Gå til innhold

Tar hurtiglading av mobilen til nye høyder med ny toppmodell av Snapdragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med forbedret kjøling kan hurtigladingen tas til enda nye mål. I bilbransjen ser man på vannkjøling der kablene har gjennomstrømming av vann rundt.

Godt tengt, men det er ikke kablene som trenger kjøling, men batteriet i dette tilfellet.

Sannheten er at økt varme ALLTID gir kortere batterilevetid på Litium batterier.

Idiell temperatur er ca 20c under ladingen.

Legger du mobilen kjølig når du hurtiglader den vil du se at batteriet ditt varer veldig mye lengre, skal du hente ut enda mer levetid, stopp ladingen ved 90%.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med forbedret kjøling kan hurtigladingen tas til enda nye mål. I bilbransjen ser man på vannkjøling der kablene har gjennomstrømming av vann rundt.

Godt tengt, men det er ikke kablene som trenger kjøling, men batteriet i dette tilfellet.

Sannheten er at økt varme ALLTID gir kortere batterilevetid på Litium batterier.

Legger du mobilen kjølig når du hurtiglader den vil du se at batteriet ditt varer veldig mye lengre, skal du hente ut enda mer levetid, stopp ladingen ved 90%.

Ehhh? Det er ingenting som stopper de fra å kjøre samme løsning som OnePlus' Dash Charging, der brikken som står for hurtigladingen står i selve strømforsyningen. Da vil mobiltelefonen vært steinkald mens den lader.

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ehhh? Det er ingenting som stopper de fra å kjøre samme løsning som OnePlus' Dash Charging, der brikken som står for hurtigladingen står i selve strømforsyningen. Da vil mobiltelefonen vært steinkald mens den lader.

Jeg tror uansett at batteriet blir varmt? Jeg ville heller brukt USB sin standard for quickcharge. I USB 3.1 så er vel denne ganske bra? Sålenge man følger standarden til kabelutstyret/interfacet, så vil jo alle enheter kunne bruke den.

Lenke til kommentar

Jeg tror uansett at batteriet blir varmt? 

Den blir ikke varm i det hele tatt -- det er hele meningen med Dash Charge. 

Jeg tror uansett at batteriet blir varmt? Jeg ville heller brukt USB sin standard for quickcharge.

Quick Charge:

1) lader tregere enn Dash Charge.

2) lader tregere når man har skjermen på og bruker telefonen, mens Dash Charge lader like raskt uavhengig av dette.

3) skaper varme når det lader.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...