Gå til innhold

Hvordan få en butikk til å ta inn produkter de ikke lenger selger?


Anbefalte innlegg

Hva er den beste måten å hinte til butikkansatte at jeg har lyst til at de tar inn tingene de ikke tar inn lenger? Har en butikk rett ved siden av meg og det virker som om de har sluttet å selge tre produkter jeg kjøper jevnlig, over natta omtrent. Veldig irriterende.

Edit: Produktene selges på andre butikker av denne butikkjeden, de er ikke blitt tatt ut av sortimentet.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er den beste måten å hinte til butikkansatte at jeg har lyst til at de tar inn tingene de ikke tar inn lenger? Har en butikk rett ved siden av meg og det virker som om de har sluttet å selge tre produkter jeg kjøper jevnlig, over natta omtrent. Veldig irriterende.

 

Edit: Produktene selges på andre butikker av denne butikkjeden, de er ikke blitt tatt ut av sortimentet.

 

Er litt usikker på om det er utprøvd av millennials generasjonen, men det har vist fungert før. ;)

 

1) Finn personen som kan gjøre noe med informasjonen du vil gi (les. innkjøpssjef, daglig leder, etc). 

2) Spør/forklar hva du tenker på

 

* Begge punktene over bør utføres uten hinting eller passiv aggressivitet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er ofte forhandlingene innkjøperene gjør. Det er et helt annet klima i dag for varehandel hvor ting ofte er strømlinjeformet for effektivitet og lønnsomhet. Det eneste du kan gjøre er å be om at de tar produktene inn. En del butikker kan bestille inn et utvalg selv og derfor ha et lokalt tilpasset vareutvalg hvor de kan ta inn ting som selger, da er de helt avhengige av tilbakemeldinger fra folk som deg med mindre de kjører analyse på produktsalg. Kjøper du faste produkter av ting som har holdbarhet burde dette være nok for en liten butikk for å ha omsetning. Litt av problemet er at folk etterspør lave priser, men for å oppnå det må det være volum, ellers øker prisene. Alternativet er å handle mesteparten av varene på lavprisbutikker og så handle de "sære produktene" på større forretninger. Jeg kjøpte før Macadamia nøtter på boks fordi dem pakket i plast smakte nettopp plast, men disse er effektivisert bort fra markedet til fordel for billigere distribusjon, noe som går ut over kvalitetsfokuset på innpakking nøttefabrikken møysommelig har valgt. Ingefærøl er også noe jeg drikker av og til, men nesten ingen selger det. Sånn er det med moderne butikkdrift. Vanskelig å kombinere lav-volumprodukter med gunstige innkjøpsavtaler, volumprodukter og lave priser ut mot kunde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Produktene er ikke utgått da... 

 

 

 

Hva er den beste måten å hinte til butikkansatte at jeg har lyst til at de tar inn tingene de ikke tar inn lenger? Har en butikk rett ved siden av meg og det virker som om de har sluttet å selge tre produkter jeg kjøper jevnlig, over natta omtrent. Veldig irriterende.

Edit: Produktene selges på andre butikker av denne butikkjeden, de er ikke blitt tatt ut av sortimentet.

 

Er litt usikker på om det er utprøvd av millennials generasjonen, men det har vist fungert før. ;)

 

1) Finn personen som kan gjøre noe med informasjonen du vil gi (les. innkjøpssjef, daglig leder, etc). 

2) Spør/forklar hva du tenker på

 

* Begge punktene over bør utføres uten hinting eller passiv aggressivitet

 

Så de vil ikke synes jeg er frekk eller noe sånt hvis jeg spør pent om de kan ta dem inn igjen? Lest kundehistorietråden for mye tror jeg :p Vil ikke være ett mareritt for ansatte som bare prøver å gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar

Produktene er ikke utgått da... 

 

 

 

 

Hva er den beste måten å hinte til butikkansatte at jeg har lyst til at de tar inn tingene de ikke tar inn lenger? Har en butikk rett ved siden av meg og det virker som om de har sluttet å selge tre produkter jeg kjøper jevnlig, over natta omtrent. Veldig irriterende.

 

Edit: Produktene selges på andre butikker av denne butikkjeden, de er ikke blitt tatt ut av sortimentet.

 

Er litt usikker på om det er utprøvd av millennials generasjonen, men det har vist fungert før. ;)

 

1) Finn personen som kan gjøre noe med informasjonen du vil gi (les. innkjøpssjef, daglig leder, etc). 

2) Spør/forklar hva du tenker på

 

* Begge punktene over bør utføres uten hinting eller passiv aggressivitet

 

Så de vil ikke synes jeg er frekk eller noe sånt hvis jeg spør pent om de kan ta dem inn igjen? Lest kundehistorietråden for mye tror jeg :p Vil ikke være ett mareritt for ansatte som bare prøver å gjøre jobben sin.

 

Fikset tittel.

 

Nei, hvis man spør pent så kan jeg ikke skjønne at det skulle være et problem :)

Det er en helt vanlig ting å spørre om.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så de vil ikke synes jeg er frekk eller noe sånt hvis jeg spør pent om de kan ta dem inn igjen? Lest kundehistorietråden for mye tror jeg :p Vil ikke være ett mareritt for ansatte som bare prøver å gjøre jobben sin.

 

De vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger fra sine kunder. Ofte betaler bedrifter store penger for å gjøre kundeundersøkelser. En kunde som kan si fra på en direkte måte (uten å være ufin) er gull verdt. 

Det finnes selvfølgelig butikker som ikke liker tilbakemeldinger fra kunder, men da er de svært dårlig drevet og vil med stor sannsynlighet gå konk uansett :)

Men det er viktig å få tak i riktig person. Å si fra til den deltidsansatte 17-åringen bak kassa vil ikke hjelpe.

 

Har gjort det mange ganger. Noen ganger med hell, andre ganger ikke. Men livet er for kort til å rote rundt i grøten når man har noe man vil si. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men livet er for kort til å rote rundt i grøten når man har noe man vil si. :)

Kan dere ta inn fjordland havregrøt?

 

 

Å hjelpes.. gi mannen et glass vann.. snakker om tørr humor... 

 

Nå som du kan formulere spørsmålet må du bare finne riktig person å spørre. Du er 50% på vei nå :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Produktene er ikke utgått da... 

 

 

 

 

Hva er den beste måten å hinte til butikkansatte at jeg har lyst til at de tar inn tingene de ikke tar inn lenger? Har en butikk rett ved siden av meg og det virker som om de har sluttet å selge tre produkter jeg kjøper jevnlig, over natta omtrent. Veldig irriterende.

 

Edit: Produktene selges på andre butikker av denne butikkjeden, de er ikke blitt tatt ut av sortimentet.

 

Er litt usikker på om det er utprøvd av millennials generasjonen, men det har vist fungert før. ;)

 

1) Finn personen som kan gjøre noe med informasjonen du vil gi (les. innkjøpssjef, daglig leder, etc). 

2) Spør/forklar hva du tenker på

 

* Begge punktene over bør utføres uten hinting eller passiv aggressivitet

 

Så de vil ikke synes jeg er frekk eller noe sånt hvis jeg spør pent om de kan ta dem inn igjen? Lest kundehistorietråden for mye tror jeg :p Vil ikke være ett mareritt for ansatte som bare prøver å gjøre jobben sin.

Nei du er ikke frekk nok da, plz nå spører du i butikken di ta ta in det du hvil ha, jeg spurte sjefen på rema de kunde ta inn isen møvenpick, gå til sjefen så spører du. Jeg har nå møvenpick i fryseren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...