Gå til innhold

Her repareres det enorme synkehullet på bare 48 timer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg vært i Japan og studert tidsregningen der, men 48 timer stemmer vel ikke.

De starter arbeidet 9. November og er ferdig 15.November. Ref dato oppe til venste på timelaps videoen. et grovt overslag viser at de brukte 132 timer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke vært i Japan og vet ikke hvordan de regner dager der, men jeg telte at det var mørkt 6 ganger, men de holdt på å bygge. Så 6-7 dager tok det å tette hullet i slike dager vi har her hvertfall. Og jeg har vanskelig for å tro at Japanerene teller annerledes. Som timestampen viser. Så jeg tror Tek har fått inn en feil i oversettelsen et sted.

Ser ikke problemet med at Japan er bedre til å takle slik enn vi er i Norge. Det er problemer vi generelt ikke har, eller har lite av. Vi er ikke akkurat klar for store jordskjelv og tsunamier heller, men det skjer jo ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med at Japan er bedre til å takle slik enn vi er i Norge. Det er problemer vi generelt ikke har, eller har lite av. Vi er ikke akkurat klar for store jordskjelv og tsunamier heller, men det skjer jo ikke.

For ikke å snakke om forskjellen i befolkningstetthet. Ifølge tall fra Wikipedia er det omtrent 3 ganger så høy befolkningstetthet i Fukuoka som det er i Oslo, og mer enn dobbelt så mange innbyggere.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i Japan flere ganger. En gang skulle vi bygge om en 10 000-tonner til moderne lastemetoder i Hiroshima. Før lukene til tørrdokken var stengt og pumpene startet, var skipet invadert av flere hundre arbeider med gasslanger og skjærebrennere over alt. 14 dager senere hadde vi et nytt totalt ombygget skinnende nymalt skip på vei ut av tørrdokken..

Her var det mer enn tydelig at en hær av arbeidsledere kunne skipet ut og inn før vi kom slik at arbeiderne gikk rett på sak snart uten å snakke sammen..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...