Bjerknez Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) Jeg har den siste tiden (siste 6mnd. ca.) testet ut en drøss av Wordpress plugins og selv om hovedregelen er at man bør klare seg med minst mulig plugins så kommer man ikke utenom at mange plugins er så gode at dem er verdt installeringen. Så klart kommer dte ann på behovet også, men her er vertfall de pluginsene som virkelig har imponert meg, etter å ha testet flere ti talls plugins, også fra samme sjanger. - Yoast SEO. Rett og slett en fantastisk plugin, som i tillegg er helt gratis (selv om det finnes en betalingsversjon også) - ARforms Den beste kontakt form plugin jeg har testet. NEX Forms er også bra, men likte - Slider Revolution. Den beste og den mest avanserte slideren jeg har testet og jeg har testet dem fleste. Helt fantastisk. - Ninja Popups Den beste Popup plugin jeg har testet. Enkel å bruke og har mange avanserte funksjoner. - ChatX Knallbra plugin som gjør at du kan chatte med besøkende på siden. Det finnes også et hav av andre gode plugins, men det er disse som er nevnt her som jeg stadig sitter igjen med til slutt. Det skal sies at jeg stort sett kjøper premium plugins fra Themeforest. Alle pluginsene jeg nevner koster penger (hvis jeg husker riktig) bortsett fra Yoast SEO (Gratis versjonen). Men ruinert blir man jo uansett ikke. Jeg har også testet xTheme, Enfold og Avada Theme over lenger tid og samtidig. Avada er nok det mest avanserte themet med en drøss av innstillingsmuligheter. Dog var det noen småting jeg ikke likte og det gikk mest på konfigurering av innhold. Jeg er ikke stø på koding så jeg vil ha mest mulig fikset uten koding. xTheme ble jeg aldri helt fortrolig med. Skilte seg nok litt for mye ut i forhold til de to andre. Enfold er det themet jeg har bestemt meg for å bruke. Jeg syes rett og slett jeg får til ting lettere der, selv om den ikke har like mange avanserte settings som Avada. Til slutt så irriterer jeg meg litt over "Easy Social Share" plugin'en. I utganspunktet en meget avansert plugin som klarer det meste når det kommer til å legge til sosiale knapper på siden i alle bauger og kanter. Desverre så gjorde dette Admin siden min fryktelig treig (ikke selve nettsiden) og jeg synes også at grensesnittet var litt rotete. Den ble vertfall avinstallert hos meg grunnet dette. Så kan man jo spørre seg hvor avansert plugin man må ha for å få ut et par delingsknapper på siden, men det blir en smakssak. Endret 16. desember 2016 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Har siden forrige innlegg testet flere såkalt premium themes ganske grundig og satt opp hjemmesider med disse. jeg har alltid holdt meg til Themeforest da det er dem som har størst utvalg på Theme. Jeg har testet bestselgerne dems som er Enfold theme, X theme og Avada theme. Alle themene er veldig bra på hver sin måte. Jeg er ganske kresen når det kommer til konfigurering av themene og jeg går relativt grundig tilverks. Noen ganger må jeg inn med litt Custom CSS for å få den siste biten på plass. Går mest på det estetiske og spesielt rundt blogg layouten. Dette gjelder dog alle themene. Den største forskjellen mellom themene for min del er muligheten til legge til fullskjerm seksjoner. Spesielt så er noen av themene ikke særlig "kompatibelt" med Revolution Slider med tanke på fullskjerm visning. Det krever litt hodekløing for å få bort tomrom slideren. En annen ting jeg foretrekker er ferdig "installerte" google fonter. X theme er garantert et flott theme for dem som blir vant med det, men det skilte seg såpass ut fra de andre at jeg ikke ble helt tilfreds med det. Så X theme kommer jeg ikke til å bruke så mye mer tid på. Ikke fordi det er dårlig men fordi jeg ikke likte helt oppsettet og måten man konfigurerte og la til innhold på. Avada er kongen på haugen fra Themeforest, ferdig snakka. Her har man alle muligheter og man kan justere det i hue og ræva. Enfold kommer på en god andreplass. Ikke like mange innstillingsmuligheter, men Enfold er enklere å bruke i mine øyne. Divi prøvde jeg for første gang senest i går og da måtte jeg over til Elegantthemes.com da man ikke får kjøpt dette på Themeforest. Vi snakker da om det nye Divi 3.0 themet. Jeg har bare en ting å si... HALLELUJA!! Noe så genialt skal man lete lenge etter. Man kan endre alt via front end og tekst, seksjoner og til og med justering av marger og padding skjer på samme måte som i Indesign!! Man bare drar med musen etc. Helt genialt og det funker faktisk utrolig bra. De aller fleste Google fontene er tilgjengelig og themet er oversiktlig og fint. I mine øyne en Avada knuser. Det beste med å kjøpe Divi themet er at man fult lovlig kan konfigurere det samt selge det videre til så mange man vil uten å kjøpe flere lisenser. Dette er rett og slett helt rått. På Themeforest så må hver installasjon lissensieres og skal den man selger et konfigurert theme til ha tilgang til oppdateringer av themet (noe som er ganske vesentlig) så må kunden selv lage en konto hos Themeforest og kjøpe themet. (Så sant man ikke da betaler rundt 10.000,- for en Developer lisens). Tungvindt. En ennen ting som er så bra med Eleganttheme (hvor man kjøper Divi) er at man for ca. 60 dollar pr. år kan bruke alle themene dems på samme måte uten å betale noe mer. Jeg ble såpass forundret at jeg måtte kontakte dem for å høre om det var sant og det stemte. For 60 dollar pr. år. så kan man laste ned og installere hvilket som helst theme samt installere og selge disse videre fult lovlig. Helt utrolig. ___________ Så har jeg også testet et annet theme i det siste som befinner seg i en litt annen kategori og det er Newspaper 7 themet fra Themeforest. Dette er et theme som er skreddersydd til sider som poster en del nyheter etc. Et såkalt "Magazine theme". Her har man ikke samme muligheter vedrørende 100% vidde og alskens parallax effekter, men du store så imponert jeg ble alikevel! Jeg har en kunde som trenger et slikt type theme da dem poster en del nyheter så derfor lastet jeg det ned for å teste det ut. Heeeeelt konge til slikt bruk! Her kan man konfigurere alt vedrørende hvordan nyhetene skal frontes med tanke på layout etc. Man har flere stilige "single post" maler og er i det hele tatt helt supert. Lekkert er det også. Så det hele koker ned til følgende i forhold til mine preferanser: Skal man ha theme som dekker både vanlige hjemmesider og en og annen side som i hovedsak leverer nyheter så er dte to theme som gjelder. Kjøp Divi og Newspaper 7 så er du i mål. Du trenger ikke flere theme enn disse to. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Kan du poste lenker til websider som viser tipsene dine i praktisk bruk? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) Anbefaler deg å bruke WordFence :-)Hvis du setter den opp riktig vil den herde din installasjon, blokkere mange typer angrep.Du kan sette opp regler for for streng den skal være, feks 5 mislykkede pålogginger gir timeout osv. I tillegg sjekker den om innstikkene og temaene dine er oppdaterte, om de er modifisert i forhold til kilden (kan tyde på at de har blitt endret av ondsinnet kode).Man får også epost om nettsidene går ned (ustabil hosting), når de er tilbake online osv.Gratisutgaven gir også veldig mye, men "lagger" litt på siste sikkerhetspatcher osv. (Det er dog ingen krise). https://www.wordfence.com/ Endret 19. desember 2016 av Olavxxx Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2016 Kan du poste lenker til websider som viser tipsene dine i praktisk bruk? Foreløpig tester jeg bare internt så ingen sider tilgjenglig ennå desverre. Lenke til kommentar
edorf67 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 (endret) Takk for en interessant tråd angående dine erfaringer! Ser ut for at du har lastet ned en del Themes og lurer i den anledning på din erfaring hva angår Support - hvem er best på det? Selv har jeg vært borti det meste, alt fra de (kun få) som alltid svarer kort tid etter spørsmålet, til de som svarer at de skal ha betalt for å fikse egne feil i koden... Hadde vært interessant å høre din - og andres erfaringer - rundt dette! Hvilken leverandører anbefaler du? Keep posting! Endret 6. februar 2017 av edorf67 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Takk for en interessant tråd angående dine erfaringer! Ser ut for at du har lastet ned en del Themes og lurer i den anledning på din erfaring hva angår Support - hvem er best på det? Selv har jeg vært borti det meste, alt fra de (kun få) som alltid svarer kort tid etter spørsmålet, til de som svarer at de skal ha betalt for å fikse egne feil i koden... Hadde vært interessant å høre din - og andres erfaringer - rundt dette! Hvilken leverandører anbefaler du? Keep posting! Hvis du skal kjøpe ferdige themes fins det selgere som feks themeforest (portal for kjøp/salg av themes). Jeg har jobbet en del med å lage themes for andre, mot betaling. Men det er mer for bedrifter, unike themes fra bunnen av. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) Takk for en interessant tråd angående dine erfaringer! Ser ut for at du har lastet ned en del Themes og lurer i den anledning på din erfaring hva angår Support - hvem er best på det? Selv har jeg vært borti det meste, alt fra de (kun få) som alltid svarer kort tid etter spørsmålet, til de som svarer at de skal ha betalt for å fikse egne feil i koden... Hadde vært interessant å høre din - og andres erfaringer - rundt dette! Hvilken leverandører anbefaler du? Keep posting! Ja, jeg har testet en god delthemes med stort sett kun premium themes fra Themeforest samt Divi themet. Hva slags theme man trenger eller har behov for må så klart legges til grunn, men det eneste themet jeg har testet som rett og slett "blows my mind" er Newspaper 7 av TagDiv. Helt fantastisk! Ingen over og ingen ved siden så langt. Kunne skrevet flere sider om dette themet, men det må bare prøves. Divi er også et bra theme og er spesielt bra for dem som driver med videresalg da man faktisk kan installere Divi themet på så mange servere man vil samt ta betalt for det. På en god andre plass kommer Avada themet, tett etterfulgt av Enfold og XTheme. Men Newspaper 7 troner helt i toppen, flere hakk over andreplassen. Det er newspaper 7 jeg bruker på min personlig blogg: http://www.bjerknez.no Endret 9. februar 2017 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Da har jeg holdt det gående med Newspaper themet siden siste post og kombinert med Thrive Architect er dette absolutt alt man trenger, uansett hva man skal lage av side og hvilket design man ønsker. Snart kommer også Thrive Architect med en template builder og da er man helt i mål. Utrolig deilig og endelig finne en kombo som passer alle situasjoner og er ekstremt fleksibelt. Har tatt meg flere år og finne en slik kombo som jeg bruker nå samt lære meg å bruke det Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Er det noen flere med Wordpress nettside her som vil slenge inn link kanskje? Hadde vert gøy og sett andres løsninger, samt fått litt inspirasjon etc. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Er det noen flere med Wordpress nettside her som vil slenge inn link kanskje? Hadde vert gøy og sett andres løsninger, samt fått litt inspirasjon etc. Det finnes drøssevis av wordpress websider. Du kan bare google så finner du velkjente sider og andre amatørmessige sider. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 Det finnes drøssevis av wordpress websider. Du kan bare google så finner du velkjente sider og andre amatørmessige sider. Joda, jeg vet åssen Google virker. Men poenget var på en måte og finne noen her inne med Wordpress sider slik at man kunne diskutert løsninger og stilt spørsmål i denne tråden. Altså i steden for å fysisk oppsøke hele verden ved å sende mail. Lenke til kommentar
danielhoifodt Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 SÅ mye jeg ikke kan om worpress. Syns vanlig html koding er bra nok jeg. Klart det blir litt mer avansert når det kommer til forms, chat og de dynamiske delene. Men jeg er nok litt tradisjonell. Liker å ha full oversikt og det får jeg med koding og programmering. Slipper å tenke på 3.parts plugins. Det begynner å minne meg om musikkproduksjon som er en annen story... Lenke til kommentar
danielhoifodt Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) denne kom to ganger Endret 12. september 2018 av danielhoifodt Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 SÅ mye jeg ikke kan om worpress. Syns vanlig html koding er bra nok jeg. Klart det blir litt mer avansert når det kommer til forms, chat og de dynamiske delene. Men jeg er nok litt tradisjonell. Liker å ha full oversikt og det får jeg med koding og programmering. Slipper å tenke på 3.parts plugins. Det begynner å minne meg om musikkproduksjon som er en annen story...Jeg tror de fleste liker å ha full oversikt når det gjelder det meste. Men i dagens samfunn så kreves det systemer som øker feilkildene en smule. Booking systemer, kortbetalingsløsninger, nettbutikker, lead systemer etc. Lykke til med å kode dette hvis du ikke er stø i faget. Å sette opp en «Hei jeg heter Per» hjemmeside med noen bilder i html og litt basic CSS er jo så klart behagelig, men selv de fleste rosabloggerne der ute har mer avanserte systemer enn det. Men at det er artig og lørerikt i en startsfase er jeg enig i. Ett sted må man begynne Lenke til kommentar
naldy Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 God tråd. Jeg har drevet med WordPress i mange år, og har vært borte i mange av temaene du beskriver over. Det jeg legger merke til er at du ikke nevner Soledad noe sted. Dette er et tema fra PenciDesign som er lett å bruke, og er full av funksjoner. De har hundrevis av forhåndsvalgte layouts å velge mellom, og kan få selv nybegynnere som ikke kan å kode raskt i gang. 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 (endret) [..] Anbefaler [..] WordFence [..]Det gjør jeg også, for herregud så mye angrep det tidvis er. Er det noen flere med Wordpress nettside her som vil slenge inn link kanskje? Hadde vert gøy og sett andres løsninger, samt fått litt inspirasjon etc. Se signatur. Den er ikke så fancy akkurat. Jeg bruker Twenty Fifteen som jeg har tilpasset selv og det er kun noen få gratis plugins installert. SÅ mye jeg ikke kan om worpress. Syns vanlig html koding er bra nok jeg. Klart det blir litt mer avansert når det kommer til forms, chat og de dynamiske delene. Men jeg er nok litt tradisjonell. Liker å ha full oversikt og det får jeg med koding og programmering. Slipper å tenke på 3.parts plugins. Det begynner å minne meg om musikkproduksjon som er en annen story...Lettere sagt enn gjort å ha full oversikt/kontroll når alt skal være på stell: Man trenger WYSIWYG, mobilstøtte, mulighet for å ta sikkerhetskopier, mest mulig sikkerhet, støtte for kommentarer, filopplasting, o.s.v. o.s.v. o.s.v. Skulle man gjort alt selv ville man aldri i livet blitt ferdig. Endret 24. oktober 2018 av nightowl Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2018 God tråd. Jeg har drevet med WordPress i mange år, og har vært borte i mange av temaene du beskriver over. Det jeg legger merke til er at du ikke nevner Soledad noe sted. Dette er et tema fra PenciDesign som er lett å bruke, og er full av funksjoner. De har hundrevis av forhåndsvalgte layouts å velge mellom, og kan få selv nybegynnere som ikke kan å kode raskt i gang. Det finnes sikkert utallige themes som er gode. Men SOledad så ut til å være et theme som er mye likt Newspaper 9 som er det jeg bruker nå. Newspaper 9, Thrive Architect, Thrive Leads, Yoast SEO Premium er en killer kombinasjon synes jeg Lenke til kommentar
danielhoifodt Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Det gjør jeg også, for herregud så mye angrep det tidvis er. Se signatur. Den er ikke så fancy akkurat. Jeg bruker Twenty Fifteen som jeg har tilpasset selv og det er kun noen få gratis plugins installert. Lettere sagt enn gjort å ha full oversikt/kontroll når alt skal være på stell: Man trenger WYSIWYG, mobilstøtte, mulighet for å ta sikkerhetskopier, mest mulig sikkerhet, støtte for kommentarer, filopplasting, o.s.v. o.s.v. o.s.v. Skulle man gjort alt selv ville man aldri i livet blitt ferdig. Faktisk enig. Koding kan være kjekt å kunne, men ser hvor bra wordpress er. Plugins og det ene med det andre. Tror det er kjekt å kunne begge deler. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2018 Det er aldri feil og forstå hvordan ting er bygget opp. Jeg kan helt basic css koding og klarer fint å endre en allerede fungerende kode etc. og det er strengt tatt alt man trenger å vite hvis man bruker Wordpress. Bruker man premium theme og en såkalt content builder trenger man ikke vite noe som helst om koding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå