Gå til innhold

LG TV håpløs å bruke?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en LG TV fra Netonnet, men jeg blir overhodet ikke fortrolig med den. Rett som det er når jeg slår på TV'en komme rjeg inn i menyene, og maken til skrullete menysystem skal du lete lenge etter mener jeg. Så jeg håper jeg kan få returnert den. Synd at den jeg trodde skulle være så bra - og da ante jeg ikke at den har et skrullete menysystem, jeg har jo alltid brukt SAMSUNG og det har jo været en drøm å ha med å gjøre.

Har lyst til å høre hva andre mener om LG, er det noe galt med meg, eller er det noe galt jeg gjør?

Når jeg først får den til å funke er jo bildene veldig bra, og det var jo derfor jeg kjøpte den.

Jeg bruker altså en STB slik at jeg bare bruker HDMI inngang på tv'en, ikke noen antenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

LG har flere, veldig ulike, menysystemer. Hvilken TV-modell er det du har? Hvilken smart-TV versjon?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

LG har flere, veldig ulike, menysystemer. Hvilken TV-modell er det du har? Hvilken smart-TV versjon?

Det er 55UH77V

Den har WebOS, som LG har fått stor skryt av anmeldere for å ha et mer oversiktlig menysystem enn mange av konkurrentene har hatt de siste årene. Samsung har jo hermet etter akkurat dette systemet i Tizen for TV.

Kan sitere rtings for eksempel:

LG's smart platform, WebOS 3.0, is at the top of our recommendations for smart interfaces. The different setting menus blend smoothly with the app navigation. The magic remote can control most other devices and acts as a great universal remote. On the TV itself, you will find all the inputs needed. They are, for the most part, laid out well, so cables can be hidden out of sight. Some handy basic TV controls can be found underneath the front LG logo.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Jeg har en 55uf850v. Min første smart tv. Den er med web os 2.0. Meget fornøyd med den så langt. Etter hva jeg har forstått for ikke den HDR, så det er litt kjipt. Har ikke hat noen andre tver, så kanskje den er tungvint å bruke i forhold til andre, men jeg er superfornøyd. Aldri prøvd samsung. Min bror har en philips med android, den synes jeg ikke er noe letter å bruke enn min. Kommer vel mye an på på hva man er vandt med. Har du den magic remoten? Den som du sveiver i lufta med med musa?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en LG TV fra Netonnet, men jeg blir overhodet ikke fortrolig med den. Rett som det er når jeg slår på TV'en komme rjeg inn i menyene, og maken til skrullete menysystem skal du lete lenge etter mener jeg. Så jeg håper jeg kan få returnert den. Synd at den jeg trodde skulle være så bra - og da ante jeg ikke at den har et skrullete menysystem, jeg har jo alltid brukt SAMSUNG og det har jo været en drøm å ha med å gjøre.

Har lyst til å høre hva andre mener om LG, er det noe galt med meg, eller er det noe galt jeg gjør?

Når jeg først får den til å funke er jo bildene veldig bra, og det var jo derfor jeg kjøpte den.

Jeg bruker altså en STB slik at jeg bare bruker HDMI inngang på tv'en, ikke noen antenner.

Det er ikke noe butikk/utstillningsmodus som må slås av?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe butikk/utstillningsmodus som må slås av?

Det bør det ikke være, den kom i uåpnet kartong fra Netonnet

Lenke til kommentar

Jeg har en 55uf850v. Min første smart tv. Den er med web os 2.0. Meget fornøyd med den så langt. Etter hva jeg har forstått for ikke den HDR, så det er litt kjipt. Har ikke hat noen andre tver, så kanskje den er tungvint å bruke i forhold til andre, men jeg er superfornøyd. Aldri prøvd samsung. Min bror har en philips med android, den synes jeg ikke er noe letter å bruke enn min. Kommer vel mye an på på hva man er vandt med. Har du den magic remoten? Den som du sveiver i lufta med med musa?

Ja, den har en rød kladd, ligner ikke helt på en peker, som flagrer på skjermen når jeg veiver med remote'n.  Jeg liker meg bedre når jeg kommer forbi det stadiet, synes ikke det er noen god måte å gjøre det på, men LG har vel sin egen mening om det.

Lenke til kommentar

Ja, den har en rød kladd, ligner ikke helt på en peker, som flagrer på skjermen når jeg veiver med remote'n.  Jeg liker meg bedre når jeg kommer forbi det stadiet, synes ikke det er noen god måte å gjøre det på, men LG har vel sin egen mening om det.

Det går visst litt bedre nå. Jeg har satt min STB til å være kontinuerlig ON, og da skjønner LG dette når jeg slår den på,  og da er det bare å godta det og vips! så er alt klart for titting.

Lenke til kommentar

Kjøpte en av de curved oled toppmodellene for 2-3 år tilbake for kr 30 000 og selvom skjermen er fantastisk så er det grusomt å ha et så treigt og laggete meny. Å bla mellom apps, i selve appene og andre menyer er håpløst. 

Hyggelig å høre at jeg ikke er alene med min skepsis til noe av det LG gjør. Jeg håper jeg slipper å komme inn i noe av det ruklet LG mener er måten vi skal bruke når vi trenger systemassistanse. Er det noen som synes den lange raden med skjeve, fargede felt tll å velge blant er den best måten, i steted for  å gi brukeren  en klar og grei meny for de valg han trenger å gjøre? Hadde jeg ikke funnet ut at jeg slapp unna hele elendigheten ved  å la min STB være på hele tiden hadde jeg vært nødt til å returnere LG'en. Hadde allerede vært i boden og sett at pakkeske med inventar var på plass, men gruet meg for jobben. Det var også gått over 14 dager siden jeg fikk den, så det hadde vel blit krangel om det også. Det er aberet med postordre, kjøper man i en lokal butikk har man 30 dagers returrett uten plunder og det synes jeg er verdt å huske på. Eneste grunnen til at jeg kjøpte på nett var at modellen jeg ønsket ikke var på lager i butikkene her. Synd jeg er så utålmodig...

Det er ikke nok med bra bildekvalitet, brukervennlighet hører også til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...