Gå til innhold

Politets dødsskvadroner i demokratiske land

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke direkte men han sa han støttet styrkene som prøver å renske opp i det til daglig. Og holde dem borte fra "vanlige" middelklasse-innbyggere som bare går på skole og jobber. Han har blitt ranet i lyskryss med pistol inn gjennom ruta. Så han sa man må alltid kjøre i byen med vinduene lukket. Også pga disse barneselgerne som kommer springende når biler stopper på rødt lys. Om de skal vaske frontruta eller selge dop, umulig å vite før de henger inn gjennom vinduet.

Skurupu sier filippinere ser på Dutarte sin "krig mot dop" på samme viset. De bringer bare vondt, så da kan de vel skytes da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Stort sett små vakuumpakker med hasj, sannsynligvis 5g porsjoner. Men også kokain, speed.

Kjipt utvalg må jeg si. Vet du om det var metamfetamin eller amfetamin? Nummer 2 er mye bedre :)

Tror jeg må ta meg en liten ferie og sjekke selv, kanskje leie inn en livvakt før jeg begir meg ut på tur i barnedealergatene.

Lenke til kommentar

Stort sett små vakuumpakker med hasj, sannsynligvis 5g porsjoner. Men også kokain, speed.

Kjipt utvalg må jeg si. Vet du om det var metamfetamin eller amfetamin? Nummer 2 er mye bedre :)

Tror jeg må ta meg en liten ferie og sjekke selv, kanskje leie inn en livvakt før jeg begir meg ut på tur i barnedealergatene.

Trenger ikke å dra Brasil for det, bare å stikke til Lisboa. Mye billigere. Samme opplegget der. Fikk knapt gå i fred i 5 minutt uten å bli tilbydt dop på gata, selv midt på ettermiddagen i tjukkeste turistgata. På kvelden var de enda mere intensive. Ingen spurte jenta jeg gikk sammen med. Der var det mere ungdommer eller eldre som kom bort med disse vakuumpakkene med hasj, 5 euros 5 euros man you a cool guy cmon 5 euros. FUCK OFFFFFF hadde jeg lyst å rope.

En gammel kall nede ved havna gikk og flira for seg selv og sa at han pleier å si han selger "cola light" for da kan ikke purken ransake han.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skurupu sier filippinere ser på Dutarte sin "krig mot dop" på samme viset. De bringer bare vondt, så da kan de vel skytes da.

Vel, jeg tør vel påstå at det er de som forbyr salget, og dreper for fote som bringer bare vondt.

Jeg tror ikke verden fungerer sånn.

Dogsalget er vel mer fredelig en pistolran.

Men at de selger noe ulovelig forander ikke at de aper etter sine kriminelle forbilder, og derav er ødelagt på mange måter.

Lenke til kommentar

Dopdealere får gjerne en slags heltestatus i lokalmiljøet fordi de har mye penger og liker å dele med venner og familie. Unger syns det er dødskult og vil bli som dem. Da kommer de alt for tidlig inn i en destruktiv spiral med salg, ran, vold for å vise at de er "tøffe nok".

Kokainkongen Escobar i Columbia var jo elsket i hele byen han bodde i, den mest generøse og snille mannen som fantes, jeg husker lange sørgetog på TV fra byen han bodde i når han ble skutt..favelaen i Rio er bare et tett labyrintnettverk av skur og hus som knapt har grenser mellom dem. Da bor folk tett på hverandre og blir påvirket av hverandre. Når så narkopolitiet går inn daglig blir det kriging i gatene, og barna bruker våpen akkurat som de voksne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har, to ganger i Rio. Det er galskap. Les innlegget mitt over. En liten kveldstur langs hovedgata resulterte i sikkert et dusin forespørsler om å kjøpe dop fra små unger. Og de ga ikke opp, de fulgte etter deg og ropte masse obskøne ting hvis man ignorerte dem.

Dette er ikke Norge. Favelaen i brasil er et av de farligste områdene i verden. Og enda verre å vokse opp i.

"Dødsstyrkene" er en politistyrke som er spesialtrente i urban krigføring og driver konstant krig mot narkonettverkene som er overalt. Her har du rett og slett ikke peiling, skatteflyktning.

Jeg har jobbet noen år i Brasil. Sorry.

Nå nærmer du deg lavmål Skatteflyktning, "min far er sterkere en din " nivå...

Jeg bor i Spania, det betyr ikke at det er umulig å fortelle meg noe om Spania...

I denne saken virker Bytex mer troverdig en deg ...

PS, hvem jobbet du for der borte ???

Lenke til kommentar

Her har du rett og slett ikke peiling, skatteflyktning.

Jeg har jobbet noen år i Brasil. Sorry.

Nå nærmer du deg lavmål Skatteflyktning, "min far er sterkere en din " nivå...

Jeg bor i Spania, det betyr ikke at det er umulig å fortelle meg noe om Spania...

Selvsagt ikke, men det er muligens en relevant opplysning når noen som har vært to ganger på ferie der påstår at du ikke har peiling på hva som skjer i Spania.

I denne saken virker Bytex mer troverdig en deg ...

Kanskje fordi hans oppfattninger stemmer overens med dine?
Lenke til kommentar

Det kommer an på, vet om nordmenn her nede ,med nesen så langt ned i flasken, at en hver tulling som har vært på charter tur har muligens mye mer innsikt om Spania..

Sånn sett din påstand om jobb der borte betyr ingen ting...enig ??

Hvem jobbet du for der borte ??

Lenke til kommentar

Det kommer an på, vet om nordmenn her nede ,med nesen så langt ned i flasken, at en hver tulling som har vært på charter tur har muligens mye mer innsikt om Spania..

Tvilsom

Sånn sett din påstand om jobb der borte betyr ingen ting...enig ??

Hvem jobbet du for der borte ??

Jeg jobbet innen sikkerhet. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Endel folk tror at politiet kun tar livet av folk i såkallte diktaturer, og ikke i (sosialdemokratiske) demokratier.Politiet i Brazil med deres venstrevridde regjering har nå trolig tatt livet av flere enn militærdiktaturet noensinne gjorde.

Brazil dismantles squad accused of 100 murders

http://www.shanghaidaily.com/article/article_xinhua.aspx?id=333472

Hvorfor mener man så at demokrati er bedre enn diktatur, om demokratiet tar livet av flere enn diktaturet gjorde? Man kan jo også lure på hvorfor den norske regjering gir milliarder skattepenger til Brasil. ;)

Tilslutt kan man jo lure på hvorfor dette ikke er førstesideoppslag. ;)

Da vet vi i det minste hvor du bor i verden.

Uansett så handler saken om noen som har drept folk ulovlig. Hadde dette vært et anarki hadde de bare fortsatt med det. Men siden Brasil er et demokrati (om enn ikke perfekt - på langt nær) så tar de tak i det. Flere er pågrepet allerede, og venter nok strenge straffer.

Vi ser altså at selv et meget problematisk demokrati fungerer uendelig mye bedre enn en liberalistisk eller anarkistisk stat.

De fleste linkene dine om folk som blir drept av politiet ser ut til å dreie seg om farlige kriminelle som blant annet skyter tilbake (eller til og med skyter først), og som utgjør en direkte livsfare for både politiet og de sivile i nærheten?

Du synes det er rart at livsfarlige kriminelle blir skutt av politiet etter at de selv har skutt etter folk?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Da vet vi i det minste hvor du bor i verden.

Du kan gjette, men jeg tror du tar feil

Uansett så handler saken om noen som har drept folk ulovlig. Hadde dette vært et anarki hadde de bare fortsatt med det. Men siden Brasil er et demokrati (om enn ikke perfekt - på langt nær) så tar de tak i det. Flere er pågrepet allerede, og venter nok strenge straffer.

Ja, og det er positivt

Vi ser altså at selv et meget problematisk demokrati fungerer uendelig mye bedre enn en liberalistisk eller anarkistisk stat.

Tja, det ser man vel ikke medmindre man har noe å sammenligne med?

De fleste linkene dine om folk som blir drept av politiet ser ut til å dreie seg om farlige kriminelle som blant annet skyter tilbake (eller til og med skyter først), og som utgjør en direkte livsfare for både politiet og de sivile i nærheten?
Det påstås ... av politiet.

Du synes det er rart at livsfarlige kriminelle blir skutt av politiet etter at de selv har skutt etter folk?

Nei, jeg syns det er rart at guttunger med mobiltelefon blir skutt av politiet, at Politimenn offisielt står bak 10% av drap i Brasil (store mørketall her ;) ), at Politiet skyter på biler i fart fra helikopter i tettbebygd strøk, etc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...