PetriZide Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hei, Det har seg slik at mitt ASUS Maximus V Extreme begynte å ha skikkelig problemer med å starte og jeg besluttet meg for å sende det inn på reklamasjon (Garantien hadde selvfølgelig gått ut for noen måneder siden) Problemet er at de ikke kunne få tak i noe nytt 1155 hovedkort.De virker å ha gått ut av de fleste sortiment. Så nå sitter jeg her da med en i7-3770k i den ene handa og 32GB ram i den andre. Jeg hadde planer om å oppgradere til en ny maskin ved juletider uansett, men den gamle maskinen hadde jo vært perfekt som fil/spillserver. Så nå er jeg på utkikk etter ett nytt gammelt Hovedkort. ASUS Maximus V Extreme Z77 chipset eller ASUS Sabertooth Z77 chipset. Noen som vet om det selges refurbished hovedkort noen sted som er til å stole på? Jeg opprettet også en annonse på bruktmarkedet her hvis noen har et Socket 1155 kort med Z77 chipset å selge. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Er refurbished HK noe å satse på i det hele tatt. Datadeler og batterier er omtrent de eneste tingene jeg ikke stoler nok på til å kjøpe refurbished. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 16. januar 2017 Del Skrevet 16. januar 2017 Ikke så lett å skaffe Z77 HK lenger ser jeg, men siden bruken uansett skal være server trenger du jo ikke slike "consumer" hovedkort heller. Kjøp et server HK basert på Q77 eller Q75 chipset, det er hakket enklere å få tak i, og mer egnet til oppgaven. Litt kjapp googling ga meg i allefall tre Q77 baserte hk hos iWill.no, f.eks: http://www.iwill.no/Hovedkort+ITX+%25252F+IPC.141/Intel+(Uten+CPU+-+Desktop).144/Jetway+NMF93+Q77+USB+3.0+Socket-1155+mATX.2629.html evnt et supermicro HK (anerkjent server hw produsent) som f.eks https://www.supermicro.nl/products/motherboard/Xeon/C216/X9SAE.cfm Server hk koster jo litt, men jeg hadde heller lagt på litt penger enn å kjøpe refurbished "gaming hk", særlig når du skal bruke den som server. Lenke til kommentar
ak2010 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Har du ordna deg kort? Jeg har muligens et Asus 1155 kort til deg. P8Z-68 V/Gen 3 Lenke til kommentar
ak2010 Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Har du ordna deg kort? Jeg har muligens et Asus 1155 kort til deg. P8Z-68 V/Gen 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå