Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbomåler på diesel/ 1.7di.

Morteny0

Anbefalte innlegg

Holder på å klikke for meg, prøvd alt av vakumslanger føler jeg så la oss begynne forfra.

Jeg trenger hjelp til og finne ut hvor turbotrykkmåler skal kobles på, gjerne legg med bilde også, å gi meg en god forklaring.

Ikke noe tror.

Motoren er en 1.7di opel combo 2002.

Helst bilde fra samme motor ( google og gjerne )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ladetrykket du skal måle så kobler du deg inn på innsugsmanifolden, altså etter turbo. Enten på en eksisterende slange via T-ledd, eller du monterer egen nippel som nevnt over.

Gjerne veiled meg med et bilde, har både leitet og prøvd de fleste nippler og sjekket etter innsug.

Så søk opp 1.7di og gjerne legg ringrundt deg jeg leiter etter da jeg er helt blank.

Lenke til kommentar

Den blå pila indikerer luft fra luftfilter til turbo. Jeg går ut i fra røret merket rødt kommer fra turboen. Dette må du sjekke. Hvis det gjør det så kan du følge røret og koble deg på hvor som helst mellom turbo og innsugsmanifold, evt. rett på manifolden. Det er her du har trykk.

post-18544-0-64678500-1479350113_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den blå pila indikerer luft fra luftfilter til turbo. Jeg går ut i fra røret merket rødt kommer fra turboen. Dette må du sjekke. Hvis det gjør det så kan du følge røret og koble deg på hvor som helst mellom turbo og innsugsmanifold, evt. rett på manifolden. Det er her du har trykk.

DSCN7159_2.JPG

Var det jeg også tenkte, mn finner ingen nippel rundt den å har ikke kjennskap til andre metoder. Mn mener ganske sikkert på den går fra turbo ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...