Gå til innhold

Valg av nytt databord.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av databordene du får på Jysk/ IKEA el.l. er bra eller spesiellt holdbare (hvertfall ikke når jeg setter PC-utstyret mitt oppå :p ).

Jeg har et hjørne av denne typen https://www.altistore.no/produkter/kontormoebler/bord/skrivebord/skrivebord-q4-50h-bjoerk-2000x1200mm-i-bein.aspx

Har et tilleggsbord så hjørnet blir 2x2.2 meter. Ene siden er 80cm dyp og andre siden er 60cm. Fantastisk med plass, føler meg som kontorkongen når jeg sitter der :)

Noe ala et slik bord du tenker på? https://www.altistore.no/produkter/kontormoebler/bord/skrivebord/skrivebord-q4-75-bjoerk-1800x900mm-i-bein.aspx

Eller skal du ha hjørne eller noe som meg.

Ja, det kan virke dyrt der, men tro meg de er billige. Skulle jeg hatt bord fra et annet sted, som er dårligere kvalitet, så hadde det blitt ca 40% dyrere. Med samme kvalitet så hadde det blitt over dobbelt av prisen. Skrivebordene til Altistore er verdt hver eneste krone, frakt er noe dyrt da, men jeg hentet det selv.

Virker som reklame dette her, men jeg er bare fornøyd og må skryte litt. Rask og god kundeservice også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har dette: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80213074/#/10244743

Det jeg har er "brunsvart" i farge, men det er effektivt sort, ikke brunt ihvertfall.

Det er 105 cm. langt (jeg kaller det bredt), og 50 cm. bredt (eller dypt som jeg kaller det.) Vet ikke hva du mente. Men det er solid nok for meg. Litt prakk med å sette sammen alle delene, men ser bra ut når det er ferdig.

Jeg har bare en liten asus vivomini og en skjerm oppå bordet da, så jeg bruker ikke kabelgjennomføringen (det runde hullet på bordet). Hvis du har en stor datamaskin kan det lett bli problemer med plass.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Hvis du har en snekkerbedrift i nærheten, evt. en bekjent som er snekker eller bare har verktøy, så er det verdt å sjekke prisen på et skrivebord laget etter mål.  Jeg fikk laget et skrivebord av en hobbyplate i de mål jeg ville ha (2.4m x 70cm) til litt over tusenlappen og det funker langt bedre for min del enn alt jeg kunne finne i butikkene.  Billigere var det også.

Lenke til kommentar

Fordi IKEA skrivebord er ren søppel i min bok. Er ikke verdt pappesken de er pakket i engang.

Neida, smaken er som baken, delt i to :) Så trenger jeg litt mer enn litt plass for å si det slik og da holder det ikke med det man får på IKEA.

Det må jo være plassen å smaken det kommer an på, og prisen selvfølgelig. Viktig å skille Ikea og Jysk. Alt jeg har kjøpt hos Jysk har vært skrot (uansett pris) når det kommer til møbler. Lealaust skit som vugger frem og tilbake. Ikea har bedre kvalitet enn hos mange andre.

Har noe lignende dette bare det er ikke akkurat samme. Husker ikke hva det jeg har heter og det har gått ut av produksjon. Det er jo tross alt over 5 år gammelt så kanskje ikke så merkelig da. Står støtt som ett fjell og har maskinen, blekkskriver og dill&dall oppå bordet. Forøvrig kunne jeg ha fylt hele bordet med maskiner uten å frykte noe som helst, bortsett fra at det hadde vært veldig upraktisk, men vekten hadde det tålt. Da er det prat om 6 slike maskiner. Har jo til og med skuffer å skap i tillegg :) Har vært inne på tanken å satt maskinen inni skapet, for det er jo plass til det (Corsair 750D)

Men det er som du sier, alt etter behov og smak  :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Fordi IKEA skrivebord er ren søppel i min bok. Er ikke verdt pappesken de er pakket i engang.

Neida, smaken er som baken, delt i to :) Så trenger jeg litt mer enn litt plass for å si det slik og da holder det ikke med det man får på IKEA.

Ok :) jeg synes det er god kvalitet på ikeamøbler. Jeg har bare møbler fra ikea. Det var enten databord fra ikea til noen hundre kroner eller møbelringen til tror det var seks tusen kroner. Da var valget enkelt, særlig fordi jeg måtte ha skrudd sammen databordet fra møbelringen også. :) Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Kinnarps sine skrivebord er god kvalitet men koster nok mere enn andre merker. siste jeg kjøpte for to måneder siden 60x100 ksotet ca 1900 kroner. Har også kjøpt 2 stk 160x80 for ca 10 år siden og har ikke mye slitasje skader på de.

De tåler høy vekt også, jeg veier over 100kg og har stått på de når jeg pusset opp.

Lenke til kommentar

Jeg har GERTON bordplata i bøk, som da er av massiv tre (155x75). Blir direkte tull å kalle dette for søppel. Fleksibelt er det også, enkelt å bore hull til kabler, skru fast ulike gjenstander på undersiden (kabelhåndtering), solid konstruksjon (massivt tre) og enkelt å bygge egne bein eller kjøpe bein fra andre steder. Fin å male også, om du ønsker en annen finish. 

Selv har jeg dual monitor hvor jeg benytter meg av et 'bordstativ' til begge skjermene for å få mest mulig plass til andre ting. Gir et minimalistisk look. Jeg ville ihvertfall ikke betalt nærmere 3000,- for møbelspon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...