H?rselsvern Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Noen som har erfaring med varmematter/folie. Skal legge nytt laminatgulv og tenkte i den forbindelse og legge under varmematte eller folie. Er det noen som har erfaring med dette og har noen produkte rog anbefale? Bonusspørsmål: Laminatgulvet skal legges på betong, trenger jeg noen form for underlag under laminaten, når jeg har tenkt å ha varmefolie/matter under? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Du benytter 3 eller 6mm isolasjonsmatter under folien, det hjelper mye for varmen, og vil være nødvendig for å føre kablene til varmemattene. Jeg har lagt flexiwatt i en hel etasje, fikk det koblet av elektriker. Fornøyd med det, men det blir ikke veldig varmt. Bare lunt. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Thermofloor har fine matter som rulles ut av elektriker. På laminatgulv er det begrensining på 60W/m2. På betonggulv skal det ligge plast nederst -> isolasjonslag som elektriker som regel legger -> Varmekabel -> Laminat. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Greit å ha med i planleggingen at man ikke kan legge teppe, sakkosekk o.l over gulv med varmefolie pga brannfare. Foruten disse begrensningene er det en fin måte å få god og lun varme i rommet. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Greit å ha med i planleggingen at man ikke kan legge teppe, sakkosekk o.l over gulv med varmefolie pga brannfare. Foruten disse begrensningene er det en fin måte å få god og lun varme i rommet. Hvor har du dette fra? Vi har flere tepper, og temperaturen er ikke i nærheten av bekymringsverdig. Varmekabler med 120W/m2 i effekt? Kanskje. Ikke med 60W/m2 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Greit å ha med i planleggingen at man ikke kan legge teppe, sakkosekk o.l over gulv med varmefolie pga brannfare. Foruten disse begrensningene er det en fin måte å få god og lun varme i rommet. Hvor har du dette fra? Vi har flere tepper, og temperaturen er ikke i nærheten av bekymringsverdig. Varmekabler med 120W/m2 i effekt? Kanskje. Ikke med 60W/m2 Nå må ikke du blande varmekabler og varmefolie da de har forskjellige egenskaper. Det jeg skriver om er hva produsentene selv oppgir i sine instalasjonsinstrukser. Det er også bekreftet og presisert fra DLE (I mitt tilfelle BKK) at kunder med varmefolie skal advares/instrueres om slikt ved instalasjon. Advarselen kommer i forbindelse med flere branner pga overoppheting. Jeg må selv presisere at den infoen jeg kommer med er hva DLE informerer oss om og ikke noe jeg selv har vært personlig borti. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 17. november 2016 Forfatter Del Skrevet 17. november 2016 Må man ha elektriker? de varmemattene jeg har sett på legges uten elektriker https://www.maxbo.no/varmefolie-60w-m2-0-6x5-15m-prosmart-p2337658 https://megaflis.no/veria-varmematte-100w-2m2.html Jeg har forstått det slik at man kan ha tepper, men helst ikke store tepper og man må skru ned temostaten noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå