Gulrotsaft Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hei, På kontoret "tagger" vi mail når vi jobber med de da det er flere som jobber i samme mailboks. Dette tar jo (bokstavelig talt)litt tid men blir jo en del tid etter hvert siden det er mange folk som jobber med mange mail i bedriten. Jeg lurer på om det finnes et program ala autohotkey som man kan programere slik at man slipper å tagge mailen manuelt hver gang. Merk at programvaren må være med lisens som kan kjøes inn av bedriften. Det tagges slik *nanvn på person (3 blokk bokstaver)*type forespørsel(to blokk bokstaver)*nummer på oppgaven (sett med tall alt ettersom hva man får ut av feks SAP)* Dette blir *ABC*XY** (den doble stjernen på slutten er for å plasere tallet man får ut av programmet man jobber i. Tallet må selvfølgelig settes inn manuelt når man får det. Taggingen må kunne: 1. Være lett å sette opp for hver person (type interface hvor man setter ABC selv) 2. Mulighet for å ha flere hotkeys. Typ 4-5 for de mest brukte forespørslene (XY delen) 3. Automatisk åpne mailen når du har valgt den i mailboksen og skrive inn taggingen i slutten av emnet 4. Være rask da dette vil bli gjort ene og alene for å spare tid (at man slipper å skrive så mye er jo bare en bonus) Noen som har peiling på hva som kan brukes til dette formålet om det finns noe i det hele tatt? Om moderator finner at dette innlegget passer bedre andre steder hvor man kanskje kan få mer svar blir jeg glad for at tråden blir flyttet dit Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Det finnes noe som journalfører og gir de nummer iallefall, men det høres egentlig ut som du heller skulle hatt ett CRM-system eller ett support-system a'la Freshdesk til å behandle disse mailene i? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 27. november 2016 Forfatter Del Skrevet 27. november 2016 Det finnes noe som journalfører og gir de nummer iallefall, men det høres egentlig ut som du heller skulle hatt ett CRM-system eller ett support-system a'la Freshdesk til å behandle disse mailene i? Hei. Takk for svar. Et crm system tror jeg ikke går. Vi har allerede et, men det er dårlig og tregt. Desverre så har jeg dårlig peiling på utvikler siden av programvare så selv om jeg vil ha en spesifikk løsning så ser jeg ikke helt hva man kan / skal bruke for å få dette til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå