Gå til innhold

"Alle spill skal på Ultra" - Kjøp av ny PC - 15.000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

En kamerat av meg skal kjøpe ny PC, og jeg foreslo å hjelpe han i form av å høre her.

Hvilke komponenter osv han burde ha.

Jeg spurte han hva han hovedsaklig ville ha, han skal ha et 1080-kort og ordrett "Alt på ultra. Jeg skal ha 700 fps på CS.".

Så.

Hvilke komponenter bør han ha med budsjett-cap på 15.000,-?

EDIT: Han har ikke kabinett.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

En kamerat av meg skal kjøpe ny PC, og jeg foreslo å hjelpe han i form av å høre her.

Jeg spurte han hva han hovedsaklig ville ha, han skal ha et 1080-kort og ordrett "Alt på ultra. Jeg skal ha 700 fps på CS.".

Så.

Komponenter ?

Da kan han kjøpe dette. https://www.komplett.no/wishlists/de3bc82a-7c79-45d8-9b3b-5e0e7bea58a8

Men skal han ha kabinett,vifter,mus,tastatur,skjerm osv og et 1080 kort innenfor et budsjett på 15.000 kr så blir det smått. 

et 1080 kort er over halvparten av et budsjett på 15.000 kr....

Noe jeg selv føler er bortkasta penger er og kjøpe et 1080 kort og bare ha en vanlig full HD 1920*1080 monitor. Man burde minst ha en 2560*1440. Men det er min personlige mening og preferanse.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Hei!

Så.

Komponenter ?

Da kan han kjøpe dette. https://www.komplett.no/wishlists/de3bc82a-7c79-45d8-9b3b-5e0e7bea58a8

Men skal han ha kabinett,vifter,mus,tastatur,skjerm osv og et 1080 kort innenfor et budsjett på 15.000 kr så blir det smått. 

et 1080 kort er over halvparten av et budsjett på 15.000 kr....

Noe jeg selv føler er bortkasta penger er og kjøpe et 1080 kort og bare ha en vanlig full HD 1920*1080 monitor. Man burde minst ha en 2560*1440. Men det er min personlige mening og preferanse.

Jeg bør jo så klart presisere at han ikke skal ha tastatur og skjerm, kun det som befinner seg i kabinettet (Pluss kabinettet)

Han trenger heller ikke OS.

Her var det jo svært gode forsalg, spørsmålet er jo hvilken som er best?

Budsettet KAN overstige 15.000,-, men 16.000 er det aller høyeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...