Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hvordan bytte strålesamler?

Anbefalte innlegg

I går falt filteret som er plassert ytterst på kranen på badevasken ut. Dette er sikkert veldig rett fram, men jeg lurer på hvordan jeg skal bytte ut filteret (strålesamler?). Må man skru av hovedkranen først, eller går det fint å bare skru av mutteren ytterst på kranen? Slik jeg forstår det må jeg bytte tuppen av kranen ut med noe ala det her? 8872684421150.jpg

Slik ser filter og kran ut nå:

2h7fo8n.jpg

s6hqpj.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du ser er strålesamler eller strålespreder eller perlator eller luftblander (kjært barn har mange navn) litt flat på to sider, så den kan du skru ut med en skiftenøkkel eller U-formet fastnøkkel i riktig diameter.

Så tar du den med til en rørleggerbutikk og får en med samme gjenger. De kan muligens levere forskjellige avhengig av hvor gjerrig du er på vann og strøm, noen er spareperlatorer som blander inn ekstra mye luft hvis du vil tappe færre liter per minutt. Kjekt for å spare strøm/varmtvann når man vasker hendene under rennende vann, men ikke spesielt nyttig når du skal tappe en viss mengde vann i gryte eller bøtte, da tar det bare dobbelt så lang tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...