Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Steamdusj, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi skal pusse opp badet vårt hjemme. Det er ikke kjempestort, men vi vurderer allikevel en steamdusj. Dette er grunnet at vi er veldig glade i badstue, men det er ikke mulig der vi bor nå.

Men, før vi eventuelt går til en slik investering, så hadde det vært kjekt å vite om dere har noen erfaringer som dere kunne ha tenkt til å ha delt. Positive vs. negative osv.. Eventuelt merker og forhandlere dere er fornøyd/misfornøyd med.

Tusen takk for kommentarer! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Vi skal pusse opp badet vårt hjemme. Det er ikke kjempestort, men vi vurderer allikevel en steamdusj. Dette er grunnet at vi er veldig glade i badstue, men det er ikke mulig der vi bor nå.

Men, før vi eventuelt går til en slik investering, så hadde det vært kjekt å vite om dere har noen erfaringer som dere kunne ha tenkt til å ha delt. Positive vs. negative osv.. Eventuelt merker og forhandlere dere er fornøyd/misfornøyd med.

Tusen takk for kommentarer! :)

vel verdt investeringen spør du meg, men husk at det er VELDIG varm damp som kommer ut i en steamdusj så det er lett å brenne seg hvis man står feil sted i dusjen, sånn var det ivertfall på min modell så jeg hadde kanskje spurt litt om det før jeg går til innkjøp hvis dere har barn, det burde vært en slags vifte som suger inn luft fra rommet blanda med den varme dampen så damp nesten på kokepunktet ikke kommer fisende sakte inn via sånne "ventiler" der vannet kokes til damp.

ellers hadde jeg antageligvis valgt en badekar modell istedet for dusj hvis dere har plass. det er deilig å ligge der vinterstid og slappe av, ikke noe slår det, timene flyr fort med et sånt badekar. det hendte ofte jeg sovnet i badekaret av velbehag.

Lenke til kommentar

Er de ikke designet med sikkerhetsfunksjoner for å forhindre at man blir skoldet uavhengig av hvor man befinner seg i dusjen?

Jeg har ingen erfaringer med steamdusj selv, har kombinert badekar/dusj men bruker så og si aldri badekaret. Er deilig hvis man er sliten og "mør" i kroppen, eller litt forkjølet eller noe. Men jeg liker følelsen av å kunne skylle av skikkelig, føles renere for min del. Vet ikke hvordan en steamdusj fungerer slik, den har vel en mulighet for tradisjonell dusjing slik at man får skylt av såpe og skitt vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Er de ikke designet med sikkerhetsfunksjoner for å forhindre at man blir skoldet uavhengig av hvor man befinner seg i dusjen?

Jeg har ingen erfaringer med steamdusj selv, har kombinert badekar/dusj men bruker så og si aldri badekaret. Er deilig hvis man er sliten og "mør" i kroppen, eller litt forkjølet eller noe. Men jeg liker følelsen av å kunne skylle av skikkelig, føles renere for min del. Vet ikke hvordan en steamdusj fungerer slik, den har vel en mulighet for tradisjonell dusjing slik at man får skylt av såpe og skitt vil jeg tro.

er som en dusj men med damp, og nei, min var litt skuffende sånn.. fryktelig varm damp kom ut ca midt i badekaret og er du mer enn 30 cm nært den så brenner du deg, heller ikke egna hvis du tapper i vann for da flyter glodvarm damp oppå vannet, best om karet er tomt så den får kjølt seg ned en brøkdel av et sekund

sjekk dette her hvis steamdusj skal kjøpes

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar! :)

Det er noen travle dager for meg, så ikke fått vært så aktiv..

Men, er det noe spesielt merke du/dere vil anbefale? Hvor man kan handle fra, eventuelt modell og hvor kvaliteten begynner mtp pris?

Hørt så varierende om Sparmax, som mange tydeligvis har kjøpt fra, så der tør jeg ikke å kjøpe.

Bor i Oslo. Noen fine fysiske steder å sjekke?

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...