Gå til innhold

Windwos kan dra til HÆL****

eUnaas

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått nok. Dette går ikke lenger. Jeg kan ikke leve med et OS som restarter seg konstant, fordi den har nye oppdateringer den vil installere. Jeg må ha kontrollen over PCen. OSet kan ikke ha kontroll over meg. 

Jeg sitter å klør meg i hodet og lurer på om det bare er jeg som bruker PCen til arbeid? Og ikke kan ha det slik at den restarter seg selv i tide og utide. For ikke å spørre om hva du gjør når du tar opp laptoppen i et møte, og den finner på å bruke 10 minutter på en eller annen installasjon?  Men så tenker jeg at gamere der ute ikke kan være noe mer fornøyd med at Windows finner på å restarte seg selv? 

Det er lenge siden jeg måtte slutte å bruke PCen som vekkeklokke, for mest sannsynlig hadde den restartet seg i løpet av natten for å gi meg en oppdatering eller to. Men nå kan jeg ikke lenger arbeide for jeg vet jo aldri når jeg vil miste alt arbeid. Som i dag hvor jeg mistet nesten hele dagens arbeid.

Jeg har forsøkt å skru av alt av automatiske oppdaringer osv osv i innstillinger. Er det umulig å oppnå kontroll over Windows? Hva gjør jeg? Begynner å titte på Linux muligher? Kjøper meg Mac, etter å ha holdt ut med PC i 30år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en gamer og har plagdes av at Windows update eller Windows Defender starter å skanne maskina midt under spilling.

Jeg googlet opp hvordan man skrur av begge deler for å få tilbake kontrollen over min egen pc.

Her finner du litt tips og triks om hvordan du kan hindre at den restarter seg selv.

Lenke til kommentar

Nå kommer vel oppdateringer til Windows bare en gang, eller to ganger per måned, og da på onsdager her i Norge.

Jeg har Windows 10 på alle mine pcer + virtuelle pcer, og får opp beskjed om at det er nye oppdateringer, og får også opp beskjed om at det planlegges en omstart.

Du kan selv sette aktivitets tiden til Windows, men som du sikkert vet kan du ikke skru av den helt. Det er jo ikke slik at den bare restarter helt av seg selv uten noen varsler. Så bruk onsdager til å sjekke for oppdateringer og installer dem, så slipper du overraskelsen senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan også utsette oppdateringer via gpedit.msc hvis man har Pro eller Enterprise versjonen av Windows 10. Det er også mye annet som man kan fikle med i Group Policy Editor som gjelder oppdateringer etc selv om en del muligheter ble fjernet da den hersens Anniversary oppdateringen kom. 

Lenke til kommentar

MS har satt en veldig aggresiv policy på dette som standard fordi folk ikke holder maskinene oppdaterte med mindre de må, noe som gjør det vanskelig for MS å holde en god og forutsigbar support. Dette har nok vært en temmelig hot potato internt i selskapet. Personlig bruker jeg Win 7 og der satte update seg i en evig loop og brukte masse CPU for å scanne igjennom etter oppdateringer som ikke var der, så til slutt røyk tålmodigheten og hele sulamitten med filer og database etc til Update. Da endelig roet det seg ned etter andre ymse forsøk. EOL er det uansett for Win 7 så tar det ikke så tungt.

Men sett deg inn inn i gruppepolicy, så du kan justere litt manuelt. Noe annet enn Pro og oppover på Win 10 er desverre selvpining på høyt nivå sånn de har lagt det opp. Akkurat som ikke alle som bruker Win 10 trenger et ordentlig OS. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt
TRY AT YOUR OWN RISK, I TAKE NO LIABILITY IF YOUR SYSTEM BECOMES UNUSABLE): Open up C:\Windows\system32\

Right click on "MusNotification.exe"

Go to "Properties"

Go to "Security" tab

Click "Advanced"

At the top you'll see "Owner: TrustedInstaller" with a link to "Change" it. Click the "Change" link.

Type in your username and press Check Names. It should underline your username (and possibly prepend it with your machine name) if it finds it. If it doesn't, you'll need to figure out your username and make sure you get this part right.

Press "OK". Dismiss any warnings or alerts.

Press "OK" until ALL DIALOGS ARE DISMISSED (DO NOT APPLY PERMISSIONS YET).

Re-open the properties of MusNotifications.exe and go to the "Security" tab (seriously it's important that you REOPEN it after changing the owner).

Click "Edit..."

Click on "SYSTEM" in the list of "Group or user names"

Click on the "Deny" checkboxes for "Read & execute" this should also automatically "Deny" for "Read", if not then do so yourself.

Click Ok to dismiss the dialog again.

Go back into the properties for MusNotification.exe and go to the "Security" tab.

Click "Advanced"

Click on "Change" beside the "Owner" again.

Type in "NT SERVICE\TrustedInstaller" and click "Check Names"

Press OK.

Keep pressing OK until all dialogs are dismissed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...