highlander Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hei! Jeg fikk nylig fatt på en ekstra skjerm til å kjøre streams e.l. mens jeg spiller eller jobber på hovedskjermen. Begge skjermene er Asus VG248QE 144hz. Hovedskjermen er koblet via DVI, mens skjerm to er koblet via HDMI. Da jeg koblet til skjerm to igår, fikk jeg ikke et høyere valg enn 1920x1080 på 60hz i Windows (via NVIDIA control panel), mens hovedskjermen kjører på 1920x1080 på 144hz. Kjører Windows 10 og har et GTX 980Ti-kort. Noen tanker? All hjelp settes pris på. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Sigols Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 HDMI kabelen til skjerm nummer to støtter ikke over 60Hz virker det som. Bytt til DVI eller DisplayPort på nummer to så går det nok fint. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 (endret) Enig med over, men vil samtidig legge til at det høres ikke ut som du egentlig trenger noe mer enn 60 Hz på skjerm nr 2. edit: Forøvrig trenger du dual-link DVI for 144 Hz, single-link holder ikke. Endret 17. november 2016 av srbz Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Enig med over, men vil samtidig legge til at det høres ikke ut som du egentlig trenger noe mer enn 60 Hz på skjerm nr 2. edit: Forøvrig trenger du dual-link DVI for 144 Hz, single-link holder ikke. HDMI kabelen til skjerm nummer to støtter ikke over 60Hz virker det som. Bytt til DVI eller DisplayPort på nummer to så går det nok fint. Takker! Skal forsøke når jeg kommer hjem. Og tja, 60hz er jo alltid irriterende, og jeg mener å ha lest problemer knyttet til låsning av 60hz (på hovedskjerm) dersom man kjører vertical sync på i spill som kjøres i fullscreen. Dessuten nøyer man seg ikke med 60hz når man kan få 144hz vel? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 V-Sync har man ALLTID avskrudd Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 V-Sync har man ALLTID avskrudd Nå er du vel inne på et greit omdiskutert tema med diverse fordeler og ulemper. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Oppdaget et lite problem. Kortet mitt har følgende innganger: DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP Betyr dette at jeg må gå til innkjøp av DP for at skjerm nummer to skal kunne ha 144hz? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Oppdaget et lite problem. Kortet mitt har følgende innganger: DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP Kortet ditt har ingen innganger, det har utganger. Betyr dette at jeg må gå til innkjøp av DP for at skjerm nummer to skal kunne ha 144hz? Ja. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 V-Sync har man ALLTID avskrudd Ikkje hvis man har g-sync Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 V-Sync har man ALLTID avskrudd Ikkje hvis man har g-sync Kommer vel an på hvilken tittel du spiller Men generelt ved bruk av Gsync skal både V og G være på ja Lenke til kommentar
highlander Skrevet 18. november 2016 Forfatter Del Skrevet 18. november 2016 Oppdaget et lite problem. Kortet mitt har følgende innganger: DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDP Kortet ditt har ingen innganger, det har utganger. Betyr dette at jeg må gå til innkjøp av DP for at skjerm nummer to skal kunne ha 144hz? Ja. Jo, takk, du! Lenke til kommentar
highlander Skrevet 18. november 2016 Forfatter Del Skrevet 18. november 2016 V-Sync har man ALLTID avskrudd Ikkje hvis man har g-sync Og her kommer tydeligvis DP-kabler inn i bildet - dette skjønte jeg først igår.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå