Gå til innhold

FEATURE: Nintendo Classic Mini byr på et fint gjensyn, men én ting ødelegger litt


Anbefalte innlegg

 

Toskete kort kabel. Nyko har forøvrig en forlengelseskabel på vei.

 

Er ikke dette USB da, i så fall er det jo bare å bruke en hvilken som helst USB-forlenger. Man kan også bruke en mye lengre HDMI enn den som følger med, på den måten får man konsollen og reset-knappen innenfor rekkevidde uten å lette på rævva.

Ikke vanlig USB dessverre :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Verdt å merke seg: disse gamle spillene viser veldig fort at flatskjermer har *fryktelig* input-lag. F.eks. min relativt nye Grundig-TV har >100 ms, og spill som dette blir umulige å spille. Det er ikke det samme som "response time". Jeg angrer veldig på at jeg ikke var klar over dette når jeg kjøpte TV'n og kunne spurt.

 

Faktisk spiller jeg nå Destiny med PSVR Cinematic Mode siden lavere oppløsning er bedre enn forsinkelsen på min TV.

 

Hadde du kjøpt noe annet enn Grundig, så hadde du nok fått bedre ms. Grundig lager ikke akkurat kvalitets TVer lenger.

 

Min TV hadde ved lansering 38ms, og skal ha fått dette forbedret i firmware etter dette. Den har også game modus for å forbedre input-lag ved spilling.

Ja, jeg vil være forsiktig med å kjøpe noe fra Grundig igjen.
Lenke til kommentar

"Et annet problem er at man alltid må bruke «Reset»-knappen for å komme seg ut av et spill og tilbake til hovedmenyen"

 

Det er ikke et problem det er en funksjon. Skal man gi ut en NES så kan man ikke ha alt mulig trådløst. Det skulle vært forbud mot å lage trådløse kontrollere :):D

 

Det jeg ikke liker er de korte kablene. Kabelsalat er jo en stor del av den autentiske NES-opplevelsen.

Lenke til kommentar

"Et annet problem er at man alltid må bruke «Reset»-knappen for å komme seg ut av et spill og tilbake til hovedmenyen"

 

Det er ikke et problem det er en funksjon. Skal man gi ut en NES så kan man ikke ha alt mulig trådløst. Det skulle vært forbud mot å lage trådløse kontrollere :):D

 

Det jeg ikke liker er de korte kablene. Kabelsalat er jo en stor del av den autentiske NES-opplevelsen.

 

Hadde nok vært bedre med trådløse kontrollere ja  :tease:

Lenke til kommentar

 

Verdt å merke seg: disse gamle spillene viser veldig fort at flatskjermer har *fryktelig* input-lag. F.eks. min relativt nye Grundig-TV har >100 ms, og spill som dette blir umulige å spille. Det er ikke det samme som "response time". Jeg angrer veldig på at jeg ikke var klar over dette når jeg kjøpte TV'n og kunne spurt.

 

Faktisk spiller jeg nå Destiny med PSVR Cinematic Mode siden lavere oppløsning er bedre enn forsinkelsen på min TV.

 

Hadde du kjøpt noe annet enn Grundig, så hadde du nok fått bedre ms. Grundig lager ikke akkurat kvalitets TVer lenger.

 

Min TV hadde ved lansering 38ms, og skal ha fått dette forbedret i firmware etter dette. Den har også game modus for å forbedre input-lag ved spilling.

Og hva baserer du det på?

 

Det at enkelte merker ikke selger så masse i Samsung og Apple-frelste Norge ( eller finnes på det norske markedet) betyr ikke at det er dårlige produkter.

 

Kan trygt si at Grundig lager fortsatt kvalitets-tver, men om det er helt oppe på nivå med Panasonic, Samsung(siste års modeller vel og merke) og Sony kan selvsagt diskuteres. Men med tanke på hvor mange rare merker det er der ute blir det ihvertfall feil å avkle Grundig som et b-produkt. Her er et knippe nylige tester, og svært mange av TVene får gode karakterer ( i den øverste er 1,0 det beste):

 

http://www.testberichte.de/f/0/2651/26548.252966/1.html

 

http://www.focus.de/digital/computer/chip-exklusiv/gestochen-scharf-und-super-farben-tv-geraete-ab-55-zoll_id_3909698.html

 

Det samme gjelder for merker som Toshiba og Sharp, som knapt er å se på det norske markedet lenger, eller for den del kinesiske HiSense som ennå ikke har gjort sitt inntog(?). Det betyr ikke at de ikke lager gode TVer.

 

Jeg bor i Japan, og vi har selv en 4k skjerm fra Toshiba, og har kun lovord å si om den. Og jeg er genuint opptatt av god bildekvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Kort kontrollerkabel? Er jo ikke noe problem å plassere boksen på bordet foran TV med en lang HDMI kabel? Den er jo liten. Kan da umulig være vanskelig?

 

Bedre løsning å skaffe kabelforlenger til kontrollene imho. :)

 

Hacker du boksen i tillegg kan du legge til knappekombo på kontrollen som reset. ;)

 

Du slipper du også å bruke strømadapteret og kan bare bruke en USB port på TVen istedet.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

 

Kort kontrollerkabel? Er jo ikke noe problem å plassere boksen på bordet foran TV med en lang HDMI kabel? Den er jo liten. Kan da umulig være vanskelig?

Bedre løsning å skaffe kabelforlenger til kontrollene imho. :)

 

Hacker du boksen i tillegg kan du legge til knappekombo på kontrollen som reset. ;)

 

Du slipper du også å bruke strømadapteret og kan bare bruke en USB port på TVen istedet.

USB-ladere med ledning på 1-2 meter har vel de fleste en haug av, til telefon, nettbrett osv. USB-forlenger på 1 meter eller så er heller ikke uvanlig, fulgte med det meste av Logitech-utstyr før de begynte med den lille Unifying-mottakeren.

 

Lange USB- og HDMI-kabler er noe man kan plukke opp i hvilken som helst elektrobutikk, Clas Ohlsson etc., mens forlenger til denne kontrolleren er proprietært.

 

Slett ikke alle som vil, eller har kompetanse til å hacke enheten heller, så for alle de har man da reset-knappen innen rekkevidde.

Lenke til kommentar

USB-ladere med ledning på 1-2 meter har vel de fleste en haug av, til telefon, nettbrett osv. USB-forlenger på 1 meter eller så er heller ikke uvanlig, fulgte med det meste av Logitech-utstyr før de begynte med den lille Unifying-mottakeren.

Lange USB- og HDMI-kabler er noe man kan plukke opp i hvilken som helst elektrobutikk, Clas Ohlsson etc., mens forlenger til denne kontrolleren er proprietært.

 

Slett ikke alle som vil, eller har kompetanse til å hacke enheten heller, så for alle de har man da reset-knappen innen rekkevidde.

 

Sant nok,

vil nok sikkert være enklere for mange å skaffe lang HDMI kabel,

men jeg foretrekker forlenger. :)

Lenke til kommentar

Kort kontrollerkabel? Er jo ikke noe problem å plassere boksen på bordet foran TV med en lang HDMI kabel? Den er jo liten. Kan da umulig være vanskelig?

Er noen måneder siden jeg skrev denne nå, men jeg påpekte vel at dette var mulig, samtidig som jeg sa at det er irriterende og en klar designblunder.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...