Gå til innhold

Russland har begått en stor feil

Mr.M

Anbefalte innlegg

I sin iver etter å spille på høyre-populistiske trender i EU og USA har den russiske propagandaen i lengre tid nørt oppunder bildet av angivelige skakkjørte samfunn og at ting er ute av kontroll. Videre har Putin & Co. fjesket på ulike måter med Donald Trump og de samme kreftene. Det kan vise seg å bli som å pisse i buksene; det varmer med det samme (gevinst), men blir fort kaldt og ekkelt.

For meg er det ubegripelig at Putin & Co. i det hele tatt har trodd at Donald Trump som president og halehenget av politiske ideologer, på noen som helst måte vil være positivt for Russland. Eller at et ustabilt Europa vil tjene Russland. Det er en fatal feilberegning slik jeg ser det.

f.eks. Utenriksminister Sergej Lavrov og John Kerry har ofte vært uenige, men de har alltid greid å finne tilbake til dialog. Nå er det derimot stor sannsynlighet for at det blir hard-liner utenrikspolitikk fra Washington, tiltross for at det florerer et inntrykk av at "forholdet" skal bedres og ulike interesse-konflikter løses. Det kommer ikke til å skje, men derimot bli verre.

Valdimir Putin kommer til å sitte igjen med lang nese, og hvordan de skal få manøvrert seg ut av dette blir "spennende" å se.

At de kunne være så dumme. :no:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem som sitter igjen med lang nese får vi se på. Er like stor sjanse for at USA og Europa får de verste kortene etter min mening.

Gjensidig avhengighet er en ting som har løst mange problemer og politiske konflikter de siste par tiårene.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Russland har gjort mange store feiler, men ingen av dem kan sammenlignes med 1917

Ja du var en stor fan av det totalitære tsar-veldet som undertrykket hele befolkningen inntil de i 1917 gjorde opprør og tok makta tilbake? Dette var altså noe folket bare skulle ha infunnet seg med og helelr lært seg å respektere diktaturet?

Liberalistene overrasker meg daglig her... :)

Lenke til kommentar

Russland har gjort mange store feiler, men ingen av dem kan sammenlignes med 1917

Ja du var en stor fan av det totalitære tsar-veldet som undertrykket hele befolkningen inntil de i 1917 gjorde opprør og tok makta tilbake? Dette var altså noe folket bare skulle ha infunnet seg med og helelr lært seg å respektere diktaturet?

Tsarveldet var autoritært, totalitært ble det først når sosialistene kom til makten etter 1917. ;)

Out of the frying pan into the fire.

Tertulian

https://en.wikiquote.org/wiki/Tertullian

The effort only shifted me from the frying-pan into the fire.

Lucian

https://en.wikiquote.org/wiki/Lucian

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

USA står for fall nå. Slik det er signalisert, så er det en stor sjanse for at verden vil bry seg mindre om USA. 

DT tror at han kan reise rundt i verden å kreve, fordi USA er så viktige. Det har de også vært, men dersom han ikke forholder seg til avtaler, ikke gjør det gunstig/interessant å handle med de++ så er heller ikke land så interesserte i å handle med de.

Svekkes USA som handelspartner, vil markedet se etter nye store aktører. Det vil igjen tjene Russland og Kina. 

Det blir på samme måte med klimaavtalene. Dersom DT opprettholder sitt ståsted, så vil ikke USA inviteres inn i forhandlingene for de andre trenger ikke å få inn noen som ikke forstår eller som holder avtaler. Da bir også USA mindre viktig i klimaspørsmål.

Lenke til kommentar

Out of the frying pan into the fire.

Tertulian

https://en.wikiquote.org/wiki/Tertullian

The effort only shifted me from the frying-pan into the fire.

Lucian

https://en.wikiquote.org/wiki/Lucian

Du vet sikkert at disse to hadde fint lite formening om den russiske revolusjonen da de med tusen års margin akkurat ikke rakk å oppleve den... Men det er sikkert mye annet de hinter til som kan minne om å bli reddet ut av garnet for bare å kokes levende i gryta ja :)

Lenke til kommentar

DT tror at han kan reise rundt i verden å kreve, fordi USA er så viktige. Det har de også vært, men dersom han ikke forholder seg til avtaler, ikke gjør det gunstig/interessant å handle med de++ så er heller ikke land så interesserte i å handle med de.

Desverre for USA, hvis Trumpeten er idiot, så er de ikke viktige i det hele tatt. Det er ikke mye de har å tilby som man ikke får andre steder og det er mye de trenger som de ikke har. Gleder meg til Januar så vi får se ham i aksjon. 162621904246d66fe1ef7aa.gif

Lenke til kommentar

Du vet sikkert at disse to hadde fint lite formening om den russiske revolusjonen da de med tusen års margin akkurat ikke rakk å oppleve den... Men det er sikkert mye annet de hinter til som kan minne om å bli reddet ut av garnet for bare å kokes levende i gryta ja :)

Selvsagt, det var bare jeg som fant deres uttrykk som svært passende for russland ano 1917. ;)

Lenke til kommentar

Så kalte høyre-populister er ikke en ensartet gruppe. Vi har de mest synlige og genuint Russland-vennlige, og så de toneangivende demagogene man aldri ser i gatene. Sistnevnte misbruker kun de først nevnte som nyttig verktøy, og vil dolke Russland og deres samfunnsnorm i ryggen når som helst.

De omtalte demagogene vil altså rive ned etablissementet og eliten i EU for å erstatte det med en utelukkende zionist-vennlig elite.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Nå tok nesten Stalin kommunisme livet av 9-10 millioner da, tsarstyret var ikke heldig det heller, men henrettet vel ikke noe i nærheten engang..

Lenke til kommentar

Nå tok nesten Stalin kommunisme livet av 9-10 millioner da, tsarstyret var ikke heldig det heller, men henrettet vel ikke noe i nærheten engang..

Stalin har ingenting med dette å gjøre. Om noe må stikkord bli Lenin og folkemakt.

Lenke til kommentar

Stalin har ingenting med dette å gjøre. Om noe må stikkord bli Lenin og folkemakt.

Pussig historieløshet.

Lenin, Stalin, Trotsky og 4 andre var de medlemmene av det Russiske SosialDemokratiske ArbeiderPartiet som tok makten etter 1917, PolitByråat het visst ledergruppen av deres sosialdemokratiske arbeiderparti. ;)

Rettelse: Stalins folkemord har ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

En påstand på lik linje med at Stalin drepte i ateismens navn :)

Ikke helt, jeg tviler på at Stalin hadde kommet til makten uten 1917, men tipper vilt at han kunne ha kommet til makten uten ateismen. ;)

En slags parallelllogikk for å nå sine søkte mål? ;) At bolsjevikerne tok makten ifra Tsar enevelde, som i at folket gjorde opprør mot en undertrykkende maktelite hvor mål var å ikke gi slipp på sin overdådige rikdom, må du ikke blande borti at Stalin senere kuppet landet, innførte sitt eget diktatur og praktiserte folkemord på det samme folket. Det blir nesten så man skulle tro at det hele blir ment og sagt mest for å mette din egen lille politiske ideologi noen ganger ;)

Lenke til kommentar

En slags parallelllogikk for å nå sine søkte mål? ;) At bolsjevikerne tok makten ifra Tsar enevelde, som i at folket gjorde opprør mot en undertrykkende maktelite hvor mål var å ikke gi slipp på sin overdådige rikdom, må du ikke blande borti at Stalin senere kuppet landet, innførte sitt eget diktatur og praktiserte folkemord på det samme folket. Det blir nesten så man skulle tro at det hele blir ment og sagt mest for å mette din egen lille politiske ideologi noen ganger ;)

Iblandt har jeg inntrykket at du snakker om deg selv litt for mye. ;)

Lenke til kommentar

Iblandt har jeg inntrykket at du snakker om deg selv litt for mye. ;)

Nææ, jeg har igrunn ingen slik fastlåst politisk ideologi jeg må behage, er mer opptatt av bare å ivareta sannhet og solidaritet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...