Gå til innhold

[Løst] Hjelp ang hjemmekino sonefri mod på Samsung HT-J7750W


Anbefalte innlegg

Noen som vet om hvordan jeg kan få gjort denne modellen sonefri? (vet det gjelder kun dvd'r på Blu-ray spiller) mener Blu-ray burde hatt sonefri DVD, hvertfall når de koster såppass

Har endel sone 1 dvd'r filmer(KJØPT fra usa osv) å selvlagde dvd'r å de er på sone 1 mener jeg, noen som vet om hvordan jeg får denne modellen sonefri?

Vet om på andre typer, men denne har lydsystemet jeg foretrekker best! Vil helst ikke "gå ned" til 5.1 surround, vil helst ha 7.1 som denne har, men den er ikke sonefri :s

Burde jo være lovlig så lenge man kjøper den original igrunn, å er pga jeg har plater fra en annen region enn europa

Prøvd å søke rundt, men fant desverre ikkenoe til den modellen :s

 

evt om noen har anbefalinger tar jeg imot det å :p

(helst sonefrie annlegg)

post-18807-0-03157600-1479320541_thumb.jpg

Endret av raastad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sonefri er brudd på rettighetene; så egentlig skal ingen være sonefri. Dette er ikke produsentenes av dvd/bluray-spillere sin feil (de vil gjerne ha ting sonefritt til glede for alle kundene), men filmbransjen som krever det.

 

Det er ikke nødvendigvis sikkert denne modellen kan kjøre sonefritt (sjekk med utsalgsstedet).

 

Eneste produsent som støtter sonefri avspilling av både DVD og bluray er Oppo; muligens pga produsenten er kinesisk og de bryr seg ca midt i ryggen om hva de amerikanske selskapene måtte mene. Forøvrig er Oppo-bluray-spillere noe av det beste som eksisterer; stappet med high-end teknologi

 

Alternativt kan du kjøre Kodi på en pc med HDMI; og kopiere alle dvd/bluray filmer urørt til NAS eller lokal disk. Da vil du bli kvitt alle disse sonetingene og man slipper optisk media-spiller (må ha en bluray-leser for å kopiere da, men USB bluray koster ikke allverden).

Lenke til kommentar

Spurte jeg om det kanskje? Er bre idiot å svare slikt!

Har sett å derfor jeg spør her vettu

har kodi osv, men trenger en sonefri DVD med blue Ray å surround

Sonefri er brudd på rettighetene; så egentlig skal ingen være sonefri. Dette er ikke produsentenes av dvd/bluray-spillere sin feil (de vil gjerne ha ting sonefritt til glede for alle kundene), men filmbransjen som krever det.

 

Det er ikke nødvendigvis sikkert denne modellen kan kjøre sonefritt (sjekk med utsalgsstedet).

 

Eneste produsent som støtter sonefri avspilling av både DVD og bluray er Oppo; muligens pga produsenten er kinesisk og de bryr seg ca midt i ryggen om hva de amerikanske selskapene måtte mene. Forøvrig er Oppo-bluray-spillere noe av det beste som eksisterer; stappet med high-end teknologi

 

Alternativt kan du kjøre Kodi på en pc med HDMI; og kopiere alle dvd/bluray filmer urørt til NAS eller lokal disk. Da vil du bli kvitt alle disse sonetingene og man slipper optisk media-spiller (må ha en bluray-leser for å kopiere da, men USB bluray koster ikke allverden).

Endret av raastad
Lenke til kommentar

Der som jeg påpekte det kan være en hurtig og enkel løsning å forhøre seg med utsalgsstedet; de har vanligvis sjekket opp dette i forkant.

 

Ellers så kan du prøve fremgangsmåten her (som tok 2 sekunder å finne i google):

http://www.videohelp.com/dvdhacks/samsung-ht-e6750w/11918

 

Nå er jeg hyggelig; siden det strengt tatt er idioti å spørre om å bistå med hvordan bryte opphavsrettigheter. Grunnet måte filmindustrien er delt inn i regioner/soner på så er det helt sant ikke meningen at noen skal kjøpe dvd'er i USA (sone 1) for å spille dem i Norge som er del av Europa (sone 2).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Mulig hvordan man gjør for for andre Samsunger kan funke på denne, f.eks.: http://www.videohelp.com/dvdhacks/samsung-ht-e6750w/11918

 

Men mulig du har testet det. 

 

 

Sonefri er brudd på rettighetene; så egentlig skal ingen være sonefri. Dette er ikke produsentenes av dvd/bluray-spillere sin feil (de vil gjerne ha ting sonefritt til glede for alle kundene), men filmbransjen som krever det.

 

Det er ikke nødvendigvis sikkert denne modellen kan kjøre sonefritt (sjekk med utsalgsstedet).

 

Eneste produsent som støtter sonefri avspilling av både DVD og bluray er Oppo; muligens pga produsenten er kinesisk og de bryr seg ca midt i ryggen om hva de amerikanske selskapene måtte mene. Forøvrig er Oppo-bluray-spillere noe av det beste som eksisterer; stappet med high-end teknologi

 

Alternativt kan du kjøre Kodi på en pc med HDMI; og kopiere alle dvd/bluray filmer urørt til NAS eller lokal disk. Da vil du bli kvitt alle disse sonetingene og man slipper optisk media-spiller (må ha en bluray-leser for å kopiere da, men USB bluray koster ikke allverden).

 

Det er ingen Oppo BD spillere som leveres ferdig sonefri fra Oppo, de følger akkurat de samme rettningslinjene som alle andre produsenter. Det eneste de har gjort forskjellig er at de underbordet har samarbeidet med en danske som lager de sonefri chippene.

 

Og f.eks. i butikker i Norge som du får kjøpt Oppoene ferdig sonefri, så er det butikken selv som har fikset dette ved å installere chipen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...