Gå til innhold

Fotobok, kvalitet og pris, Norge eller utlandet?

Anbefalte innlegg

Tenker sette sammen noen fotobøker. Savner å kunne bla igjennom album for å se bilder og slikt, og se bilder digitalt er rett og slett ikke like koselig.

Så lurer på hva erfaringer dere har med de ulike fotobøkene som er der ute. Enkelhet i å lage, kvalitet og ikke minst pris. Er det mye å spare på å kjøpe slikt fra utlandet fremfor her i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om programvaren er dårlig så er jeg redd jeg må lete etter andre alternativer.

CeWe fra JapanPhoto er vel også kåret til "Best i test" - så lykke til videre i jakten på noe som er så enkelt at du ikke behøver å løfte en finger for best mulig resultat - enklere blir det ikke...

20161101_665x500_cfb-fornoyd1.jpg

Lenke til kommentar

Om programvaren er dårlig så er jeg redd jeg må lete etter andre alternativer. Ikke interessert i å sitte i en evighet med dette her.

Så for meg å legge bilder jeg ønsker i boken i en mappe, peke til denne mappen og få bildene automatisk sortert inn i boken etter dato tatt.

Jeg så ikke at programvaren er dårlig - kun at den kunne vært enklere å bruke. Dvs. hvis du klarer deg med de ferdige malene som de har; så er det enkelt. Du kan starte med å gjøre slik som du skisserer.

Det er når du skal finpolere eller har et eget design du vil ha, at det blir knotete. Et alternativ da, er å lage selve boken i et annet verktøy som eksporterer sidene til JPEG i riktig format, eller PDF.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Om programvaren er dårlig så er jeg redd jeg må lete etter andre alternativer. Ikke interessert i å sitte i en evighet med dette her.

Så for meg å legge bilder jeg ønsker i boken i en mappe, peke til denne mappen og få bildene automatisk sortert inn i boken etter dato tatt.

Det skal gå  helt fint i programvaren til Min CEWE Fotobok - men du har da liten kontroll over hvordan boken blir seende ut.

Vil anbefale å legge inn bildene ett og ett for god kontrollpå sluttresultatet og utseende.

Jeg så ikke at programvaren er dårlig - kun at den kunne vært enklere å bruke. Dvs. hvis du klarer deg med de ferdige malene som de har; så er det enkelt. Du kan starte med å gjøre slik som du skisserer.

Det er når du skal finpolere eller har et eget design du vil ha, at det blir knotete. Et alternativ da, er å lage selve boken i et annet verktøy som eksporterer sidene til JPEG i riktig format, eller PDF.

Du kan nå lage din fotobok i inDesign, og så importere til programvaren - noe som gjør det mye enklere (om man kan InDesign) å lage bøker med helt ege utseende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte nettopp kalender 2017 i A2 størrelse fra JapanPhoto med CeWe appen....så er spent på resultatet når det kommer i posten om ca 1 ukes tid...Vurderer også fotobok, men tar 1 ting av gangen

Kalenderen er kommet og resultatet er.......utrolig bra. thumbs up !!!

Kunden sier selv: superkult....rått....

litt oppskrytt?....uansett ble det ekstra bestillinger med en gang.....og det er jo et positivt tegn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...