Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

gutter/menn vil ikke være venner med meg


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 21 år som sliter med et problem jeg ikke finner løysningen på. Jeg vokste opp med 2 gutter som naboer, en bror og mine søskenbarn som også var gutter.  Jeg har under hele oppveksten hatt flest guttevenner. Før møtte jeg ofte venner av venner, som etterhvert utviklet seg til å bli mine venner.  jeg savner å ha noen som deler de samme interessene som meg. Jeg drar på ferie for å se fotballkamp, jeg elsker hockey og poker, osv...

 

Problemet jeg sliter med nå for tiden(i to år), er at når jeg blir kjent med gutter "liker de meg". Når jeg ikke føler det tilbake, så er de borte vekk. Jeg flørter ikke i det hele, og gjør det også veldig klart at det er vennskap jeg er ute etter. Men det som skjer er at de forteller meg om følelsene sine, og vil deretter ikke være venn med meg. Er det noen som har noen tips til hva det kan være jeg gjør feil eller hva jeg kan gjør anderledes?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke så mye å gjøre. Spesielt menn i din alder er jo ofte ute etter noe mer en bare en kvinnelig venn. Jeg har ikke noe annet råd å komme med annet enn å fortsette som du gjør, vær åpen og ærlig etter hva du ser etter og ikke ser etter. Kommer jo selvfølgelig også litt an på hvilken arena du finner disse mannlige vennene.

Lenke til kommentar

Det kan være de er litt flaue fordi de har gjort et fremstøt mens du har satt dem i vennesonen.
De synes derfor det kan være litt ydmykende å fortsette å treffe deg. De kan jo også være redde for at du har sagt til andre at "hehe han der likte meg men jeg likte ikke ham fordi blablabla" os.v.
Enklest å finne noen andre tenker jeg da.

Tror det er lurt at du gjør det veldig klart at du ser masse positivt i dem når du avviser dem og at du gjerne vil være venner. 

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Problemstillingen er egentlig ganske enkel. Gutt liker deg, du liker ikke gutt, gutten blir litt såret men det går greit. Hadde det stoppet der hadde du nok hatt mer guttevenner. Problemet er dog at gutter også har følelser og de har en tendens til å gjøre seg gjeldende hvis jenta de liker finner en annen gutt hun liker. Da blir man såret. Derfor skjermer man seg fra denne framtidige smerten ved å simpelthen ikke være venner lengre.

Det er i alle fall slik jeg føler det hvis en jente jeg liker ikke liker meg og finner seg en annen, og det er stort sett det alle vennene mine sier når de blir sentimentale på fylla.

 

Utover det så tror jeg egentlig ikke du gjør noe feil. Det er ikke så mye du kan gjøre annerledes. Som de over meg sier så har gutter i den alderen mest seksuell interesse i jenter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kvinner og menn kan ikke være venner. Likestilling er en bløff.

 

Det er bare tull.

 

Selvsagt vil den ene ofte ønske noe mer, men at menn og kvinner ikke kan være venner er rett og slett bare feil. Det er for eksempel noen som er i forhold på hver sin kant, men som er venner pga felles interesser, fordi man er litt like osv.

Endret av oscrue10
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hoppsann, heisann, trallerallera, illusjonen om likestilling skal alle være glad (for).

 

Selvfølgelig kan gutter og jenter være venner, men fler ganger enn ei så ender det i at den ene parten liker den andre på en måte som gjør at vennskapet er vanskelig å fortsette. Det er 100% naturlig da kvinner ikke har pikk og menn ikke har fitte. Vi er fysisk ulike både i kropp og sjel (hjerne).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg flørter ikke i det hele,

Ikke for at jeg ikke tror deg når du skriver at du ikke flørter, men det betyr lite om de opplever at du gjør det. Kommunikasjon har alltid to utgangspunkt for tolkning. Begge veier.

 

Og å si at du bare vil være venner er ikke magiske ord som automatisk gjør at menn ikke blir betatt av deg. Noen vil til og med tolke det som å spille "hard to get". Og det kan godt hende de går inn i vennskapet uten tanke på å få følelser. I verste fall får du ta det som et kompliment at menn som blir kjent med deg liker deg for mer enn utseendet/partylooken på byen.

 

Uansett. Når de først er forelsket skjønner jeg veldig godt at de ikke ønsker å være med deg mer. Tenk så forferdelig å se ei du er hypp på som ikke gjengjeldeler følelsene ofte?

 

Anonymous poster hash: ff289...16f

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er en jente på 21 år som sliter med et problem jeg ikke finner løysningen på. Jeg vokste opp med 2 gutter som naboer, en bror og mine søskenbarn som også var gutter.  Jeg har under hele oppveksten hatt flest guttevenner. Før møtte jeg ofte venner av venner, som etterhvert utviklet seg til å bli mine venner.  jeg savner å ha noen som deler de samme interessene som meg. Jeg drar på ferie for å se fotballkamp, jeg elsker hockey og poker, osv...

 

Problemet jeg sliter med nå for tiden(i to år), er at når jeg blir kjent med gutter "liker de meg". Når jeg ikke føler det tilbake, så er de borte vekk. Jeg flørter ikke i det hele, og gjør det også veldig klart at det er vennskap jeg er ute etter. Men det som skjer er at de forteller meg om følelsene sine, og vil deretter ikke være venn med meg. Er det noen som har noen tips til hva det kan være jeg gjør feil eller hva jeg kan gjør anderledes?

 

Det du beskriver er nokså fort gjort og lite å gjøre med. Det positive er at det kan gå bra også. Desverre tror endel menn at menn og kvinner ikke bare kan være venner og det er nok fort en selvoppfyllende profeti. Håper du finner noen kule gutter å være venner med da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette handler jo ikke om likestilling.

 

Desverre så gjør det det. Likestilling handler om at kvinner og menn er likestillt og i forhold til dette temaet så vil likestilling si at det skal være like lett for en jente/gutt å få et vennskap med det motsatte kjønn som det samme kjønn. Det er ikke tilfelle og utsagnet mitt er desverre riktig.

 

Beklager virkelighetssjekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kunne prøve å bli venn med gutter som allerede er i forhold?

 

Det kan for så vidt også hende at det endrer seg med alderen. Jeg er i slutten av 20-åra, og har de siste årene fått flere venninner, uten at det er problematisk. I flere tilfeller kan jeg også anerkjenne at disse venninne er meget attraktive kvinner, selv om jeg ikke selv har noen interesse av å være intime med dem.

 

Edit: Bare så det er klart, jeg ville ikke tatt disse guttene sin oppførsel som en kritikk av deg. Slik du beskriver din adferd er den ikke kritikkverdig. Jeg vil foreslå at du tenker på det som at guttene velger å gjøre det for å skåne sine egne følelser, da det kan være meget ubehagelig å omgå ei dame man er interessert i som man veit at ikke gjengjelder interessen.

Endret av Imlekk
Lenke til kommentar

Hoppsann, heisann, trallerallera, illusjonen om likestilling skal alle være glad (for).

 

Selvfølgelig kan gutter og jenter være venner, men fler ganger enn ei så ender det i at den ene parten liker den andre på en måte som gjør at vennskapet er vanskelig å fortsette. Det er 100% naturlig da kvinner ikke har pikk og menn ikke har fitte. Vi er fysisk ulike både i kropp og sjel (hjerne).

 

Alt du sier her er det mye forskning som ikke støtter. For det første vil nesten alle moderne sosiologer og antropologer si at kjønn er sosialt konstruert. Les Beauvoir hvis du er interessert :)

 

Ellers så har Oscrue helt rett: tråden handler ikke om likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hoppsann, heisann, trallerallera, illusjonen om likestilling skal alle være glad (for).

 

Selvfølgelig kan gutter og jenter være venner, men fler ganger enn ei så ender det i at den ene parten liker den andre på en måte som gjør at vennskapet er vanskelig å fortsette. Det er 100% naturlig da kvinner ikke har pikk og menn ikke har fitte. Vi er fysisk ulike både i kropp og sjel (hjerne).

 

Alt du sier her er det mye forskning som ikke støtter. For det første vil nesten alle moderne sosiologer og antropologer si at kjønn er sosialt konstruert. Les Beauvoir hvis du er interessert :)

 

Ellers så har Oscrue helt rett: tråden handler ikke om likestilling.

 

 

Alle vitenskapsmenn er hjernevasket, bortsett fra en håndfull som tilfeldigvis er mest kjent på youtube. Single, bitre menn har avslørt hele konspirasjonen.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, det er jo mye mer sannsynlig at nærmest hele jordas befolkning har hjernevasket og programmert seg selv til å tro at kjønn er noe mer enn hvilke deler man har på kroppen. Eller hva?

 

Moderne sosiologi og antropologi er vel de feltene hvor det går aller mest i intellektuell innavl og fornektelse av biologiske og evolusjonære fakta til fordel for kjønnsideologi.

 

Hvis du vil vite noe om kjønn som ikke er kokt opp i hodet til en kreativ fransk eksistensialist, ta heller en kikk på materialet til faktiske vitenskapsmenn som Gad Saad, Jordan Peterson, eller Jonathan Haidt. Å sette sin lit til feministiske postmodernister hva gjelder seksualitet og kjønn er som å konsultere Deepak Chopra om kvantefysikk. Du kommer ut av det dummere enn når du gikk inn.

 

Dette illustrerer poenget ganske greit: https://youtu.be/NiSWqwWbFEg?t=7m23s

 

Hvis noen hevder at kjønn kun er en sosial konstruksjon, så vet du med sikkerhet at du prater med en person som har valgt ideologi over vitenskap.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring som jente i begynnelsen av 20-årene er at du må finne menn på 30+ for å få kompiser. Generelt (men ikke alltid) er menn i 20-årene enten interessert i deg, eller så vil de ikke tilbringe tid med deg overhodet. Det virker ikke som at det finnes en mellomting i den alderen. Har på andre siden flere kompiser over 30, fra single til etablerte, som aldri har vist romantisk interesse og som stiller opp som kompiser.

Lenke til kommentar

Det er to kriterier hvor en jente kan ha en guttevenn;

 

1- Jenta er stygg, mao gutten har ikke fantasert seksuelt om henne (hvertfall ikke i noe særlig grad)

2-Jenta er dama til kompisen, og brocode må overholdes.

 

Ellers så er det vel bare litt tolmodighet som skal til? Mange av oss som ikke har dame/type og dele livet med, og fortsatt venter.

Jeg tipper du er flørtete. Alle jenter er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...