derezzed Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Har installert Windows XP Proffesional på PC'en min igår, alt gikk vel helt til jeg restartet maskinen og meldingen står på skjermen: Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:<Windows root>\system32\hal.dll Installer en kopi av filen ovenfor på nytt. Ved å restarte maskinen med Windows XP Proffesional CD-en i CD-rommet klarer Windows å starte. Ved et søk på nettet fant jeg dette:Windows XP Setup - Missing HAL.DLL Error Message: Cannot Find \Windows\System32\hal.dll This situation occurs when setting up a dual boot situation with Windows 2000 and Windows XP (it may occur with other setups). After Windows XP's install routine has finished copying files, and is ready to boot to the GUI portion of SETUP, you may receive the above error. One possible fix. So far, this has been traced to an incorrect BOOT.INI file. Etter noen mislykkete forsøk ved å f.eks redigere boot.ini filen selv og kopiere hal.dll filen fra en annen PC søker jeg herved deres hjelp. PC'en består av to harddisker formater i NTFS-filformat med Windows på C-stasjonen. Jeg vet ikke om dette er nødvendig, men jeg ligger med boot.ini filene på de to harddiskene. Disk C: [boot loader]timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Disk D: [boot loader]timeout=1 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect På forhånd takk til alle svar... Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 kanskje fordi at du kjører Windows XP PRO på begge diskene? tviler egentlig men. kanskje du skulle prøve å reinstallere Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hvis du ser på boot.ini filene vil du se at begge peker til Windows installasjonen på Disk C... (partition 1) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå