Gå til innhold

Spørsmål ang EVGA 1080 FTW kort

Anbefalte innlegg

​Hei sann.

Har et EVGA Geforce 1080 FTW kort, og lurte på å installere EVGA Precision XOC.

Er det noen som har noen erfaringer med dette programmet? Ser det finnes på både EVGA sine sider, og på Steam. Hvor lønner det seg evt å laste det ned? Er det samme hvor?

En annen ting, ser blant annet Itavisen, og diverse andre sider skriver om nyeste Nvidia GeForce driveren, at den IKKE bør installeres. Jeg har allerede installert den, men lurer på om det kan "ødelegge" maskinen eller kortet? Jeg tenkte å ikke spille noe føre dem kommer ut med en ny driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Precision XOC skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har brukt det.

Driveren kan ikke ødelegge noe, men det er bugs i den som gjør at mange opplever hakking og flimmer på skjermbildet, samt at grafikkortet i en del tilfeller låser seg på 810 MHz kjernefrekvens, noe som er langt under FTW-utgavens originalfrekvens på 1721/1860 MHz. Så det er ikke noe farlig, det er bare at det kan føre til feil på skjermbildet og/eller et ganske saftig ytelsestap fram til Nvidia får orden i sysakene sine.

Lenke til kommentar

Bare lurte litt på om det er noen vits å overclocke et slikt kort? 

I mitt tilfelle , som nøyer meg med ett 1070 kort, så kan vel ikke annet enn å svare nei på det. For andre kan det jo være det. Men det kan jo bli litt varmt da, spesielt hvis du kjører FurMark, men det gjelder jo ikke bare i FurMark selvfølgelig, men det er der "krisen" ligger.

http://www.tek.no/artikler/evgas-gtx-10-serie-har-store-varmeproblemer/363944

Selv har jeg ett Evga Gtx 1070 sc kort. Har bestilt thermal pads til de og lagt inn ny VBios på det. VBiosen legger inn en litt høyere vifteprofil.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...