MotoG Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Kjernebiter Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hei, MotoG.i Jeg bor i Oslofjordområdet, - midt i utbredelsesområdet for kjernebiter, men har aldri sett denne fuglearten. Bildet ditt viser en rekke detaljer, og ikke minst det kraftige nebbet som denne finkefuglen er utstyrt med, - bittstyrken skal kunne være opptil 50 kg, etter det jeg har lest. M v h Albert. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Hei, MotoG.i Jeg bor i Oslofjordområdet, - midt i utbredelsesområdet for kjernebiter, men har aldri sett denne fuglearten. Bildet ditt viser en rekke detaljer, og ikke minst det kraftige nebbet som denne finkefuglen er utstyrt med, - bittstyrken skal kunne være opptil 50 kg, etter det jeg har lest. M v h Albert. Denne hadde jeg på foring for ca. en uke siden. I fjor var det 8 stykker på en gang. Den er ganske vanlig her i Eikerbygdene på vintertid. Takker for kommentaren. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Hei, MotoG.i Jeg bor i Oslofjordområdet, - midt i utbredelsesområdet for kjernebiter, men har aldri sett denne fuglearten. Bildet ditt viser en rekke detaljer, og ikke minst det kraftige nebbet som denne finkefuglen er utstyrt med, - bittstyrken skal kunne være opptil 50 kg, etter det jeg har lest. M v h Albert. Denne hadde jeg på foring for ca. en uke siden. I fjor var det 8 stykker på en gang. Den er ganske vanlig her i Eikerbygdene på vintertid. Takker for kommentaren. PS legger ut bildet med 8 kjernebitere + 1 grønnfink. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Detaljrikt, flott bilde med vel timet positur. Har sagt det før; fuglefotografene her på forumet holder oppe nivået, så vi andre kan lene oss på det når det går trøgt med egen produksjon.. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Tipp topp bilde! Likte også grenene Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 V1 må jo bli favoritten her. Men samlingen i krona på den bladløse bjørka er slett ikke dumt det heller. Flott positur på portrettmodellen. Skarphet, farger og detaljer i fjærdrakt og øye er det ingenting å si på. Roar Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Hei Melvin. Fint bilde av kjernbiter, stenknäck, hawfinches M v h Leif Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Flotte bilder - tror aldri jeg har sett den her vest Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Lenge siden jeg har observert kjernebiteren. Hyggelig gjensyn i et klart og skarpt bilde. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 Tusen takk for alle kommentarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg