Gå til innhold

Sjøtransport kan erstatte 300.000 trailere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fersk sjømat ut og frukt og grønt tilbake tåler ikke flere dager ekstra transport.

Dør til dør generelt tar lengre tid og det blir kostbart med omlastinger. Har vært prøvd før både med bane og båt men gått tilbake til vei. En sjåfør følger/kjører leveransen fra leverandør til kunde, ikke conteinere som blir stående igjen på en terminal fordi arbeidstiden er slutt.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke akkurat nytenkning. Dette er nøyaktig hva som ble gjort frem til begynnelsen av 2000' tallet, en ordning som fungerte fint. Da fant man plutselig ut at ordningen var konkurransevridende og favoriserte godsfrakt på sjø. Dermed la man tilrette for at stort sett all godstransport ble flyttet over til ett veinett som strengt tatt ikke er dimensjonert for den økte transporten. Det er aldri for sendt å snu, håper man klarer å reversere utviklingen, både av hensyn til miljø, trafikksikkerhet og kostnader knyttet til veislitasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...