Lars Taraldsen Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Hadde oljekrisen kommet fem år senere ville Karsten Moholt AS fått problemer.– Hjelpe meg for noen år vi har hatt. Men jeg er glad oljenedturen kom da den kom Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Oljenedturen har vært helt nødvendig for å få kontroll over kostnadene i norsk oljenæring. Kostnadene har vært fullstendig ute av kontroll, og som ledende aktør har Statoil fullstendig sviktet i å ta ansvar for kostnadsutviklingen. Oljeselskapene har kun hatt fokus på å øke produksjonen, uten å tenke på kostnader. De har også ødelagt kompetansen og leveringsdyktigheten til leverandørindustrien ved å plukke ut kompetanse til seg selv. Helge Lund har vært en katastrofe for Statoil og norsk oljeindustri, og jeg håper vi aldri får en slik uansvarlig og inkompetent leder i Statoil igjen. Katastrofen har blitt ekstra ille fordi Statoil er blitt så stort og dominerende. Statoil og Hydro skulle aldri fått lov å slå seg sammen. 3 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Oljenedturen har vært helt nødvendig for å få kontroll over kostnadene i norsk oljenæring. Kostnadene har vært fullstendig ute av kontroll, og som ledende aktør har Statoil fullstendig sviktet i å ta ansvar for kostnadsutviklingen. Oljeselskapene har kun hatt fokus på å øke produksjonen, uten å tenke på kostnader. De har også ødelagt kompetansen og leveringsdyktigheten til leverandørindustrien ved å plukke ut kompetanse til seg selv. Helge Lund har vært en katastrofe for Statoil og norsk oljeindustri, og jeg håper vi aldri får en slik uansvarlig og inkompetent leder i Statoil igjen. Katastrofen har blitt ekstra ille fordi Statoil er blitt så stort og dominerende. Statoil og Hydro skulle aldri fått lov å slå seg sammen. "Statoil og Hydro skulle aldri fått lov å slå seg sammen." Dette siste er jeg enig i. Hydro er tuftet på fornybar energi og utnytter dette til aluminium- og gjødselproduksjon. Statoil har bygget formuen sinn på fossil energi, og når fornybar energi og fossil energi er konkurrenter på energimarkedet blir en konkurrent til seg selv. Hadde Hydro fortsatt vært et selskap med fornybar energi som satsingsområde hadde vi hatt en aktør som kunne utnyttet norsk økonomisk sone til annet enn olje og gass. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå