torest Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Ifølge ny rapport.Sjøtransport kan erstatte 300.000 trailere Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 000 trailere kan løftes av veien. Tilfeldig typo, eller protetisk frampeik? Betyr dette noe for vareleveranser (hastighet) og pris? Lenke til kommentar
0D33XOD5 Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Fersk sjømat ut og frukt og grønt tilbake tåler ikke flere dager ekstra transport. Dør til dør generelt tar lengre tid og det blir kostbart med omlastinger. Har vært prøvd før både med bane og båt men gått tilbake til vei. En sjåfør følger/kjører leveransen fra leverandør til kunde, ikke conteinere som blir stående igjen på en terminal fordi arbeidstiden er slutt. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Fersk sjømat ut og frukt og grønt tilbake tåler ikke flere dager ekstra transport. Ingen motsier deg i det. Tross alt gjelder utsagn i artikkelen kun "cirka 30 prosent av veitransporten", ikke 100% 2 Lenke til kommentar
Reidar Berg Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 Dette er vel ikke akkurat nytenkning. Dette er nøyaktig hva som ble gjort frem til begynnelsen av 2000' tallet, en ordning som fungerte fint. Da fant man plutselig ut at ordningen var konkurransevridende og favoriserte godsfrakt på sjø. Dermed la man tilrette for at stort sett all godstransport ble flyttet over til ett veinett som strengt tatt ikke er dimensjonert for den økte transporten. Det er aldri for sendt å snu, håper man klarer å reversere utviklingen, både av hensyn til miljø, trafikksikkerhet og kostnader knyttet til veislitasje. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå