drbaron Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Nedenfor følger 2 korte programmet som jeg har prøvd å "løse" Ser svarene mine fornuftige ut??? OPPGAVE 1: #include <stdio.h> main() { char kode1='A', kode2='B'; /* Initialisering */ char *ch_peker1, *ch_peker2, *bokstav; ch_peker1=&kode1; ch_peker2=&kode2; /* tilordning1*/ bokstav=ch_peker1; /* tilordning2*/ ch_peker1=ch_peker2; /* tilordning3*/ ch_peker2=bokstav; /* tilordning4*/ printf("%c%c", *ch_peker1, *ch_peker2); } 1. adressen til kode1 settes lik innholdet av ch_peker1 adressen til kode2 settes lik innholdet av ch_peker2 2. innholdet av ch_peker1 settes lik innholdet av bokstav 3. innholdet av bokstav settes lik innholdet av ch_peker2 4. innholdet av bokstav settes lik innholdet av ch_peker2 OPPGAVE 2: #include <stdio.h> main() { int verdi1 =10, verdi2=20, tall; int *int_peker; int_peker = &verdi1; /* Tilordning 1 */ tall = *int_peker; /* Tilordning 2 */ *int_peker = verdi2; /* Tilordning 3 */ verdi2 = tall; /* Tilordning 4 */ } 1. adressen til verdi1 settes lik innholdet av int_peker 2. innholdet av det int_peker peker på settes lik innholdet av tall 3. innholdet av verdi 2 settes lik innholdet av det int_peker peker på 4. innholdet av tall settes lik innholdet av verdi2 Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Først litt pirk - jeg foretrekker alltid å deklarere main: int main(int argc, char **argv) Synes formuleringene dine blir litt feil. F.eks. "innholdet av tall settes lik innholdet av verdi2" mener jeg bør formuleres "innholdet av verdi2 settes lik innholdet av tall". Dette gjelder egentlig for alle formuleringene når jeg ser etter Uansett - ser ut som om du har skjønt dette med pekere. Iallfall i denne sammenhengen Endret 29. november 2003 av kattemat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå