ProphetSe7en Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Tenker sette sammen noen fotobøker. Savner å kunne bla igjennom album for å se bilder og slikt, og se bilder digitalt er rett og slett ikke like koselig. Så lurer på hva erfaringer dere har med de ulike fotobøkene som er der ute. Enkelhet i å lage, kvalitet og ikke minst pris. Er det mye å spare på å kjøpe slikt fra utlandet fremfor her i Norge? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Bestilte nettopp kalender 2017 i A2 størrelse fra JapanPhoto med CeWe appen....så er spent på resultatet når det kommer i posten om ca 1 ukes tid... Vurderer også fotobok, men tar 1 ting av gangen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Veldig fornøyd med bøkene til Japan Phot (Cewe). Programvaren kunne vært enklere å jobbe med; men tar du god tid så blir det bra. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Om programvaren er dårlig så er jeg redd jeg må lete etter andre alternativer. Ikke interessert i å sitte i en evighet med dette her. Så for meg å legge bilder jeg ønsker i boken i en mappe, peke til denne mappen og få bildene automatisk sortert inn i boken etter dato tatt. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Om programvaren er dårlig så er jeg redd jeg må lete etter andre alternativer. CeWe fra JapanPhoto er vel også kåret til "Best i test" - så lykke til videre i jakten på noe som er så enkelt at du ikke behøver å løfte en finger for best mulig resultat - enklere blir det ikke... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) Om programvaren er dårlig så er jeg redd jeg må lete etter andre alternativer. Ikke interessert i å sitte i en evighet med dette her. Så for meg å legge bilder jeg ønsker i boken i en mappe, peke til denne mappen og få bildene automatisk sortert inn i boken etter dato tatt. Jeg så ikke at programvaren er dårlig - kun at den kunne vært enklere å bruke. Dvs. hvis du klarer deg med de ferdige malene som de har; så er det enkelt. Du kan starte med å gjøre slik som du skisserer. Det er når du skal finpolere eller har et eget design du vil ha, at det blir knotete. Et alternativ da, er å lage selve boken i et annet verktøy som eksporterer sidene til JPEG i riktig format, eller PDF. Endret 18. november 2016 av tomsi42 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Jeg har brukt blurb et par ganger - det synes jeg funker veldig bra. Dersom du har lightroom er det mulig å lage bok direkte derfra - veldig enkelt. Henning Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Om programvaren er dårlig så er jeg redd jeg må lete etter andre alternativer. Ikke interessert i å sitte i en evighet med dette her. Så for meg å legge bilder jeg ønsker i boken i en mappe, peke til denne mappen og få bildene automatisk sortert inn i boken etter dato tatt. Det skal gå helt fint i programvaren til Min CEWE Fotobok - men du har da liten kontroll over hvordan boken blir seende ut. Vil anbefale å legge inn bildene ett og ett for god kontrollpå sluttresultatet og utseende. Jeg så ikke at programvaren er dårlig - kun at den kunne vært enklere å bruke. Dvs. hvis du klarer deg med de ferdige malene som de har; så er det enkelt. Du kan starte med å gjøre slik som du skisserer. Det er når du skal finpolere eller har et eget design du vil ha, at det blir knotete. Et alternativ da, er å lage selve boken i et annet verktøy som eksporterer sidene til JPEG i riktig format, eller PDF. Du kan nå lage din fotobok i inDesign, og så importere til programvaren - noe som gjør det mye enklere (om man kan InDesign) å lage bøker med helt ege utseende. 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Bestilte nettopp kalender 2017 i A2 størrelse fra JapanPhoto med CeWe appen....så er spent på resultatet når det kommer i posten om ca 1 ukes tid...Vurderer også fotobok, men tar 1 ting av gangen Kalenderen er kommet og resultatet er.......utrolig bra. thumbs up !!! Kunden sier selv: superkult....rått.... litt oppskrytt?....uansett ble det ekstra bestillinger med en gang.....og det er jo et positivt tegn Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Så lurer på hva erfaringer dere har med de ulike fotobøkene som er der ute..... Det ser ut som CeWe er et greit valg.... Endret 30. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå