OlavEH Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Fra mest ineressert går listen slik 1. Sivilingeniør innen datateknikk 2. Sivilingeniør innen bygg 3. Maskingingeniør 4. Økonom/siviløkonom Jeg har tatt Fy1+R1 og R2(med 4), så jeg har i det minste det jeg trenger til å komme inn på disse studiene Det har blitt inflasjon i antall siv.øk-studier de siste 10 årene. Det er populært blant studentene og billige for universitetene, noe som gjør at det har blitt opprettet bachelor og masterstudier innen økonomi og administrasjon på de fleste høyskoler og universiteter i Norge. Skal man ta en grad innen dette bør man helst gå på en av de bedre skolene, samt skaffe seg gode karakterer. Ingeniørstudier er nok sikrere, iallfall om man velger "riktig" studieretning. Jeg kjenner ikke datastudiet så godt, men jobber sammen med mange som har gått siv.ing innen bygg. Her er det flere studiretninger og store muligheter for å få en grei jobb etterpå. Spesielt innen områdene samferdsel og vann og avløp er det utdannet for få i forhold til behovet i bransjen. Det skal gjøres masse på vei og bane de neste 15-20 årene, og her bør det være mulighet for spennende oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå