Gå til innhold

Kjøpte en Apple MacBook Pro 15.4" MC975 Retina i september 2016, men det står "Mid 2015" i om denne maskinen. Gammel maskin?

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, så kjøpte jeg en  Apple MacBook Pro 15.4" MC975 Retina i september 2016 hos Elkjøp. Med andre ord bare noen få måneder gammel.

Siden jeg mottok maskinen har det ikke slått meg å sjekk hvilken produksjonsperiode denne maskinen har før i dag. Når jeg sjekker "Om denne maskinen" står det "Midten av 2015". 

Det er snart 20 år siden jeg kjøpte min første Mac, og har i  mellomtiden frem til nå brukt Windows. Jeg har også en Apple MacBook Pro 13.3 Retina som jeg kjøpte i september 2014. Opplysningene på denne maskinen står det "Midten av 2014" noe som rimer bedre med tidspunktet jeg kjøpte maskinen.

Nå sitter jeg frustrert og lurer på om jeg har fått en maskin som ikke var av nyere dato, da det står "Midten av 2015". Hvis dette viser seg å være riktig, så forventer jeg at jeg får en maskin som enten er fra midten av 2016 eller sen 2016.

Kan noen der ute som er bevandret innen Mac være så vennlig å gi meg info om dette. Hvis det viser seg at jeg har fått en eldre maskin, så er det temmelig surt, ikke minst når man tenker på hva jeg har betalt for denne Mac´n.

Ser frem til en tilbakemelding.

På forhånd takk!

Hilsen Paal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Midten av 2015 vil si når maskinen du har ble lansert/oppdatert, noe de gjorde i mai 2015, ikke når maskinen din faktisk er produsert, alle modeller av Mid 2015 har samme spesifikasjoner om maskinen er produsert i mai 2015 eller september 2016. Dette var den siste modellen før Apple oppdaterte maskinene nå i slutten av oktober i år.

Lenke til kommentar

Midten av 2015 vil si når maskinen du har ble lansert/oppdatert, noe de gjorde i mai 2015, ikke når maskinen din faktisk er produsert, alle modeller av Mid 2015 har samme spesifikasjoner om maskinen er produsert i mai 2015 eller september 2016. Dette var den siste modellen før Apple oppdaterte maskinene nå i slutten av oktober i år.

Hei Mortis360!

Takk for informasjonen. Dette forklarer det hele. Ikke rart man får litt "noia" når det gjelder Elkjøp. Igjen takk  for hjelpen.

Ha en fin helg!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...