Thorvald Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Hei, Driver og mekker en side der eg kan skrive inn ip og antall ping som skal kjøres. Men output til siden blir noe uleslig, noen tips hvordan eg kan få stylet output? Slik blir output :Array ( [0] => [1] => Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data: [2] => Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=10ms TTL=248 [3] => Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=10ms TTL=248 [4] => Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=10ms TTL=248 [5] => [6] => Ping-statistikker for 195.88.54.16: [7] => Pakker: sendt = 3, mottatt = 3, tapt = 0 (0% tap), [8] => Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: [9] => minimum = 10ms, maksimum = 10ms, gjennomsnittlig = 10ms ) Ping successful! Kunne tenkt meg litt linjedeling. koden er her: <div class="internettcontainer"> <div class="utlan"> <h1>Her fyller du inn ip adressen</h1> <form method="POST" action=""> <br> <label>Ip:</label><input type="text" name="url"> <label>Antall ping</label><input type="text" name="aping"> <input type="submit""> </form> </div> <div class="pingform"> <?php $host = $_POST['url']; $nr = $_POST['aping']; exec("ping -n $nr " . $host, $output, $result); print_r($output); if ($result == 0) echo "Ping successful!"; else echo "Ping unsuccessful!"; ?> </div> </div> </div> Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 (endret) Første mulighet er jo å skrive en løkke som går gjennom elementene i $output og formaterer dem helt som du ønsker ved hjelp av HTML. En noe enklere versjon om du bare vil at nettleseren skal vise utskriften fra print_r() på en litt mer leselig måte, er å pakke den inn i f.eks. nl2br() som gjør om linjeskift til <br /> slik at nettleseren skjønner at det skal være linjeskift: echo nl2br(print_r($output, true)); Edit Når jeg tenker meg om så går det vel også an å pakke hele output-delen inn i en <div> der du bruker white-space propertien i CSS for å si at innholdet skal vises akkurat slik det står. Endret 16. november 2016 av Thorbear Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. november 2016 Forfatter Del Skrevet 16. november 2016 Tusen tusen takk echo nl2br(print_r($output, true)); funket bra det Lenke til kommentar
codeartisan Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Også, om du tenker å gjøre dette offentlig, så kan det lønne seg å filtrere verdiene i $_POST så ikke du blir offer for remote command execution angrep 1 Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) DDoS tjeneste? Ikke glem å prefixe ping med -t -l 65500 Endret 21. november 2016 av Enthroner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå