Gå til innhold

N6600 slår seg av

Straydog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At nyere telefoner slår seg av er ofte direkte tilknyttet SIM kortet. Hvis SIM kortet er av eldre dato, kan man oppleve at telefonen oppfører seg merkelig. Dette har noe med at nyere SIM kort opererer på en annen strømstyrke enn de gamle.

Jeg kjøpte selv ny Nokia 6610 når den kom på markedet og brukte da mitt SIM kort jeg har hatt i sikkert 2 år. Da opplevde jeg at den slo seg av, mistet kontakt med nettverket og andre ting uten noen synlig grunn. Så jeg snakket med selgeren på Telehuset og han opplyste meg om akkurat dette. Han programmerte et nytt SIM kort til meg på stedet. Det tok 3 minutter og kostet ingenting.

Etter det fungerte telefonen perfekt. Jeg opplevde til og med at batterikapasiteten gikk noe opp. Og siden jeg alltid lagerer numrene mine på telefonen, var d null problem for meg å bytte SIM.

Tenkte bare jeg skulle nevne dette i tilfelle noen andre kanskje sitter med et gammelt SIM kort :)

Lenke til kommentar

Jeg opplevde en gang at min 6600 slo seg av helt uten videre. Jeg har sendt den inn nå, og får en ny på garantien. Men det var ikke det problemet som var hovedsaken til at jeg sendte den inn. Det skjedde veldig ofte når jeg slo på mobilen, at skjermen ikke ville fungere, den var bare helt hvit...

Lenke til kommentar

det er jo en nokia og de pleie rå slå seg av og bare du puster på den blir det fukt skade!

jeg ville sendt den inn med en gang!

er passe irriterende vis du går på byn eller noe sånt og du venter på en telfon eller melding og telfonen slår seg av hele tiden!

det er irriterende!

Lenke til kommentar
At nyere telefoner slår seg av er ofte direkte tilknyttet SIM kortet. Hvis SIM kortet er av eldre dato, kan man oppleve at telefonen oppfører seg merkelig. Dette har noe med at nyere SIM kort opererer på en annen strømstyrke enn de gamle.

gamle kort e på 3V mens nye kort e på 5V.

viss du har ett gammelt kort så vil det ikke fungere i nyere tlf'er... det er noen tlf'er for eksempel 6610 som fungerer men man kan ikke sende sms...

det er jo en nokia og de pleie rå slå seg av og bare du puster på den blir det fukt skade!

jeg ville sendt den inn med en gang!

totalt irrelevant...

nuff said

Lenke til kommentar
Er nok bare software-bugs, som vil bli rettet på i senere FW.

I've heard that before !

Min N6610 var på service maaange ganger, etter nestsiste service fungerte den tilfredstillende (ikke perfekt) i 4 mnd, så måtte den inn igjen. Etter det så var hele ****** løs igjen.

Ikke bombe akuratt at 6600 har samme problemet, selv om jeg hadde litt trua på dem men tanke på symbian...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...