Gå til innhold

Har funnet en rekke nye bruksområder for Googles miniradar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke satt meg inn i teknologien, men når jeg hører radar, tenker jeg mikrobølger. -Skal se brukerne om ti år utvikler kreft i pekefinger'n. :-S

Har selv jobbet med store overvåkningsradarer i en årrekke, og har fortsatt ikke kreft...

Effektene det er snakk om her er sansynligvis mye lavere enn sender effekten på mobiltelefonen din, så det er neppe noe utstrakt fare. Tipper det er snakk om noen få mikrowatt utsendt effekt, og mottak i nanowatt området da den er veldig kortdistanse for radar å være.

-ED-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i teknologien, men når jeg hører radar, tenker jeg mikrobølger. -Skal se brukerne om ti år utvikler kreft i pekefinger'n. :-S

Har selv jobbet med store overvåkningsradarer i en årrekke, og har fortsatt ikke kreft...

Effektene det er snakk om her er sansynligvis mye lavere enn sender effekten på mobiltelefonen din, så det er neppe noe utstrakt fare. Tipper det er snakk om noen få mikrowatt utsendt effekt, og mottak i nanowatt området da den er veldig kortdistanse for radar å være.

-ED-

Yep, og det er mange forskjellige utgaver av 'radar'. -Kjenner til en roterende en som ga en ganske uskyldig men irriterende 'bzzz'-lyd på radioen på åttitallet, hver gang han gjorde en 360, 1 mil unna. (Resten er klassifisert 'Hemmelig'.) ? Endret av Sandormen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...