Gjest Slettet+0987123 Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Vinyl... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Bekvemmelighet og stor interesse for musikk har til og med gjort CD-formatet utdatert for min del. Selv om jeg ser sjarmen med gamle ting, så går det mest i slikt som ikke bruker strøm for min del. Har akkurat kjøpt et helmanuelt kamera på FINN for itt'no penger, som jeg har lyst å prøve å få tatt noen bilder med etterhvert, men vi som er vant med at elektronikken fikser alt, er virkelig hjelpeløse uten den. Hva f... stiller man eksponeringen på? Sunny 16 er vel og bra, meeeen ... :-) Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 V1 er virkelig fint, Alec. Du har fokusert så nøye og fått fram navnet kjennere reagerer på umiddelbart. Har en B&O-spiller (ikke den med parallellforskjøvet arm), men vel fungerende, som vel også skal ut på FINN en gang. Skal se om jeg får til noe av det samme. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Hei, Alec. Sansui SR-222 MK V med Ortofon pickup, var en platespiller å regne med på 1980-tallet, men da CD-formatet ble lansert, ble vinylmarkedet "dødt" i løpet av 2-3 år. Nå har vinylplater og platespillere fått sin renessanse, - kanskje først og fremst i Ultra HiFi-Feinschmecker-markedet, der man ikke blunker av at en platespiller kanskje er priset til kr. 175.000,-. Bildet ditt er lekkert; og vekker minner om en tid da man kunne lese interessant informasjon og studere bilder på plateomslaget, - "coveret". Jeg har forresten to kasser med LP-plater på loftet, - så kanskje ... ? M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Takker for hyggelige og positive tilbakemeldinger - Roar , Trond Olav og Albert !!! Brukte liten blenderåpning for å få frem detaljene og etterbehandlingsprogrammet - DxO Optics Pro 11 til å softe områdene omkring pick up'en i v1 og platetallerkenen i v2 . Hadde også en platespiller med parallell arm , den kunne også spille når den hang på veggen . Det var en Technics spiller. Spilleren jeg har erstattet Sansui'en med er en Pro-Ject Debut Carbon Esprite SB (DC) samt Pro-Ject Tube Box S , Dobbel mono , rørbasert RIAA/pick up forforsterker . Så nå er prosjektet ferdig , hjemmekinoanlegget er byttet ut mot et 2 kanals dedikert musikkanlegg med muligheter til brukes til film også . Det beste er at det låter langt bedre . Er enig med Albert om det med coveret på platene , her var god plass til informasjon . Det var det første jeg savnet på CD 'ene . Mitt favorittcover er Thick as a brick med Jethro Tull hvor det var laget som en avis . Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg