Gå til innhold

Gaming stol - anbefaling?

Anbefalte innlegg

Hei

Har ei venninne som har en tenåringssønn som er ute etter en gaming-stol.

De har sett på denne - https://www.komplett.no/product/824254/datautstyr/gamingstoler/stoler/akracing-player-gamingstol

Hun har sett litt blandede brukerkommentarer om denne og spurte så meg om jeg kunne anbefale noen andre i ca samme prisklasse. Jo billigere jo bedre teknisk sett, da økonomien er litt trang for henne nå.

PC'en står ved spisebordet i stua og PC'en brukes av begge, så hun kommer også til å bruke stolen. Guttungen er 13-14 år og ganske så tynn, mens hun har litt former, Så greit at stolen kan passe begge, både ung og voksen rumpe.

For hennes del så er det viktig at stolen er god å sitte i, lar seg justere litt på i høyde/rygg og at den er maks ca 2700 pluss/minus, hun kan nok gå opp litt om det er en perfekt stol, men tror at smertegrensa ligger på ca 3000kr. Design og farger som taler for en voksen kvinne er bonus, men ref tekst nedenfor.

For hans del så er det viktig at det er en gaming stol og at den ser dritkul ut, helst grønn. Jo mer "kul" den ser ut jo "bedre" stol for han. Yupp han er i den fasen. ;)

Endret av Zimon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AKRACING er gode stoler. Dette er en litt mer anonym utgave enn den grønne du linket til. Har selv denne og den er god å sitte i. Men det skal sies at man får tak i bedre om man tar turen innom Kontor design, Ikea eller en annen møbelbutikk. Kan være greit å dra ut å prøvesitte noen stoler om det er muligheter for det.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Det skal godt gjøres å få mer stol for pengene enn Volmar på Ikea. Ikke så høy fjortisfaktor, men nå er det vel ikke han som bestemmer heller? Gamingstol er en tøvete varekategori.

Helt enig med deg, men jeg mener Markus er et bedre alternativ, da kan du ha valget om armlener.

Lenke til kommentar

Vent uansett til Fredag med å kjøpe. Ikea hadde vel 20% på det meste i fjor, hvis du går for Markus, og går du for en annen (jeg har hørt gode ting om dxracer) - merk da at det er en ergonomisk stol, så det er ikke mulig den føles sykt chill og komfortabel, men den skal hvertfall være veldig god ift å få riktig sittestilling ol. De har noen modeller som ligger på rundt 3k, som gjerne kommer på tilbud på black friday. Sjekk da maxgaming.no og netonnet, tror bare de fører dxracer i norge.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har prøvd flere merker men endte selv opp å velge DXRacer. De koster ca. 500 kr mer enn de "billige" variantene men dette er kvalitet. Ingenting som skrangler, gnikser eller vagler. Justering for høyde, sittedel, rygg, og armlen kan justeres i flere retninger enn du tror er mulig ;)

DXRacer produserer utmerkede gamingstoler og er førstevalget for mange profesjonelle gamere. Fordelene med en gamingstol er at

den er ergonomisk bygd, og du slipper å tenke på hvilken sittestilling og holdning du har, fordi stolen så å si gjør jobben for deg. Stolene fra DXRacer bidrar eksempelvis til å opprettholde en rett vinkel mellom baken og midjen, som er den mest ergonomiske stillingen.

Det er ikke slik at "en stol passer alle", det er litt forskjell på seriene/utgavene i forhold til vekt. En liten kjapp guide til DXRacer finner du her: http://pew.to/aZ6JzQW

Endret av ronorio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...