Gå til innhold

Mine løpende erfaringer rundt Wordpress etc.


Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lite erfaring med sidebyggere. Vurderer å ta en runde og teste flere, og se hvilken jeg liker best.

 

Hvilken anbefaler du?

 

Selv de som kan både HTML, CSS PHP og Javascript er det greit å flytte noe av innholds -produksjon over på dra og slipp -metode. Det er ofte en langt mer effektiv måte å jobbe på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lite erfaring med sidebyggere. Vurderer å ta en runde og teste flere, og se hvilken jeg liker best.

 

Hvilken anbefaler du?

 

Selv de som kan både HTML, CSS PHP og Javascript er det greit å flytte noe av innholds -produksjon over på dra og slipp -metode. Det er ofte en langt mer effektiv måte å jobbe på.

Den beste content builderen jeg har testet (å jeg har testet dem fleste) er Thrive Architect og Elementor Pro. Sistnevnte har også en theme builder. Thrive får også dette nå ganske snart.

 

Jeg liker den totale pakken til Thrive best.

 

Visual Composer er den klart mest solgte. Men ligg unna. Dette er bare søppel. Faktisk den værste jeg har prøvd, ever.

 

Ellers har du også Beaver Builder som er bra.

Lenke til kommentar

Den beste content builderen jeg har testet (å jeg har testet dem fleste) er Thrive Architect og Elementor Pro. Sistnevnte har også en theme builder. Thrive får også dette nå ganske snart.

 

Jeg liker den totale pakken til Thrive best.

 

Visual Composer er den klart mest solgte. Men ligg unna. Dette er bare søppel. Faktisk den værste jeg har prøvd, ever.

 

Ellers har du også Beaver Builder som er bra.

 

Når du tester, undersøker du også hvordan nettsiden/bloggen blir seende ut på forskjellige plattformer?

 

PC-skjerm, padde, mobil .. Eventuelt forskjellige type nettlesere, ikke minst pokkers IE ..

Lenke til kommentar

Når du tester, undersøker du også hvordan nettsiden/bloggen blir seende ut på forskjellige plattformer?

 

PC-skjerm, padde, mobil .. Eventuelt forskjellige type nettlesere, ikke minst pokkers IE ..

De fleste content buildere har såkalt responsive views og redigering. Man kan altså tilpasse siden for hver enhet. Jeg snakker her om drag an drop content buildere som Thrive Architect og Elementor etc. Visual composer er ikke en drag an drop builder (sist jeg testet det for 3 år siden)

 

Jeg kjører analytics på alle sidene jeg setter opp og det er ingen som bruker IE til nettsurfing lenger. De fleste bruker chrome og mozilla samt safari.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Jeg kjører analytics på alle sidene jeg setter opp og det er ingen som bruker IE til nettsurfing lenger. De fleste bruker chrome og mozilla samt safari.

 

Bare en liten sidebar her: IE11 har fortsatt ~8% brukerbase i Norge, så det er fortsatt verdt å teste for selv om du har lav andel i Analytics.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lite erfaring med sidebyggere. Vurderer å ta en runde og teste flere, og se hvilken jeg liker best.

 

Hvilken anbefaler du?

 

Selv de som kan både HTML, CSS PHP og Javascript er det greit å flytte noe av innholds -produksjon over på dra og slipp -metode. Det er ofte en langt mer effektiv måte å jobbe på.

For å utdype litt...

 

Det som er viktig er å finne en sidebygger som ikke bruker såkalte "shortcodes". Det fungerer veldig bra så lenge du bruker sidebyggeren, men den dagen du vil bytte sidebygger eller kutte den ut så vil alt innhold på siden som er laget med sidebyggeren forsvinne og bli erstattet med shortcodes. 

 

Altså pain in the ass.

 

Thrive Architect, Elementor og Beaver Builder er de jeg vet om som du kan deaktivere uten at innholdet på siden forsvinner. Siden vil altså mer eller mindre være i inntakt med tanke på innhold som er laget med content builderene.

 

Visual Composer er den desidert mest solgte byggeren med god margin men ikke la deg lure av dette. Grunnen til de høye tallene er fordi VC er en del av en rekke themes som blir solgt og det er derfor dem kan skryte av høye salgstall. 

 

VC er faktisk en helt bedriten sidebygger. Så sant ikke dem har gjort massive forandringer med denne de siste tre årene. 

 

Når Thrive Architect snart kommer med en Theme Builder i tillegg så tror jeg denne vil bli en killer. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har nå testet Elementor Pro som er Thrive Architect sin argeste konkurrent. Disse er jo forsåvidt ganske like i bruk og fordelen Elementor har i dag er theme builderen. Den er awsome! Det skal sies at Thrive Architect kommer med en innebygget Theme builder på nyåret. Hvis denne er like bra eller bedre så er fortsatt Thrive Architect kongen på haugen i mitt hode. 

 

Grunnen er:

 

Med Thrive Architect får man også tilgang til Thrive Leads, som er det råeste jeg har testet når det kommer til å skaffe leads. Thrive Architect er også noe enklere i bruk og mer gjennomtenkt. Prissettingen er også bedre for oss som selger hjemmesider og tjenester rundt dette da man med Thrive Architect kan betale en engangssum for en installasjon og den varer evig.

 

Med Elementor må man betale 49 dollar pr. år. Ikke en sum som tar livet av noen, men allikevel.

 

Begge to er derimot gode på hver sin måte, men personlig gir jeg pokalen til Thrive Architect :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...