Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av skjermkort


Pekka-90

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har per dags dato et Sapphire R9 390x kort.

maks skjermoppløsning skjermen min kan kjøre på er 1980x1080, 144hz.

 

Har et budsjett på maks 7 lapper. 

Har tittet på 1080 Sea hawk X, men lurer på om det er litt i overkant med tanke på hva skjermen min har som maks? Håper at det kommer tilbud på dette på "Black Friday" om det skulle bli aktuelt.

 

Det jeg ønsker er jo at jeg kan kjøre GTA, Forza, og Battlefield på ultra. (kan bare drømme og kjøre ultra per dags dato med det kortet som står nå)

 

Takk for svar. 

Endret av GunBOB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk det kommer nye spill så gjør vel ikke å ha litt for kraftig skjermkort.

Selv vurder jeg Palit GeForce GTX 1080 GameRock hvis de hadde koster under 6000 kr.

 

Men det er nok anbefalt å ha 1400p eller høyere.

Særlig høy framrate på full HD krever mye av cpu. Så går vel ut fra du har overklokket cpu? Antar du har i7 2600k\ i7 3770k\ FX 8350 med tanke på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Husk det kommer nye spill så gjør vel ikke å ha litt for kraftig skjermkort.

Selv vurder jeg Palit GeForce GTX 1080 GameRock hvis de hadde koster under 6000 kr.

 

Men det er nok anbefalt å ha 1400p eller høyere.

Særlig høy framrate på full HD krever mye av cpu. Så går vel ut fra du har overklokket cpu? Antar du har i7 2600k\ i7 3770k\ FX 8350 med tanke på skjermkortet.

Hei,

Takk for svar.

Har i7 6700k klokket til 4.6 ghz.  

 

Bare litt usikker på om det blir overkill. Om det er noe annet som fungerer i lengden

Lenke til kommentar

Tror du hadde klart deg fint med GTX 1070 her, men uansett så gjør det ikke noe å ha for bra skjermkort hvis man ikke betaler særlig ekstra for det.

 

I fremtiden kommer nok GTX 1080 TI. Tror du antakelig vil skaffe deg 1400p eller 4k skjerm i fremtiden.

 

http://www.guru3d.com/articles-pages/nvidia-geforce-gtx-1070-review,20.html

 

159 frame vs 152 er ikke ille. Men sanheten er vel du ikke merker særlig forskjell på det.

Men klarer nok 59 bilder i sekundet med 4k.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror du hadde klart deg fint med GTX 1070 her, men uansett så gjør det ikke noe å ha for bra skjermkort hvis man ikke betaler særlig ekstra for det.

 

I fremtiden kommer nok GTX 1080 TI. Tror du antakelig vil skaffe deg 1400p eller 4k skjerm i fremtiden.

Såpass, har ikke helt vært i tankene en gang. Må lese meg litt opp om disse kortene. Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...