Morteny0 Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Holder på å klikke for meg, prøvd alt av vakumslanger føler jeg så la oss begynne forfra. Jeg trenger hjelp til og finne ut hvor turbotrykkmåler skal kobles på, gjerne legg med bilde også, å gi meg en god forklaring. Ikke noe tror. Motoren er en 1.7di opel combo 2002. Helst bilde fra samme motor ( google og gjerne ) Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Bare bore og gjenge på røret ut fra turboen det, hvis ikke det finnes nippel fra før. 1 Lenke til kommentar
Morteny0 Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Bare bore og gjenge på røret ut fra turboen det, hvis ikke det finnes nippel fra før. Nå bør det vell være en plass en kan koble seg på uten og borre og styre på. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Ja noen biler har det, andre ikke. Finner du ikke så er det jo lett å montere en nippel :-) Lenke til kommentar
Morteny0 Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 https://www.youtube.com/watch?v=M-BBh2eLjdU 1. Det er turbotrykkmåler jeg skal montere, ikke en turbo justerer eller hva det er. 2. Jeg har en dieselbil, ikke en bensin bil, da hadde det nok vært en del enklere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Er det ladetrykket du skal måle så kobler du deg inn på innsugsmanifolden, altså etter turbo. Enten på en eksisterende slange via T-ledd, eller du monterer egen nippel som nevnt over. Lenke til kommentar
Morteny0 Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Er det ladetrykket du skal måle så kobler du deg inn på innsugsmanifolden, altså etter turbo. Enten på en eksisterende slange via T-ledd, eller du monterer egen nippel som nevnt over. Gjerne veiled meg med et bilde, har både leitet og prøvd de fleste nippler og sjekket etter innsug. Så søk opp 1.7di og gjerne legg ringrundt deg jeg leiter etter da jeg er helt blank. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Ligner dette på motoren din? Lenke til kommentar
Morteny0 Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 DSCN7159.JPG Ligner dette på motoren din? Ja er lik, kun at det står opel. Men vil tro de er prikklike ja. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Den blå pila indikerer luft fra luftfilter til turbo. Jeg går ut i fra røret merket rødt kommer fra turboen. Dette må du sjekke. Hvis det gjør det så kan du følge røret og koble deg på hvor som helst mellom turbo og innsugsmanifold, evt. rett på manifolden. Det er her du har trykk. Lenke til kommentar
Morteny0 Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Den blå pila indikerer luft fra luftfilter til turbo. Jeg går ut i fra røret merket rødt kommer fra turboen. Dette må du sjekke. Hvis det gjør det så kan du følge røret og koble deg på hvor som helst mellom turbo og innsugsmanifold, evt. rett på manifolden. Det er her du har trykk. DSCN7159_2.JPG Var det jeg også tenkte, mn finner ingen nippel rundt den å har ikke kjennskap til andre metoder. Mn mener ganske sikkert på den går fra turbo ja. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Du trenger noe slikt: http://himni-racing.com/fittings-lines/turbo-fuel-fittings/hr-quick-tap-turbo-boost-vacuum-hose-barb-sorce?zenid=0tu0t6i5f980kvqcthmskb0qm3 Evt. et kort metallstykke du kan skjøte inn på en gummislange. Uansett på du nok regne med litt modifisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå