Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rar lyd i scooteren, Pegeout speedfight 3

Torsta

Anbefalte innlegg

Hei!, har ganske nylig kjøpt en pegeout speedfight 3 som er to år gammel, den har fungert helt fint til nå men plutselig når jeg skulle kjøre til skolen i går så var det nesten som en skurrende lyd i motoren (tror jeg da, vet ikke helt hvor den kommer fra). Har ikke peiling på noe som har med motor, bil, moped osv osv så det blir vanskelig å beskrive lyden men det høres bare ut som om en lyd som ikke bør være der, nesten som at det blir "for mye" for scooteren når jeg gasser på så kommer denne lyden, eller det høres nesten ut som om noe skraper i motoren eller utenfor. den kommer både når den står i ro og når jeg kjører men lyden er vel høyest når jeg kjører.det har vell noe med turtallet og gjøre og ikke farten. Når jeg kjører så kommer lyden i det jeg er på vei mot toppfart, men når jeg har kjørt 10 sekund i toppfart så forsvinner den lyden. Tror heller ikke at kulde er grunnen, kjørte i 30 min men lyden kom fremdeles da jeg gassa på. Så da lurer jeg på om hva denne lyden kommer av? Er det noe jeg eventuelt kan sjekke selv før jeg sender den til reperasjon/sjekk og eventuelt hvordan jeg gjør det? Og til slutt, kan jeg kjøre med den nå eller burde jeg få sjekka det ut først? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...