er de som lager problemer for alle land. Hadde vi fjernet alt av folk hadde det blitt fred overalt - og mulig at jeg er 1 stk problem, og da er du problem nr 2 Jeg ser du ikke forstod hva jeg mente, men du har helt rett i det du sa likevel. Jeg er også for ofte en av disse som synes vi har det fint i dette landet og når jeg hører ting som gjør meg forbannet, så går det litt for fort over. Pga vi har det egentlig veldig greit. De gjør vel det for å skape seg ett godt grunnlag fremover siden rettsbehandlingen tar lang tid, og dermed kan de oppnå stabil inntekt fremover. Selve raten synes jeg ikke er spesielt høy Dersom det er slik at advokater må gå i "intervju" hos de tiltalte og faktisk må gi hasj, prostituerte, penger osv for å få jobben så er det for høyt. Sier seg selv.Er dette problemet oppblåst i artikkelen vet jeg ikke, men det kan godt være. Vi har åpne grenser fordi det gavner handel og service, altså gir oss grunnlag for høy timelønn og rater til bla advokatene våre. Det kommer ikke kriminelle inn til landet, det kommer folk inn som begår kriminalitet. Du klarer vel se forskjell på folk og handlinger håper jeg Norge tjener generelt lite på åpne grenser for personer, men tjener godt på fri flyt av varer. Hadde vi ikke hatt åpne grenser ville nok lønnsnivået i landet vært enda høyere. Det kommer både personer som ender opp med å gjøre kriminelle handlinger og yrkes kriminelle som bare kommer for å gjøre kriminalitet. Nå pekte jeg litt på utlendinger her, men jeg har generelt ikke noe imot utlendinger da de fleste kommer for å få et bedre liv og arbeide. Slik nordmenn gjorde i USA for noen år siden. Og vi kommer kanskje til å reise til et annet land i fremtiden. Men må uansett få gjort noe med de som skaper problemer. Vel, fengslene våre er vel fulle til enhver tid, og rettsakene går vel sin gang, og advokatene tjener sin lønn, så jeg skjønner ikke hva du legger i utsagnet!? Hva skal de gjøre annerledes konkret? Hele systemet er for kostbart. Det er ingen hemmelighet at staten har dårligere effektivetet i forhold til mange private firma. Prosesser må gjøres enklere og raskere uten at det går for mye ut over rettsikkerheten. De jobber nok med det, men skal ikke koste 1/2 million for en snustyv og 170 millioner+++ for Lime-saken for eksempel. Politiet skal ikke automatisk henlegge alle innbrudd, underslag, tyveri, bedrageri, skadeverk, heleri, nasking, slagsmål og kjøp og besittelse av mindre mengder narkotik eller ha forbud mot å arrestere personer for grove narkotikaforbrytelser. Av 501 anmeldte voldtekter skal ikke bare 27 ende i domfellelse. Mener du virkelig at de er sånn som dette eksempelet på 4stjernes hotell: Det har en smule mer minimalistisk stil enn det der, men ta et lite søk så vil du se. Millioner i kunst, filmrom, musikkstudio osv. Kanskje 3stjerners. Vel, hvorfor må det nå være så spesielt, er det ikke nok at det kan fungere noenlunde greit for alle, og at eventuelle forbedringer tas ut fra sunn fornuft, og ikke sinne, frustrasjon og antydninger til panikk? hehe panikk er det nok ikke. Det er den vanlige. Føler sinne og så går det over til den "ja me har det så godt i Norge, så hvorfor bry seg. Jeg er ikke en av de som har fått henlagt en viktig sak på grunn av resursmangel. Så hvorfor bry meg." Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Ja, jeg er enig i at folk er de som lager problemer for alle land. Hadde vi fjernet alt av folk hadde det blitt fred overalt - og mulig at jeg er 1 stk problem, og da er du problem nr 2 Jeg ser du ikke forstod hva jeg mente, men du har helt rett i det du sa likevel. Jeg er også for ofte en av disse som synes vi har det fint i dette landet og når jeg hører ting som gjør meg forbannet, så går det litt for fort over. Pga vi har det egentlig veldig greit. Mulig vi begge snakket litt forbi hverandre, men så ble vi altså noenlunde enige allikevel, fint er nå det. Mitt poeng er at vi tenker ofte at det er der borte, altså han eller hun som er problemet, me tar vi oss tid til å sjekke egen tilstand fra der man ser, altså en selv og humør osv, er 9 av 10 problemer løst ved å endre noe i seg selv Dersom det er slik at advokater må gå i "intervju" hos de tiltalte og faktisk må gi hasj, prostituerte, penger osv for å få jobben så er det for høyt. Sier seg selv.Er dette problemet oppblåst i artikkelen vet jeg ikke, men det kan godt være. Det kan vel være at noen relativt få advokater vil ta sjansen på å gå over streken for kortsiktig vinning. Men jeg antar at de fleste er såpass smarte at de skjønner veldig godt at hvis de gjør det betyr det at de for all ettertid kan skvises av det kriminelle miljøet. Og så tar jeg også høyde for at dagens media er vel "horete" hva angår å lokke oss til å klikke på sakene deres, slik at de kan le hele veien til banken Alle er nokså hysterisk gale etter penger i dag har jeg skjønt ... Norge tjener generelt lite på åpne grenser for personer, men tjener godt på fri flyt av varer. Hadde vi ikke hatt åpne grenser ville nok lønnsnivået i landet vært enda høyere. Det kommer både personer som ender opp med å gjøre kriminelle handlinger og yrkes kriminelle som bare kommer for å gjøre kriminalitet. Nå pekte jeg litt på utlendinger her, men jeg har generelt ikke noe imot utlendinger da de fleste kommer for å få et bedre liv og arbeide. Slik nordmenn gjorde i USA for noen år siden. Og vi kommer kanskje til å reise til et annet land i fremtiden. Men må uansett få gjort noe med de som skaper problemer. Nå tror jeg at grunnen for åpenheten var at pengemakten inkludert politisk makt hadde som hensikt å tyne "arbeiderne" og heller herske ved å splitte oss alle. At de samtidig sukret det hele ved å peke til verdiene våre, så som at vi må slippe folk innpå oss og dele, tror jeg for det meste var spill. Alt for at noen rike skulle bli enda rikere, og de fleste av oss andre bli enda mer maktesløse. God gammeldags kapitalisme altså .. At noe må gjøres er vel noe vi bestandig på en eller annen måte må, men å si hva da, er veldig usikkert. Kanskje det må til en god gammeldags revolusjon, det ser ikke ut som folk kan endre seg før dem når kanten av stupet ellers Dessuten er vi så dopa på pjatt og underholdning og spill og pengejag, at det må nesten ett under til å å trenge gjennom hverdagståka til folk. De vaser rundt som tamkveg på nærmeste kjøpesenter og vet ikke noe bedre .. Hele systemet er for kostbart. Det er ingen hemmelighet at staten har dårligere effektivetet i forhold til mange private firma. Prosesser må gjøres enklere og raskere uten at det går for mye ut over rettsikkerheten. De jobber nok med det, men skal ikke koste 1/2 million for en snustyv og 170 millioner+++ for Lime-saken for eksempel. Politiet skal ikke automatisk henlegge alle innbrudd, underslag, tyveri, bedrageri, skadeverk, heleri, nasking, slagsmål og kjøp og besittelse av mindre mengder narkotik eller ha forbud mot å arrestere personer for grove narkotikaforbrytelser. Av 501 anmeldte voldtekter skal ikke bare 27 ende i domfellelse. De kan starte med å avblåse krigen mot narkotika, og krigen mot terror, og sløyfe mye av forsvarsbudsjettet, så blir det mye folk og penger til overs for å løse problemer. hehe panikk er det nok ikke. Det er den vanlige. Føler sinne og så går det over til den "ja me har det så godt i Norge, så hvorfor bry seg. Jeg er ikke en av de som har fått henlagt en viktig sak på grunn av resursmangel. Så hvorfor bry meg." Jeg er en av de som har fått henlagt en sak .. Endret 19. november 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Hvilket betyr at vi ikke trenger LOVBESTEMT minstelønn, fordi vi har minstelønn i praksis.Denne semantikkdiskusjonen er tåpelig, men du må gjerne operere med en slik definisjon av minstelønn om det får deg til å føle deg bedre. Ditt opprinnelige innlegg forutsatte uansett at forsvarere fikk betalt mer enn "minstelønn i praksis", og at det var bedre med advokater som faktisk fikk ordentlig betalt. Til opplysning er altså det du omtaler som "minstelønn i praksis" lik nettopp denne satsen. Så den semantikkdiskusjonen er tåpelig, hvilket gjør at du vinner den andre semantikkdiskusjonen...? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Hvilket betyr at vi ikke trenger LOVBESTEMT minstelønn, fordi vi har minstelønn i praksis.Denne semantikkdiskusjonen er tåpelig, men du må gjerne operere med en slik definisjon av minstelønn om det får deg til å føle deg bedre. Ditt opprinnelige innlegg forutsatte uansett at forsvarere fikk betalt mer enn "minstelønn i praksis", og at det var bedre med advokater som faktisk fikk ordentlig betalt. Til opplysning er altså det du omtaler som "minstelønn i praksis" lik nettopp denne satsen. Så den semantikkdiskusjonen er tåpelig, hvilket gjør at du vinner den andre semantikkdiskusjonen...? Foreslår du lærer deg hva ordet semantikk betyr før du forsøker å bruke det. Endret 19. november 2016 av Herr Brun Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Kan jeg få foreslå at du kutter hersketeknikkene og oppfører deg som folk? Eller forstår jeg ikke hva folk betyr kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå